fredag 13 januari 2012

Fredag...Handlat mat, Secondhandsaker & Inredningssaker...

Idag är det soligt ute...& det ska bli en färgglad & härlig dag med att handla lite mat & annat. Jag ska ta & unna mig lite saker då jag mår väldigt bra idag. Jag började dagen med att gå ut med hundarna & gick sedan till ICA för att handla lite småsaker, men vart lite mer än vad jag tänkt mig, men men, blev en hel del gott!

Jag tar bussen in till stan för att börja gå på olika affärer för att ha lite kul & mest fönstershopa lite, men jag ska komma att hitta några riktiga fynd & inte lagt så mycket pengar idag fast ag fått mig en hel del saker. Jag tog 4:an:s buss till Våghustorget för att första ta mig till INDISKA.

Väl på INDISKA har dom redan börjat få in Vårsakerna & dom hade 50% REA på REA priset, så det vart att köpa en mörkrosa karaff med kristallknopp & gulddekor för endast 35 kr. Har velat ha denna karaff länge så var ett riktigt fynd.

Gick sedan in på VILLAGE där dom hade 70% REA på en massa saker & jag hittade där den gröna lilla tekanna som ag länge funderat på om jag skulle köpa, men tyckte den var lite dyr innan. Nu fick jag den för endast 30 kr.

Jag var sedan till Nordéa för att kolla mitt saldo på kontot, men sedan så gickjag in på Entré för att där fynda några fina "tassels" (tofsar), en tesil med en liten tekanna, En skylt med texten "FRIENDS are the most important ingredient in the Recipe for Life" & ett te med After Eight smak. Här kan ni se det nedan.

Jag älskar att fynda saker...i olika affärer & speciellt på Reor, men speciellt annars på Second hand butiker där jag ofta gör fina fynd. Visst kanske spenderar jag lite mycket pengar på Second hand prylar, men det är en liten lyx i livet som jag vill få behålla. Jag är alltid noggrann med vad jag köper & jag tänker alltid över mina inköp innan jag går till kassan för att betala saken. Jag kan lägga ner en sak i korgen, men det betyder inte automatiskt att jag sedan köper saken utan går & tänker lite på om jag verkligen vill ha den eller inte innan jag köper den. Vill jag inte ha den eller tycker den egentligen är för dyr är det ju bara att ställa tillbaka den.

Jag gick ner till Röda Korset där jag gjorde dessa fynd. Brukar inte hitta så mycket saker där nere på Röda Korset, men denna gång hittade jag verkligen en hel del som ni kan se. 5 st. böcker & ett litet Buddhahuvud. Jag tror att huvudet har suttit på en kropp innan då den är lite skev, men det gör inte mig något då jag fick den för bara 5 kr.

Bestämde mig sedan för att jag ska gå till Wadköping för att bla gå på Antikvariatet där. Innan jag kommer fram ska jag komma att gå in i en affär som jag inte varit in i förrut.

C&C Interiör butik, http://www.ccinterior.se/ C&C Interiör Ateljé AB. Allt inom inredning. Eva Sape Inredningsarkitekt SIR. Dom har bla. dessa produkter som jag tycker var jätte vackra som ni ser lite av ovan & sedan mest nedan från. Fabric Copenhagen aps.

Jag hade väldigt trevligt där inne & pratade lite med en av dom kvinnor som jobbade där. Hon var supertrevlig & dom hade mycket fina & lite ovanliga saker där inne i butiken.

Fabric Copenhagen aps. Har fantastiskt vackra kuddar, täcken, plädar & annat i en massa underbara färger & mönster. http://www.fabriccopenhagen.dk/

Superkonstigt väder idag. Först sol & ganska vinstilla, men sedan ändrar sig allt. Det haglar en sväng idag med, men inte speciellt länge utan i bara några minuter, men sedan har det resten av dagen vart det att bli väldigt blåsigt, grått & riktigt, riktigt kallt. Ja helmysko väder & jag börjar mer & mer fundera på om det beror på alla utsläpp i världen?? Allt är inte som det ska när det inte blir riktiga vintrar & när allt i väderleken ändrar sig på såna konstiga sätt.

Väl i Wadköping gick jag in på Lexia Örebro Antikvariat AB. för att kolla om jag hittade några böcker. Dom är lite dyra, nästan som nypris, men man vet ju aldrig kan ju fynda något riktigt udda & speciellt, men jag hittade inget alls som jag ville ha. Lia ringde & ville träffas upp på stan efter att hon varit på Försäkringskassan & det kunde jag absolut tänka mig att göra.

Jag spatserade genom Stadsparken tillbaka emot stan vid vattnet. Vid vattnet där änderna simmar & letar efter mat. Flera av dom undrade nog om jag hade något att äta åt dom, men tyvärr hade jag inget. Hade jag haft det hade jag gärna kastat åt dom lite bröd & sädesslag. Jag går i lugn & skön takt emot & förrbi slottet för att jag ska ta mig till Myrorna för att möta upp Lia där...

När jag kom dit till Myrorna var inte Lia där, men jag hittade en massa olika saker & bla 2 st. böcker som jag vet att Lia ville ha, så hon vart jätte glad när jag visade dom efter hon kommit & självklart köpte hon dessa böcker. Jag hittade dessa 3 st. böcker. Väldigt olika från varandra, men ändå i min smak. Sedan vart det 2 st. jätte fina tavlor med fina ramar, ena ramen var lite skadad, men det kan jag laga så ingen fara. Riktigt fina små målningar & dom kostade verkligen nästan ingenting. Trodde först dom var felmärkta & alldeles för billiga, men säger dom inget om jag går till kassan, så är det deras förlust.

Vi bestämmer oss för att gå & äta något, så det var att gå på Sweet Chili där Lia hade rabatthäftet, så vi kunde ta & äta 2 st. till priset av en person. Blev 50 kr var med allt ingår, så vart en riktigt bra pris. Ofta vi äter så här. Denna gång vart det att äta Biff med wokade grönsaker & Thaibasilika. Drack Loka mineralvatten med päronsmak till, men fick även vanligt vatten sedan. Var ganska starkt & behövde mer än ett glas bara med vätska.

Något som bi båda börjat använda är Handdesinfektionsmedel för händerna när man är ute & ska äta någonstans. Tidigare har jag fått av Lia när vi varit ute, men nu så var vi in på Apoteket & jag köpte en varsin flaska då Lia hade betalat maten. Skönt att man kan turas om att betala saker för i slutändan så betalar vi tillbaka för saker & nöjen vi gör tillsammans.

Vi tar bussen tillsammans & nu den buss jag åker hem med för att Lia skulle förrbi sina föräldrar & jag ska hemåt för att bara ta det lugnt efter att jag varit ut med hundarna mina.

"Bonderoven". Handlar om en bonde som lever sitt liv med sin familj i ett självhushåll. Han snickrar bla egna möbler, steriliseras flaskor & det kokas saft, byggs ett växthus & odlar massa grödor i det, det föds små kycklingar & än så länge 4 st.m.m.

Vart att äta lite middag. Gjorde en sallad på grönsallad, tomater, salladsärtor, olivolja, hjortronvinegrett, salt & peppar. Till det 3 st. limpamackor med salami. Till efterrätt vart det minimunkar som jag köpt på ICA & även lite mörk choklad.

Har även suttit hela tiden på nätet sedan jag kom hem. Har blivit att mest sitta på facebook, men jag ska även komma att kolla på andra sidor som tex. youtube som ni kommer att se under denna text, då jag har kollat på video's med Arabiska Fullblodshästar. Ja som ni vet, det mest fantastiska & vackra djur som finns. Här nedan kan ni se några riktigt kända hingstar...

Första Arabiska Fullblodshästen är "Imperial Baarez" som ni även kommer att se under länkarna. Den häst som jag verkligen tycker är en helt perfekt häst, sedan ser ni den vackra hingsten "The Quiet Man EQ" & sist men inte minst "Al Raheeb AA" & 2 st. andra Arabiska Fullblodsvideo's som jag tyckte var vackra hästar med.

Imperial Baarez. http://www.youtube.com/watch?v=E_jdrN8na_8&feature=related
The Quit Man EQ. http://www.youtube.com/watch?v=04hSVB_ubqs&feature=share
& Al Raheeb AA. http://www.youtube.com/watch?v=54JDQaBMb_s&feature=share

Plus 2 st. länkar till på 2 t. andra vackra hästar. http://www.youtube.com/watch?v=QbmO058rozk&feature=related & http://www.youtube.com/watch?v=dNVx9aYlfLM&feature=related

"One missed call". Amerikansk skräckfilm från 2008. One Missed Call. Studenterna får kusliga röstmeddelanden på sina mobiler. Meddelanden som spelar upp studentens egen röst i hans eller hennes sista stund i livet. Studenten Beth Raymond och polisen Jack Andrews försöker lösa mysteriet innan det är för sent. I rollerna: Edward Burns, Shannyn Sossamon, Ana Claudia Talancón, Ray Wise. Regi: Eric Valette.

Var ingen bra film & det är sällan att jag tycker att skräckfilmer är bra heller. För det mesta är dom alldeles för förrutsägbara & jag vet alltid vad som ska hända precis innan det händer.

Kollade på Alternativ.nu innan det vart det att försöka att sova. Har haft svårt att somna i tid den senaste tiden. ZZzZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar