tisdag 31 januari 2012

GRATTIS FARMOR PÅ FÖDELSEDAGEN...

GRATTIS PÅ 80 ÅRS FÖDELSEDAGEN FARMOR!

Min Älskade farmor Veronika som betyder oerhört mycket för mig fyller idag 80 år. Min farmor kom hit från Österrike för att hälsa på sin syster & vart kvar här efter att ha träffat farfar Uno. Tillsammans byggde dom ett hus tillsammans & drev en husgeråd, inredning & leksaksbutik samtidigt som hon tog hand om 4 st. barn. Min far Roland, min farbror Thomas & mina tvillingfastrar Ulrika & Carina.

På hennes 50 års dag fick hon reda på att min mamma var gravid & väntade mig. Min farmor säger än idag att beskedet om min födelse var hennes bästa födelsedagspresent någonsin. Jag ska komma att bli hennes första barnbarn. Hennes katolska tro har gjort henne stark som människa & hon har genom denna alltid ställt upp för mig i livet som ingen annan någonsin gjort både när jag varit glad & ledsen.

Hon är den människa som betyder mest för mig i hela världen. Tråkigt att jag inte kan vara hos henne nu när hon fyller år, men hon har sagt att när det blir min 30 årsdag som blir om ca 5 månader, ska bara hon & jag ta & hitta på något kul. Kanske resa bort & bara ha det trevligt & roligt tillsammans.

Jag älskar Dig farmor oerhört mycket & mer än alla andra människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar