onsdag 11 januari 2012

Göteborg...Torsdag, Fredag, Lördag, Söndag & Måndag. bla. varit vid ett spökhus, på My Dog.

Torsdag...& jag ska åka till Göteborg för att träffa Henrik, men även gå på My Dog Hundutställning & göra en massa annat roligt.

Morgonen börjar med att jag var ute med hundarna & sedan packade det absolut sista innan jag ska åka med bussen in till stan som ska ta mig till tågstationen där jag ska tåget ner till Göteborg. Tog bussen 10.20 in till stan & fyllde på busskortet så jag nu har pengar på det. Ska komma att vänta på Örebro Resecentrum/Centralstation innan jag ska åka med tåget vid 11.10 som ska ta mig till Göteborg & en resa som ska komma att bli riktigt rolig & mysig.

På tåget, så var det lugnt & skönt & det ska komma att bli en riktigt trevlig resa där jag vart att sitta & prata med en jätte gullig familj; Mor Aina, far Nazrim & deras supersöta lilla dotter Nathalie. Sedan hade dom mes sig den söta blandraskatten Bosse som var en blandning mellan Perser & Maine Coon. Vi pratade om allt möjligt från hundar, katter, hästar, resor, familj, vänner, intressen, utlbildningar & annat. Aina var även vänlig & bjöd mig på kaffe. Med dessa snälla människor vart resa så mycket trevligare, snabbare & roligare.

Jag hoppas att dom får ett lyckligt & bra liv tillsammans.

Jag ska komma att bo hos Henrik som bor i en jätte fin bostadsrätt i Göteborg med en helt underbar utsikt från hans balkong, men det kommer ni att kunna se mer längre ner. Han hämtade mig med bilen på tågstationen & innan i ska åka hem till honom ska vi göra något som jag måste göra med Tingeling, den lilla trollungen.

Känns väldigt kul att vara i Göteborg. Har inte varit här på väldigt många år & det känns bara jätte kul att vara här & verkligen få göra lite roliga & mysiga saker, men något som jag upptäckte var Göteborg var inte riktigt som jag minns det, men ska komma att bli några väldigt mysiga dagar.

Henrik hade varit så gullig att kolla upp priser & om att vaccinera hund & jag ska ta & vaccinera Tingeling med hennes 1 års vaccin. Vart mycket billigare att vaccinera henne där än att vaccinera i Örebro hos den veterinär jag haft, som rent utsagt är svindyr. Ska kolla upp så att jag får en bättre veterinär i Örebro, men vem vet kanske blir att flytta till Göteborg. För är en underbar stad i mina ögon & jag som inte ens brukar gilla städer. Men alla trevliga människor kompenserar det.

Vi åkte sedan hem till Henrik. Hans hund är hos hans föräldrar för att vila upp sig efter att bliit riktigt sjuk förrut. Man misstänker att han fick i sig avmaskningsmedel genom hästskit han ätit. Vilket kan vara dödligt giftigt för en hund, men som tur klarade han sig pga min & Henrik intuition.

Tingeling & Lucky ville självklart inspektera bostaden vi skulle ta & bo i några dagar, så dom gick runt & luktade, sniffade, spatserade & verkligen inspekterade varje vrå av bostaden, medans jag & Henrik sätter oss för att prata lite & ska sedan äta lite mat.

Det vart att äta Fullkornspagetti med Henrik's egengjord köttfärssås. Jag brukar vara jätte kinkig med när folk gör köttfärssås, då dom sällan blir bra i mina ögon. Ofta vattniga & smaklösa, men denna var jätte god. Satt sedan & drack kaffe & åt skumtomtar ute på hans golvvärmeuppvärmda & inglasade balkong.

Efter att ha ätit & softat ett tag, vart det att ta sig en promenad med hundarna. Vi tog & gick till Kyrkogården som ligger i närheten av där han bor. Jag tycker det är mysigt med Kyrkogårdar. Kanske låter knäppt, men jag gillar att gå & kolla på vackra gravstenar, blommornament, gravkapell & kyrkor m.m. Var en mysig promenad & vi pratade en massa & bara hade det soft. En riktigt skön promenad.

Innan vi var ut på promenaden hade vi börjat att se på filmen "The Birdcage" & det vart att se klart på denna filmen & sedan vart det att se den riktigt, ja helt absurda filmen som jag sett på länge "The Hangover". Efter att ha kollat klart på filmerna vart det att ta & sova. ZzZzzzz...

Fredag...& jag vaknar upp lite småseg, då det var lite ovant att sova på ett nytt ställe, men ska ändå komma att bli en riktigt mysig dag & jag kan inte fatta att jag är i Göteborg. Har säkert inte varit där på 10 år, så det var supernice att vara där nu.

Började dagen med gå ut hundarna & sedan att ta en varm & skön dusch. Sen vart det frukost; Hjortronte & 3 st. vörtbrödsmackor. 2 st. med kokt ägg & skinkost & 1 st.med en härligt krämig hårdost.

Vi ska komma att gå en promenad till med hundarna innan jag & Henrik ska åka in till stan för att gå på lite av dom affärer jag gärna ville gå på plus lite andra affärer med. Vi ska komma att åka till området Haga som är ett fantastiskt ställe i Göteborg. Vi ska komma att ha underbart soligt & fint väder.

Här kan ni se Fiskekyrkan där det såldes fisk & skaldjur förr i tiden & som det görs än idag.

Här ser ni en del av det gamla Haga, men främst är det några bilder på den vackra Haga kyrkan's torn som man ser här, ska ska gå förrbi den för att besöka en andlig & spirituell butik som jag velat gå på länge.

Den heter Näckrosen & är specialicerad på spirituell & andliga böcker, men den var inte öppen idag då det ändå var röd dag, så vi får komma tillbaka en annan dag. http://www.nackrosen.com/ mycket ska komma att vara stängt idag, men vi ska komma att kolla ändå i lite affärer & blir fler på lördag också då vi ska ut på stan. Det stod dock att det skulle vara öppet mellan 16.00- 18.00 på eftermiddagen, så får komma tillbaka.

Gick förrbi den jätte vackra Haga Kyrka igen för att vi ska gå in emot Hagaområdet med sina små hus.

Det gamla området Haga är verkligen en superidyll med sina små trähus med små & mysiga butiker av olika slag, caféer & annat.

Hus med mycket vackra detaljer. Ja såna hus jag älskar med mycket snickarglädje, spröjs i fönstren, tinnar & torn m.m. Detta startade ju självklart en massa tankar i mitt huvud. Något som jag alltid velat göra är att designa en liten stad/by & denna typ av hus, lägenheter, butiker & annat är precis en sån typ av stad jag skulle vila designa, så jag & Henrik gick & pratade om detta jätte mycket medans vi gick i lite butiker.

Vi var bla. in på Curry House där dom säljer en massa olika kryddor, tesorter, örter, torkade frukt, nötter m.m.

Husaren. Ett Café/Bageri som har fantastiskt stora bullar som man kan dela på både 2-4 personer eller kanske på fler ändå. Bullar som är lika stora som en mattallrik.

Vart överlycklig att Regnbågens Böcker & Smycken http://www.regnbagens.com/ var öppen. Även denna butik är en andlig & spirituell butik. Här vart vi att stanna ett tag & kollade en massa saker. Hittade en hel del saker jag ville ha, men köpte till slut ändå en del av dom, men inte alla. Här nedan kan ni se det jag köpte & fanns mycket där som inte finns på AQ i Örebro. Vart rökelser, en Lapiz lazuli pendel & energistenar.

Köpte en väldigt speciell stensort. Shiva Lingham (Indisk flodsten).

Shiva Lingham eller indisk flodsten som den också kallas är en sten av kryptokvartskristall & bildades enligt sägnen när en meteorit föll ner till jorden för flera miljoner år sedan.
Formen på stenen representerar manlig energi, kunskap, och dess märkning (som skiljer sig från sten till sten) står för kvinnlig energi, visdom. Tillsammans utgör dessa två energier en balanserad & harmonisk kropp.

Shiva Lingham är en sten som kan vara bra för: sinnesro, avslappning, lösa upp kroppsliga & själsliga spänningar, öppna och balansera energiflödem & aktivera livsglädje

Vi gick sedan vidare & var in på Haga Hem. Inrednings & levnadsstilsbutik. Här fanns det mycket fint, men det mesta var väldigt Shabby chic även om det fanns mycket annat med. Yankee Candle var något dom även sålde här. Jag har luktat på en doft jag vill ha men det var på Torpet Mon (leather) Luktade supergott, men inte hittat den någonstans än så kanske blir att beställa den senare.

Vi kom att komma ut från gamla Haga för att gå lite på en Linnegatan upp & ner & hamnade på en helt Underbar Asiatisk butik Forida's som är en importbutik med ostindiskt porslin, feng shui, grönt te, lyckoamuletter, tekannor, prydnadssaker, siden m.m. http://www.foridas.se/index.htm

En jätte mysig butik, men mycket vackra saker. Detta är inget dirrekt skräp, utan det mesta där inne är vackra handgjorda saker & en hel del antika saker med. Ägarinnan Qun är en supertrevlig & snäll kvinna. Vi vart bjudna på riktigt fint & dyrt Kinesiskt te på traditionellt vis i en lerkanna & vi fick sitta vid detta porslinbord ni kan se nedan.

Vi diskuterade en massa roliga saker & det var verkligen supermysigt att sitta där & kolla på alla saker. Henrik köpte traditionellt Kinesiskt te som ska drickas precis som det är, skålhett & utan mjölk, sötningmedel, socker eller annat skräp i det.

För riktigt bra Kinesiskt te smakar bäst som det är...Naturligt!!

Forida's har även en egen internetwebshop där det finns en hel del vackra saker & ännu fler saker finns i butiken om man besöker den på......

Forida's
Linnegatan 1
41304 Göteborg
http://www.foridas.se/index.htm & deras internetwebshop http://foridas.jetshop.se/startsidan-i-44.aspx & på plats finns den oerhört vänliga & gulliga Qun Wallström. Gift med en svensk man & pratar utmärkt svenska.

Jag hittade dessa vackra tekannor i olika utföranden som jag skulle vilja ha. Det fanns även några gjutjärnstekannor jag ville ha & dessa mässings Foo Dogs/Drakhundarna ni kan se nedan, men var lite dyrt för mig utan jobb. Hade jag haft jobb hade jag köpt dom på en gång utan att ha tvekat.

Efter att ha lämnat butiken, vart det att åka till en restaurang för att beställa Thailändsk mat som vi tog med oss till Henrik för att äta. Han tog kyckling i röd curry & jag stora räkor wokade med grönsaker & ingefära.

Ut med hundarna & sedan ska vi åka upp till Stenugnsund till Henrik's föräldrar för att hämta hem hans hund Hugo som fått vila där i några dagar efter att ha varit mycket sjuk & svag efter att ha legat på IVA på veterinären efter att fått en förgiftning.

Väl i Stenugnsund så vart det att gå en sväng med hundarna för i kvällen. Snacka om att det var en söt, busig & väldigt glad hund som mottog både mig, Lucky, Tingeling, men främst husse Henrik. Hugo var superglad att se sin husse igen efter några dagar hos Henrik's föräldrar. Så han hade full med bus & lek i kroppen.

Innan vi ska åka till Göteborg igen så blir det att få fika med kaffe & bakverk hos Henriks föräldrar i deras helt Shabby chic hem med nästan bara vit överallt. Väldigt vacker, välkomnande hem, men vit, vit & åter vit är inte min stil, men väldigt fint gjort & hans föräldrar var oerhört trevliga & vänliga människor som jag gillade oerhört mycket. Mjuka, djur & människorälskande människor som verkligen verkar vara drömföräldrar & svärföräldrar som man drömmer om att ha/få. Vi skjutsade ner dom till en liten fest dom skulle ha med vänner innan vi åker till Göteborg igen för att bara ha det soft & skönt.

Vi åkte förrbi Näckrosen igen för att det stod att det skulle vara öppet, men det var det inte som det stod. Så vart lite irriterad men får försöka att besöka det igen innan jag ska åka hem.

Vi var även ut till Torpet Mon. som är ett bed & breakfast som ägs av kompisar till Henrik för att lämna en GPS som dom skulle ha när dom åker på semester några dagar till Gran Canaria. Ni ska komma att få se mycket mer av detta ställe längre ner i detta inlägg & få veta mycket mer om detta fantastiskt fina hus som Palle, Johan & Klas renoverat tillsammans. Palle som gjort det mesta. Gick en promenad med hästarna vid stallets paddockar, men nu skulle vi sedan hem till Henrik för att vi ska förberedda för maten, men innan vi ska äta den, ska vi göra något annat riktigt skönt...

Vi vart att ta & bada Bastu i hans bostadsrättsförenings bastu där han bokat tid under dagen innan vi åkte upp till Stenugnsund. Var helt fantastiskt skönt att få bada bastu, varmt & skönt för att driva ut förkylningen ur min kropp & verkligen svettas ut alla gifter & tröttheten i kroppen, lyssna på musik & bara ha det soft. Sjunga & jag känner att jag har lättare att sjunga med folk nu mer.

Blev att äta panerad fisk med kokt potatis, rökt makrill, en kräft, räkor & dillröra & sedan färska skalade räkor ovanpå. Var supergott & fick även lite av Henrik då han inte orkade all den rökta makrillen.

Resten av kvällen vart oerhört lugn & soft. Drack lite melonlikör Midori & en Irländsk Whiskey som heter Tullamore Dew. Här kan ni även se hur underbar utsikten var från hans balkong på kvällen med alla vackra ljusen. ZZzzZZzzz...

Lördag...& ännu en dag i Göteborg. Blev att dricka ett rött te med jordgubbar & någon annan bär i. Nybakat bröd som Henrik bakat & med färska ägg som han köper från en gård. Ska bli att gå i lite affärer idag med & bla. besöka Myrorna som var stängd på fredag & blir även lite andra butiker som var stängda fredag, men är öppna idag under lördagen.

Vi kom att först gå på Myrorna Second handbutik. Myrorna's affär här är i fyra våningar är fyllt av återvunna kläder, möbler, böcker, skivor, glas, porslin, husgeråd, tavlor, mattor, skor, accessoarer och bijouterier. Längst ner porslin, kläder, tyger & annat. 2:e plan böcker & möbler m.m. 3:e plan kläder & längst upp hittar ni varuhusets inspirerande retroavdelning som är proppfull av spännande, personliga & unika plagg & accessoarer från tidigare årtionden.

Adress: Järntorgsgatan 10,413 01,Göteborg
Webbsida: http://www.myrorna.se/
Öppettider: Mån-fre: 10.00-19.00
Lör: 11.00-17.00
Telefonnummer: 031-7018932

Jag hittade dessa 3 st. böcker som ni kan se nedan. Orkade inte kolla kläder, men kanske hade hittat saker där med om jag hade kollat. Fanns mycket snyggt, men dock väldigt liten del med porslin, glas & husgerådssaker.

Vi var sedan in i en fantastiskt underbar butik som heter Stalj, en Inrednings & livsstilsbutik i Asiatisk/Marrockansk, andlighet & spiritualitet stil. Här fanns en massa olika vackra saker från buddhor...

Marrockanska lyktor, mässingsljustakar, andlig CD-skivor, Madonnor, Indiska & andra orientiska statyetter & smycken, sidenkuddar/överkast/dukar m.m. Ja mycket fina & vackra saker.

Asiatiska träskåp, Stjärnor & ja mycket, mycket annat. Jätte trevlig personal & bra service, omän lite dyrt.

Dom har även en Internet webshop där man kan köpa deras fina saker som verkligen är väldigt unika & fantastiskt vackra. http://www.stajlinredning.se/startsidan-c-147-1.aspx

Vi testade att gå till Näckrosen Special Bokhandel igen, men även denna gång var den inte öppen så vart oerhört besviken på att det inte var öppet som det borde vara en vanlig dag. Sedan att det inte står något ordentligt om när det är öppet gjorde saken ännu mer irriterande, så får se om man någonsin kommer att besöka det stället igen. Fasiken hade velat gå in där fanns så mycket fint man såg genom fönstret, men som sagt stod inget om varför det var stängt??!

Åkte sedan hem till Henrik. Ta & dricka lite kaffe & äta några mackor innan vi ska åka ut till Röde Sten för att gå en härlig kvällspromenad. Vi fixade även förberedelserna för maten vi ska äta ikväll innan vi åkte iväg igen, då med hundarna med nu.

Här kan ni se Röde sten i dagsljus, men när vi är där är det mycket mörkt & nästan svart ute förrutom alla ljusspel från husen, bron & hamnen m.m. som är där. Bilder som ni kommer att se i olika ljusspel här under då jag gillar att leka lite med kameran när det är mörkt & ljus ute så det blir olika ännu mer spännande ljusspel, men med samma känsla som när vi promenade där i mörkret.

Denna bild ut över hamnn vart underbar. Ser ut som människor som springer, vilket vi möte på en del av på promenade & som joggade i natten med reflexvästar. Var killar då som sprang.

Här kan ni även se Lucky & Tingeling som var med förutom Henrik & hans hund Hugo förståss. En gammal dykarklocka nere i hamnen i ett av hamnens stängda grindar & förråd för båtar & annat.

Lastfartyg som ligger i hamnen, men även Stena Line som går med passagerare till över till vårat grannland Danmark. Var en riktigt mysig & underbar promenad i mörkret. Jag älskar ju mörker, för mörker är mig mystik & spänning.

Innan vi åkte hem till Henik igen så besökte vi detta hus. Var mörkt när vi var där, men ni kan nu se även bild på det på dagen här. På den nedlagda flottbasen Nya Varvets område ligger denna lilla stuga som av lokalbefolkningen kallas för Spöktorpet. Egentligen heter stugan Båtmanstorpet och byggdes troligen vid slutet av 1600-talet. I början av 1900-talet gjorde kriminalvården ett tillfälligt mellanspel på området som under några år fungerade som fängelse innan marinen åter fick tillbaka området.

I Båtmanstorpet bodde vid denna tid änkan efter fångvaktaren Jan Henriksson som hade omkommit under mystiska omständigheter 1906. Denne hade hittats död nedanför det branta berget vid den så kallade Surmossen. En utredning genomfördes och det inträffade förklarades som en olyckshändelse. Envisa rykten gjorde emellertid gällande, att han i själva verket blivit ovän med en kollega och att denne hade knuffat honom över bergkanten.

Ingen vet om spökerierna på torpet hade något med denna tragiska händelse att göra. Dock berättade husets siste ägare, Ernst Alarik, gärna om mystiska händelser och hemsökelser i huset som pågick under 1950-talet. Dörrar slog igen och öppnade sig utan synbar anledning och gardinerna fladdrade trots att det var vindstilla. Porslin ramlade ner från skåp och hyllor och ibland hördes tunga steg från vinden. Dessa och andra skrämmande fenomen gjorde att inga av Ernsts gäster vågade övernatta i torpet. Numera står huset tomt.

Åtminstone såvitt man vet...

Jag lägger mig för att vila när jag kommit hem, då denna hemsökta plats har både gett mig magont & ont i huvudet så åt en huvudvärkstablett, medans Henrik lagar maten, ska bli Koreanskt.

Jag lägger mig framför hans kabel TV, men fastnar framför Bukowskis aktionsprogram, som är väldigt intressant att se. Vart även att kolla lite på Animal Planet med ett program som kalls för Allt om hundar...& som handlade om hundraserna Bouvier de Flandres & Borzoi vinthundar.

Vart en riktigt god & stark Koreansk mat med kyckling, marinerad i en massa vitlök, kokt Basmatiris & en sallad med grönsallad, gurka, sesamolja, soja & cayennepeppar m.m.

Till efterrätt vart det hemmagjord & laktosfri Dooley's glass som Hemrik gjort & till det kaffe med karamellsmak. Supergott & blir säkert att ta mer senare. Hihihi...Inte så ofta jag kan äta glass så var överlycklig för det. Måste ta & skaffa en glassmaskin. Ta en tu med hundarna & förrbi affären för att köpa dricka & lite chips.

Vi ska att resten av kvällen softa framför TV:n med film, äta Guacamole som jag gjort & lättsaltade chips, Xide Bright cider med rabarber & granatäpple i. Vart även att dricka Trocadero & kolla filmerna...National Treasure & National Treasure 2 & shälvklart vart det mer glass. Hihihihi...Sista promenaden med hundarna innan det var att sova igen. ZzzZzzz...

Söndag...morgon & jag tittar ut genom Henriks balkong emot Göteborg stad. Idag ska vi på My Dog Hundmässa & Utställning. Lite tråkigt väder ute, men det överlever vi nog. Vi ska åka med Hugo till Hundvakten. Mina hundar får stanna hos Henrik & ta det soft medans jag, Henrik & Rebecca ska iväg på My Dog.

Här ser ni även lite av Henriks allrum innan vi beger oss iväg. Luftigt & fräscht, men lite naken i sin stil på saker & ting.

Vi ska komma att träffa upp Henriks lillasyster Rebecca strax utanför My Dog efter att vi parkerat bilen. Hon visade sig vara en väldigt trevlig, söt & mysig tjej som det var väldigt lätt att prata & skämta med. Det var hundar överallt runt byggnaden & inne på mässan. Dock hade vi missat att det var mest arbetande hundar & lite andra raser som var idag, så vart inga Chinese Crested att se, men fanns många andra fina raser att kolla på...som Pudlar, King Spaniel, Cavalier King Charles Spaniel som Henrik har, Bullterrier, Bedlingtonterrier, Greyhounds, Afghan, Borzoi, Bouvier de flandres & många andra raser.

Mycket fina hundar. Vi började dagen med att bara mest kolla på hundar & lite på saker, men ska komma att kolla mer på hundsaker efter att vi varit & ätit lunch.

Vi bestämde oss för att äta något som låg i närheten & det vart på McDonald's. Henrik betalde för min lunch. Jag åt 20 bitars Chicken McNugget med plusmeny, currydipp, vitlöksdipp & Coca Cola att dricka till. Riktigt mätt & gott & sedan blev det att fortsätta kolla på My Dog.

Vi vart att gå runt flera varv, kors & tvärs mellan dom olika stånden där dom sålde & gav bort saker. Jag kom att få hem med mig massor av infromation om olika foder, försäkringsbolag, veterinärer & annat. Jag köpte mig en transportbur för 250 kr som normalt i handeln kostar ca 500-600 kr så det var nog ett av dom bästa köp jag gjorde i Göteborg. Henrik köpte ett orange't reflexkoppel.

Innan det vart dags att åka hem till Henrik, skjutsade vi hem Rebecca till hennes mysiga lilla 2:a även denna i lite Shabby chic stil, men mer undomlig med sina muffinstavlor & lite er roliga inredningsdetaljer. Hon bjöd på kaffe & vi gosade lite med hennes söta Ragdoll kattunge Gösta. Dock gosade jag inte för mycket pga min allergi & tog en tablett för allergin innan vi kom dit.

Vi pratade bla om Inredning, Energiflöden i lägenheter, Andlighet, Feng shui, om att föra in mer färg i hennes hem som hade funderat på ett tag m.m. Mysigt & trevligt bara. En supertrevlig & gullig tjej helt enkelt.

Efter det var det att ta & åka hem till Henrik igen för att hämta upp Hugo under vägen hem, så jag fick träffa Hundvakten & sedan vart det dags att åka hem till Henrik. Vi åt några mackor me ost & honung innan det vart så att vi ska åka hem till en kompis till honom. Jag, Henrik & självklart våra gemensamma 3 st. hundar: Lucky, Tingeling & Hugo.

Vi åkte hem till hans kompis Jörgen som sälv har 3 st. hundar. 2 st. Mopsar: Minna & Gizmo & en Tibetanska Spanieln Olivia. Vi vart att dricka ännu mer kaffe, så snart sprutar det ut genom örenen. Vi diskuterade om bla kastration på hund, hundraser, tama djur, geter, om att ha fler än en hund & mycket mer. Vi gick även en skön långpromenad tillsammans med alla 6 st. hundar. Men det roligaste var att han bott i Dalarna & att vi faktiskt hade träffat på varandra förut när han jobbade på Tåg i Bergslagen fö många år sedan.

Innan jag, Henrik & hundarna ska åka hem till honom igen så ska vi ut till hans väns lilla Bed & Breakfast Torpet Mon i lilla Mon. En del info finns på hemsidan, http://www.torpetmon.se/
men lite dåligt uppdaterad, så vill man boka plats att sova över här finns bla. hemsidan , men nu få ni lite info nedan om det med& kommer att få se bilder från dom olika rummen. Alla är rum är Dubbelrum, men i olika storlekar.

Kontaktinformation...

Telefon: 070- 5081344
Telefontid mån - fre: 9.00 - 18.00. Övrig tid garanteras ej svar på telefon. Vänligen lämna meddelande vid ej svar.

Generella frågor: info@torpetmon.se

Bokningsförfrågan: booking@torpetmon.se

Priser lågsäsong: 1 januari - 31 maj / 1 september - 31 december (vardagar)
2 personer: € 86 (855 kr)
1 personer: € 56 (525 kr)

Priser högsäsong: 1 juni - 31 augusti
2 personer: € 103 (995 kr)
1 personer: € 73 (695 kr)

Besök & postadress:
Torpet Mon
Brudaremossen 10
41655 Göteborg.

Här kan ni se den del där det serveras frukost i en stor variation av vad man vill ha för frukost. Ett riktigt mysigt & trevligt tillhåll. Köket ni ser nedan dras för så att man inte ser detta som gäst annars med ett rött draperi & all frukost dukas framför det. Totalt finns det 4 st. sovrum med dubbelsängar i varje, så plats för ca 8 st. personer för sova över. Kanske ta en Romantisk helg för 2 st. personer??

Matsalen & en del av köket med det röda draperiet kan ni se här. Riktigt snyggt, fräsch renoverat med en härligt huslig & välkomnade känsla.

Hallen med display på lite av det som finns i rummen att köpa. Rum 1 & det minsta av rummen, med en sovalkov, litet skrivbord & egen toalett med en så kallad Stockholmsdusch.

Rum 2 med en romantisk känsla för 2 st. personer & med eget badrum & garberober. Nattduksbord med eventuella dryck & choklad man kan tänkas vilja ha. Kostnaden läggs på rummet sedan.

Rum 3. Ett rum med egen kakelugn, skrivbord, stor säng & flera garberober. Här inget eget badrum, men finns ett i hallen som utnyttjas av bara Rum 3 & 4, men planer på att byggas ett eget badrum här.

Rum 4. Det största rummet, med kamin & även detta med en romantisk känsla som alla andra rum. Delar badrum med Rum 3, men planer på att det badrummet ska bli inbyggt till detta sovrum i framtiden.

Efter att ha varit där, kollat till det, matat deras katt Nisse-Maja & så sånt dom är på semester, så ska vi ta & åka hem till Henrik igen.

Jag tog & packade mina saker som jag kunde packa innan jag ska ta & åka hem på måndagen vid lunch. Ska både bli skönt att komma hem, men var så himla kul här, folk är så himla trevliga & jag har haft så himla kul i Göteborg. Vem vet kanske är hit jag ska ta & flytta sedan så att jag kan få ordning på mitt liv.

Under tiden gjorde Henrik mat. Vart att äta Wokade grönsaker, med köttfärssås som också wockats & kryddats om & till det Basmatiris. Drack det sista av Trocadero'n till maten & till efterrätt Dooley's glass.

Resten av kvällen vart bara väldigt lugn, kollade lite på Animal Planet på ett program som handlade om hajar innan det vart dags att sova. ZZZzZZZ.......

Måndag...Ska idag åka hem, känns lite tråkigt då jag haft så mysigt där i Göteborg. Frukost vart mangote & mackor med färska ägg. Efter att vi ätit vart det att packa det sista & sedan ta & lämna av Hugo vid hundvakten innan han skulle köra mig & hundarna till tåget som ska ta oss till Örebro igen. Vet inte, men gillar verkligen inte Örebro längre, känns mer & mer som jag bor på helt fel ställe.

12.02 gick tåget hemåt emot Örebro & skulle vara i Örebro 14.48. Hade mycket packning, men gick bra att ta med allt ändå & hade det mest lugnt & skönt då jag halvsov hela vägen hemåt till Örebro, men hundarna vid min sida.

I Örebro vart det att ta bussen hem med alla mina saker. 1 st. axelväska, 1 st. resväska, 1 st. påse med hundsaker som jag fått deltagare på My Dog, ett paket med en transporthunds stålbur jag köpt som ni kan se nedan. Plus 2 st. små hundar. Ja allt går med lite tålamod & planering om hur man ska göra för att allt ska funka under tiden man reser utan bil som är en stor bekvämlighet, men allt går.

Väl hemma i lägenheten är alla djuren väldigt glada & katterna superglada för att husse kommit hem. Resten av dagen & kvällen blir väldigt lugn, kolla nätet, email & annat, sedan vart det att ta & sova. ZZZzzzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar