söndag 1 januari 2012

Lördag & det är Nyårsafton...

Jag hoppas att alla ska komma att ha ett Riktigt Gott Nytt År för det tänker jag ha med goda vänners lag, även om inte alla mina käraste vänner är med. Saknar flera av Er & synd att ni ska bo så himla långt bort.

Frost ute idag med & jag ska komma att gå en skön promenad i morgonsolen med mina älskade hundar. Verkligen supervackert med frosten som biter sig fast på trädens grenar, efter stammen & ner emot rötterna. Frost över bilfönsterna på parkeringen, frost på gräset, frost överallt där mina ögon ser & en andedräkt som blir till rök när man andas ut, men så vackert & så himla soligt & fint väder.

Jag ska ta & fira Nyår med min kompis Lia. Vi ska börja våran dag tillsammans med att äta en brunch på toast med en räk, rom, medelhavsyoghurt & dillröra som vi själva gjort & självklart börjar vi även ta & flaska "bubbel" till. Jag lyckades få i mig 6 st. mackor med denna röra & Lia 4 st. Vi gjorde olika då min var laktosfri & inte hennes. En hel varsin burk med räkor i & ja det vart supergott. Vart även att äta clementiner & Juleskum med polkagrissmak & lyssna på musik

Det har blivit en tradition att vi har Nyårsbrunch tillsammans & det är supermysigt att börja dagen såhär.

Vi kom att dricka 2 st. flaskor under dagen med "bubbel" medans vi fixade i ordning oss för att vi ska sedan gå till Lia's föräldrar & äta Nyårsmiddag. Det ska komma att bli jätte trevligt & kul. Gulligt av dom att bjuda in mig att äta en 3 rätters middag där med dom & Lia.

Vi kom till ett vackert dukat bord & bjöds på lite choklad innan det vart dags att ta & äta från denna vackra servis & det ska komma att bli riktigt vacker & god mat. Började med en skål med ännu mer "bubbel" som dom bjöd på för att fira in det Ny året som senare komma skall.

Det serverades Förrätt: Kalix Löjrom på rostat bröd med rödlök & gräddfil. Gud så gott! Varmrätt: Ugnsgrillad lax med kokad potatis, sallad & en romsås. Efterrätt: Chokladfondant med en hallon & mangosallad & grädde till det. Allt så klart laktosfritt & anpassat så att jag skulle tåla det. Så gulligt & snällt! Supegod mat måste jag säga & jätte trevligt värdpar.

Efter att vi ätit, så vart det att hugga in på boxen med vin som jag & Lia köpt för att dricka lite vin, prata lite & kolla på fyrverkerier utanför fönstret.

Vi ska sedan ta & gå vidare & ska då hem till Karin M. & hennes son med lite andra människor för att fira Nyår med dom & skåla in 12 slaget.

Forsatte att dricka på vinet där & skåla in sedan det nya året med ännu mer "bubbel". Vart att sitta & prata en hel del & vi hade det jätte kul med att skjuta av fyrverkerier & kollade på andra som gjorde det med innan vi satte oss för att bara prata & lyssna på musik hela natten.

Tack speciellt till Karin M., Lia & Lia's föräldrar för en fantatastisk mysig & lugn nyårsafton! ♥♥ En speciell tanke till Henrik & hans lilla hund Hugo som ligger på IVA. Jag hoppas på att han ska bli frisk snart. ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar