torsdag 2 februari 2012

Tisdag...Mycket chat:at med folk & Onsdag...Läkarbesök & chat:at med folk.

Tisdag...Efter att ha varit ut med hundarna på morgonen, så har jag legat hela förmiddagen & läst i inredningstidningar & bara tagit det lugnt i några timmar. Kul att läsa & kolla vad som finns på marknnaden & hur folks hem ser ut.

Redigerat bilder & sånt till söndag & måndagsinlägget. Satt även med ett annat inlägg på att min farmor fyllde 80 år. http://j-naken-sanning.blogspot.com/2012/01/grattis-farmor-pa-fodelsedagen.html Även suttit på Facebook, Skrivit lite med Eva som föder upp minigrisar på facebook & sedan lagt in blogginlägg på bloggen min.

Fått fasta hela dagen efter att jag druckit Laxabon 3 1/2 liter för att jag ska på en undersökning i morgon (onsdag). Alltså denna vätska smakar fruktansvärt, ungefär som gammal unket diskvatten luktar, så smakar det ungefär.

Chatar med kompisar & bekanta: Kobonden Jesper som jag förrut dejtat, Blondin Peter, Whippet Erik som jag även dejtat en gång i tiden, Brasilianska Joao, Lill Rikard, Jonas A. & m.fl. människor. Sms:teror här med från folk som vill ha kontakt med mig. Sms:a en massa med dom, skickar ju gratis sms, men måste snart tömma mobilen på meddelanden igen för är nästan full.

"Top Model Sverige". Svensk realityserie från 2012. Säsong 5. Avsnitt 1 av 10. Modellen och skådespelaren Izabella Scorupco är tillsammans med superstylisten Jonas Hallberg på jakt efter Sveriges nästa stora toppmodell. Ur högen av ansökningar från hoppfulla unga tjejer har 24 lyckliga valts ut för att komma på intervju till Stockholm. Efter en hård gallring får de tio bästa flytta ihop i en lyxvilla i Los Angeles. Nu är det upp till dem att göra sitt yttersta för att imponera på Izabella, Jonas och den övriga juryn. Izabella och Jonas guidar och drillar tjejerna i olika utmaningar och i modevärldens hårda villkor. Till deras hjälp finns en stenhård jury bestående av inflytelserika personer i modebranschen som varje vecka bistår med expertkunskaper och dömer inom sina respektive fält. Varje vecka tvingas den som resterat sämst att lämna tävlingen tills endast en står kvar. Den lyckliga vinnaren blir inte bara Sveriges nya toppmodell, utan vinner även ett mycket värdefullt och åtråvärt pris.

Denna omgång 24 st. tjejer & dom ska sedan bli 20 st. Fotoshoot där all bara får 3 bilder var. Dom som har sämst bilder & sminkat sig sämst får åka hem. Jo dom hade även en tävling där dom skulle sminka sig & klä på sig kläder med innan fotograferingen. Får visa upp sig för domarna & berätta lite om sig själv & sedan ska dom 20 st. bli 10 st. som får åka till Los Angeles. En av tjejerna som var med är tydligen kusin med den topkända modellen Elsa Hosk som är en svensk modell som bla gått som modell för Victoria's Secret Fashionshow. Ni kan se henne här nedan.

Lite mer internet som facebook, qruiser, men främst på MSN & där skrivit med söte Jesper D, Yea....Jimmy, Jonas A. somär en god vän, Ken från Norge & Karl Fredrik & m.fl. Ja, trevligt att kunna skriva lite med folk innan man ska sova...ZzZZzzZz....

Onsdag...& jag ska till Universitets Sjukhuset idag för att jag ska göra en undersökning. Ett Koloskopi där man går in med en kamera i kroppen. Var skönt att få reda på vad det var som var mitt problem lite med magen & dom brände bort en massa sår i tarmarna, men gud vad hungrig jag var. Inte ätit något på typ 2 dagar nu så efteråt ska jag gå & äta mat.

Vart att gå till Restaurang Coco Thai för att äta av deras buffé där dom serverar bla. Sushi i deras buffé så jag åt av bara Sushin. Supergott verkligen!! Efter att jag har ätit ska jag gå en liten sväng på stan med....men bara en liten stund innan jag ska ta & åka hem.

Var först in på Berglagens Bok & Bild AB där dom har 30% BOKREA så köpte dom 3 st. böckerna längst upp till höger på bilden. Gick sedan till Myrorna där jag köpte böckerna i mitten & längst ner till höger. Bra & Begagnat där jag inte hittade något alls. Gick sedan vidare till Röda Korset där jag köpte böckerna & nyckelskåpet längst till vänster. Var sedan en snabbis på Åhlens & Home...innan jag ska ta bussen hemåt.

Dock innan jag kom hem bestämde jag mig för att åka med bussen till nästa hållplats för att gå på ICA & köpa hem lite saft, läsk & hittade även glögg som dom sålde ut för 15 kr/st. så köpte Blossa glögg. 2 st. med apelsinsmak & 2 st. med äppelsmak innan jag tog & drog mig hemåt med 1 st. stor kasse i varje hand.

Satt mig på datorn för att kolla bla. facebook, chatade för med Lena, men sedan så ringde min gullige kompis Lena A. Så vi satt & pratade en stund om hennes son, barn, hundar & hundvalpar, katter, hus & husuppvärmning, krämpor & kroppens olika galna upptåg i en berg & dalbana. Ja & mycket, mycket mer.

Krister kom även förrbi en sväng för att prata lite & ta en längre tur med hundarna då jag var helt slut efter att ha varit på stan i bara några timmar.

"Halv åtta hos mig". Svensk matlagningsserie från 2012. Avsnitt 7 av 72. Sophie står för dagens middag. Hon bjuder på en förrätt: laxceviche med avokado, mango, äpple & gurka. Varmrätt: bison med hassebacks amadinepotatis, färska haricoverts & en trattkantarellsås med chipotle & efterrätt: blåbärsglass med sting av whiskey & med vit choklad till. Vill ni se recepten gå in på denna länk: http://www.recept.nu/1.325244/2011/08/15/halv_atta_hos_mig & här nedan ser ni maten.

Jag sitter på Qruiser ett gay/bi/transcommunity & chatsida & MSN. Där jag sitter chatar med lite olika människor. Bla. Dansbandssångaren Mattias Holmgren. Ja, jag är bekant men en hel del kända människor, men dom är inte mer människa än någon annan människa. Jag vet en hel del hemligheter om många kändis folk med, men dom stannar hos mig totalt.

Vart att äta lite kvällsmål & kanske inte så nyttigt med bara köttprodukter, men är bra gott ibland att bara äta kött. Här vitlökssalami, lammfiol & vildsvinskorv.

Kollar på serien "Scrubs". Där det vart 2 st. avsnitt. Kolla ännu mer internet. Qruiser & MSN. Satt & chatade med Christian, Jesper, Jimmy Yea!!, Mattias H., Blondin Peter, Peter H.G. & en massa andra människor. Vänner, bekanta & nya bekantskaper i livet. Sedan vart det att försöka att sova, men somnade inte förren närmare 01.30 tror jag klockan var ungefär innan jag somna. ZzZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar