onsdag 4 januari 2012

Onsdag...Nakenhöns, Alternativ.nu, Sång, Dans & Drömmar!

Grått & tråkigt väder ute...Jag går min morgonpromenad med hundarna som vanligt & ska ta det lugnt & soft idag för att ordna saker innan jag åker till Göteborg på torsdag.

Höll på med mitt blogginlägg under morgonen & la sedan in det för Er att beskåda. Ja det vart en del jobbigt att ha & skriva om men det var även saker som jag verkligen älskade at få visa upp för Er som läser. Jag är stark som människa & det visar jag genom att stå för den jag är & inte låta någon hacka ner på mig. Jag tänker inte ta skit från folk, inte någon alls.

Idag så blir det att packa, men annars mest ha en trevlig & lugn dag framför datorn.

Suttit på den underbara sidan Alternativ.nu för alla alternativare som gillar det naturliga i livet som självhushåll, bondeliv, praktisk kunskap, djur, natur, odling & annat.

Något som jag såg på Alternativ.nu som en tjej skrivit om. Ja sett något helt absurd idag. Jag älskar nakenhundar, nakna marsvin, nakna tamråttor & nakenkatter, men nakenhöns, dom ser verkligen bara helt absurda & äckliga ut om jag får säga min sak. Visst får man tycka att dom är fina, men svårt att se det dock.

Ätit lite mat. En skivad Avokado, Julknäckebröd med dillkaviar, tonfiskkaviar & pepparrot, sedan skivad sharonfrukt. Gott & nyttigt!! Drack vatten till detta.

Fortsatte kolla på Alternativ.nu & jag kollade på en sån sak som Köttkaniner som jag funderade på att ha om man skulle bo på gård sedan. Nu kanske jätte många säga usch! Men kan säga att köttet är fint & lättätet.

Jag funderade då på rasen Gotlandskaniner som finns i en rad olika färger. Här skulle man använda köttet, pälsen, även sälja några som sällskap till folk m.m. http://www.gotlandskaninen.se/

Kunde ju inte låta bli att kolla på dom underbara djuren Alpackor som jag skulle föda upp som livdjur & för ullens skull. Riktigt vackra & intressanta djur som är ungefär som att hålla får.

Ätit lite mer. Drack Guavajuice & ätit en grönsaks & kycklingsoppa ur den stora koppen som jag fick av Christian & till det saltiner kex. Till efterrätt vart det att äta några Fazermint som är riktigt god mörk choklad med mintkräm i.

Nu har jag i allafall tagit & packat allt jag ska ha med mig för 4 st. dagar som ska bli helt underbara att få fara bort från Örebro till Göteborg som jag inte har varit i på flera år. Ska göra en massa kul, bla. äta riktigt god mat, gå på Hundmässan, umgås med trevliga människor, kolla film, gå i affärer, umgås lite med Henrik, besöka en del andliga butiker som...Näckrosen http://www.nackrosen.com/ & Regnbågens böcker & smycken http://www.regnbagens.com/

Ännu mer Alternativ.nu & nu på Dvärgkochin höns som är en av dom hönsraser som jag skulle vilja ha när jag skaffar höns. Dels för deras färgspektra, deras rundhet, lätthet för att ruva fram kycklingar, bra storlek av dvärghöna m.m. Andra raser som jag är intresserad av är Chabo, Silkeshöns (stor & dvärg), Paduan, Holländsk Vithätta, Sultanhöns, Hedemorahöns m.fl. Bilderna ovan är på Dvärgkochin.

Fortfarande på Alternativ.nu, men nu något helt annat. Gallowaykor & i detta fall Belted Galloway som är en ganska ovanlig med även en liten koras kan man säga & då menar jag i kroppsmassa. Dom är oerhört små, men härdiga & med ändå bra köttproducering & skulle jag någonsin ha bor skulle det nog mest troligt bli just Galloway, Belted eller vanlig. Eller nötkreaturrasen Highland Cattleboskap.

För att dock läsa om Belted Galloway & vanliga Galloway så gå in på. http://www.galloway.mu/

The Voice Sverige. Domare Ola Salo, Carola Häggkvist, Petter & Magnus Uggla. Coacherna hjälper de oetablerade talangerna att utveckla sina egna röster och uttryck. Riktigt, riktigt bra namn som ger en otrolig tyngd till programmet. Ser redan fram emot det!

Och du vet att du själv kan söka till The Voice Sverige på nätet? Bara gå in på http://thevoicesverige.tv4.se/ och sök!

Liksom i filmen som ni kommer att se nedan under detta inlägg. Liksom dom, så drömde även jag om att få dansa & stå på scen. Jag har alltid velat sjunga & dansa & en gång i tiden dansade jag en massa olika dansstilar & gick i kör, men jag pajade mitt knä & där gick den drömmen i stöp, men min röst har jag fortfarande kvar & jag vet att jag har en stark röst. En röst som är som skapad för att sjunga musikal, men främst operamusik.

Tyvärr är det ingen som tror på mig att jag ska lyckas i livet. Detta har gjort att jag är ganska scenskygg. Alltså jag kan sjunga karaoke, pop, rock & sånt på en scen utan problem, men jag har svårt att sjunga saker med känsla inför folk, ja som opera & ballader.

Att sjunga så att folk verkligen ska få starka känslor & gråt i halsen är en av dom saker jag drömt om länge i livet. Ända sedan jag såg en av mina första musikaler på TV, Sound of Music & ännu fler, som Grease filmerna, Dirt Dancing & Fame m.fl.

FAME. Amerikansk musikalfilm från 2009. De nya eleverna på New York Academy of Performing Arts inser att deras lärare har högre förväntningar på dem än de någonsin kunnat ana. Redan från dag ett. Eleverna genomgår en tuff resa under sina skolår och kämpar hårt för att lyckas imponera på de hårda lärarna, sina föräldrar och på varandra. I rollerna: Kay Panabaker, Walter Perez, Naturi Naughton, Asher Book, Kherington Payne. Regi: Kevin Tancharoen.

En rent underbar musikal som även finns i en äldre variation som är superbra den med & en klassiker. (Bild nedan).

Nej, nu blir det att ta & sova då jag ska åka till Göteborg i morgonbitti kl. 11.10. ZzzZzZzZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar