fredag 13 januari 2012

Torsdag...Mycket går i bondelivet & tänkandets tecken.

Ännu en dag...ännu en dag där det är grått ute, men fåglarna sjunger & är glada i allafall. Fast undrar hur dom tänker & resten av djuren i naturen tänker när det inte vart någon dirrekt vinter. Många djur som brukar gå i dvala eller fåglar som flyttar söderut. Hur rubbas inte deras liv av detta konstiga fenomen som människan skapat genom alla utsläpp & föroeringar på jorden??

Efter att ha varit ute med hundarna vart det att sätta sig vid min dator. Kollat på internet på emailen, på qruiser, yahoo & facebook m.m. Suttit med ett blogginlägg för tisdag & onsdagen under morgonen som jag senare lade in.

"Balett är kul". Ett dansprogram om unga killar/pojkar som dansar balett med tjejer & andra killar. Killar som tänker utanför ramen omad som är manligt & inte manligt. Alla killar som dansar balett är inte bögar, men en hel del av dom är.

"Bonderoven". Handlar om en ung bonde & hans familj. Slakt av geter, ta upp rovorna, en gammal tröskmaskin som separerar dom olika havresorterna, Hästen Mammut får flytta till någon annan för att bli ridhäst då han ska få hem en ny häst som är en bättre körhäst för att använda i jordbruket m.m.

Suttit lite på facebook, skrivit lite med min vän Lena A. där. Dricker kaffe med choklad & örter i som jag köpt på Apoteket. Kokats i min lila moccabryggare som jag för något år sedan köpte på Åhlens.

Kan inte hålla mig borta från Alternativ.nu som är en jätte rolig sida att sitta på om man intresserad av självhushåll, pyssel, djur, matlagning, bakning & självhushåll m.m.

Fjäderpennor görs av KattugglaAlternativ.nu. Alla pennorna har även vackra namn. Fjäderpenna med pennstift som man doppar i bläck. Dom är till salu, pris beroende på arbetstid, typ av fjädrar & material. Dom säljes för ca 200- 300 kr & uppåt, inklusive frakt.

Jag tycker att dom är underbart vackra. En sak som jag funderat på att börja producera när jag har egna höns, men även funderat på rökelsespridare, drömfångare m.m.

Även kollat lite på hönssorter som Dvärgkochin, Chabo, Serama, Svensk Dvärghöns, Holländsk Vithätta, Nakenhalshöns renrasiga & med blandras med naken hals, Silkeshöns & en massa andra hönsraser. Inte bilder på alla, men på några av dessa raser.

Ska bli så mysigt att själv kunna plocka in färska ägg & se kycklingar som kommer. Jag skulle använda äggen till att äta & baka med. Hönsen, ungdjur & avelsägg skulle användas till att säljas dur, kläckas fram kycklingar, använda vissa av hönsen till mat & fjärdrar till att göra hantverk av.

Jag funderar ju mycket på självhushåll, men främst att kunna ha saker som man kan sälja av det man har hemma av & då kom bin in i tankarna, både för honungens skulle som är nyttig & god i matlagningen, men även sälja honung från egen gård med egna etiketter vorre något supermysigt att få göra.

Jag har haft svårt att äta idag...men fått i mig lite makaroner med stekt falukorv & ketchup.

Jag gillar ju även att kolla på hus så fastade att kolla på Gårdar på hemnet.se över stora delar av Sverige, men främst lite neråt till i landet från Örebro sett.

Visat denna gård förrut, men så himla fin & verkligen vad som skulle kunna bli en fantastiskt boende för mig, en massa djur & en kär pojkvän. http://www.hemnet.se/bostad/gard-9rum-tidaholm-tidaholms-kommun-gullstiga-gard-3125935

Så himla fin gård, detta hus vart jag ganska kär i. http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-blackstad-hultserum-vasterviks-kommun-norra-hultserum,-hophagen-3174035 Ni kan även se en del av den fina gården nedanför denna text, med stora bostadshuset skymtande i mitten. Denna gård skulle man kunna få ett riktigt bra liv med en massa olika vackra djur.

"Bonderoven". Handlar om en bonde & hans familj. Han vet inte om han ska riva eller bevara ett gammalt hus på gården, ta vara på halmen, slakt av grisar, styckning & visning om hur man tar han om grisen efter att den slaktats. Åker i den släde han renoverat under 1 år efter hans nya häst Solvej m.m.

Pratat med Henrik i mobilen en stund. Han var riktigt trött efter en dag på jobbet. Även pratat med Christian i mobilen ett tag under dagen, men annars har det mest blivit att sitta & kolla min email på qruiser, gayromeo, yahoomailen, facebook, under tiden som jag samtidigt har kollar på TV.

"Copycat singers". Svensk underhållning från 2011. Säsong 1. Avsnitt 6 av 8. Ingen kunde motstå Caroline af Ugglas hesa charm när hon sjöng den Janis Joplin-doftande superhiten "Snälla, snälla" i melodifestivalen. Hon har också sålt guld med albumet "Joplin på svenska", där hon har översatt sin favoritartists låtar. Men nu utmanas hon själv av fem sångare som också gärna vill vara Sveriges svar på Janis Joplin. Även 15/01.

Ny serie. "Revenge". Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 1 av 24. Emily Thornes barndom avslöjar vad som formade den hon är i dag. När Emily återvänder till The Hamptons är hon fast besluten att utkräva hämnd på de som orsakade hennes fars död och splittrade hennes familj. I rollerna: Emily VanCamp, Madeleine Stowe, Gabriel Mann, Henry Czerny, Ashley Madekwe.

Funderar en hel del på livet! Funderar på om jag ska studera. Men vad ska jag studera?? Ska jag våga mig på att utbilda mig inom opera & musikal, psykologi, något med djurbakgrund som kanske veterinär eller annat, starta eget med inredning eller andlighet eller vad liksom?? Först måste jag göra min psykologiksa utredning & sedan ska jag göra en undersökning för min mage. Har problem med blödningar i magen.

"Sex and the city". Säsong 6, Avsnitt 10 Carrie träffar sin pojkvän från gymnasiet och allt ser bra ut tills han avslöjar en hemlighet. Samantha håller på att bli galen av New Yorks sommarvärme och hittar därför ett sätt att komma in till den hetaste poolen i stan. Robert ger Miranda basketbiljetter och sedan inleder de ett förhållande. Stanford får en otrevlig överraskning om Marcus förflutna.

Suttit & chatat med folk på MSN om bla. mina tankar i livet. Vill få mina tankar ur huvudet tills efter jag fått min utredning, men inte så lätt. Sedan vill jag bara få må bra för en gång skull i livet. Få känna sann glädje, kärlek, trygghet & värme. Inte det falska jag fått utstå från folk pga svartsjuka, ren idioti & ren jävelskap.

Jag vill få leva mitt liv som jag vill utan att folk försöker att ändra på mig. Nej, nu blir det sedan att försöka att sova. ZzZZzZZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar