tisdag 24 januari 2012

Måndag...Snacka om en berg & dalbana på febern...

Vatten, vatten, bara vanligt vatten...men så gott det är & så nyttigt det är för en när man är sjuk, men även lika nyttigt för en när man är frisk, då vatten ger en bra & frisk hud, sköljer rent ens tarmar & innanmäte. Utan vatten skulle inte människa överleva & människan består faktiskt av största del av just vatten.

Jag tar febern på morgonen & flera gånger per dag. Från att ha haft 39,2'C igår kväll & legat & svettats hela natten. Hade jag nu bara nu 37,2'C, men får se om den kommer att pendla uppåt eller neråt under resten av dagen?? Jag hoppas att den ska försvinna helt nu.

Bloggat med ett litet inlägg från söndagens helt galna feberdag. Riktigt jobbigt med att ha denna feber, men även superjobbigt att ha den förbaskade hostan & halsonten som jag har. Ja en hosta som gör att jag hostar så jag spyr. För att läsa om söndagen: http://j-naken-sanning.blogspot.com/2012/01/sondagfebermellan-38c-upp-till-392c.html

Sedan suttit på nätet en hel del, vart mest på facebook & qruiser under dagen i flera omgångar. Jag ska komma & sitta & prata med lite folk om bla Chinese Crested Dogs, Arabiska Fullblodshästar & andra hästsorter, Sphynxkatter, Örter, Tesorter, Buddism, Wiccaner m.m. saker.

Jag har inte kunnat äta något alls utan att spy upp det pga att jag varit illamående & senare pga hostan som gjort att jag hostat så mycket att jag spytt, men jag har fått i mig att äta lite färska dadlar, vilket är bättre än att bara äta vitamin & febernedsättande tabletter.

Febern har jag tagit flera gånger under dagen & den ser inte ut att gå ner utan upp i stället. Jag ska komma att få tillbaka den feber som jag haft haft dagen förre på kvällen med 39,1'C. Ja, nu vill jag bara bli av med skiten ur kroppen min. Vill få vara frisk & kry. Hatar att ha mitt dåliga immunförsvar som gör att jag ofta blir sjuk, men sällan jag blir så här sjuk som jag varit nu.

Som tidigare nämnt så pratade jag med folk om Arabiska Fullblodshästar, nu vart det att kolla på en massa olika hästar & uppfödare på internet. Finns så många vackra hästar där ute & den ena vackrare än den andra. Ja, min största dröm skulle verkligen vara att få börja föda upp dessa vackra hästar.

Min största dröm genom hela livet har alltid varit sedan jag började med hästar i 11 års ålder att jag en dag ska få föda upp Arabiska Fullblodshästar av toppkvalitet efter kända häststammar.

Suttit på bla. Alternativ.nu även en sväng & vill visa denna duktiga tjej som gör dessa. Fjäderpennorna görs av KattugglaAlternativ.nu. Alla pennorna har även vackra namn. Fjäderpenna med pennstift som man doppar i bläck. Dom är till salu, pris beroende på arbetstid, typ av fjädrar & material. Dom säljes för ca 200- 300 kr & uppåt, inklusive frakt. För att se fler pennor så finns dom även på facebook, Vileria.: http://www.facebook.com/pages/Vileria/357044464309667?sk=wall

Suttit & kollat på hus på olika sidor som hemnet.se & en massa andra hussidor med olika typer av hus, lägenheter, gårdar, sommarstugor, Prästgårdar, Herrgårdar & slott & vad man nu vill välja att bo, har råd med eller helt enkelt bara drömmer om att få bo i.

Detta hem var en Prästgård som på en sida blivit såld, så man såg bara denna bild & jag säger superhäftig inredning.

Alltså det är inge kul att må som man mår när man är sjuk. Att ha en hosta som gör att man hostar så mycket att man spyr av hostan. Har inte spytt mycket av hostan, mest slem & vatten, men ändå är det något som jag verkligen avskyr så är det att spy. Är så fruktansvärt vidrigt & helt enkel väldigt obehagligt.

Ska vila nu från datorn & ska lägga mig & kolla på lite TV...innan jag ska ta & sova.

"Sofias änglar". Svensk livsstilsserie från 2012. Säsong 2. Avsnitt 1. Familjefadern Johan blev påkörd av en bil när han var ute och cyklade. Tillsammans med frun Annakarin & sina barn, tränar han på att lära sig gå & prata igen. Sofias Änglar hjälper Johan, Annakarin & barnen att rusta upp & anpassa huset & miljön runt omking för att han ska kunna ta sig fram med rullstol ner till vattnet & runt en del i naturen som han älskade att göra när han var frisk. Nu får han chansen att få bli friskare i livet igen. Dom fick även träffa Gösta som var först på plats & satt vid hans sida när Johan låg medvetlös på marken. Programledare: Sofia Wistam, Johnnie Krigström, Mattias Särnholm.

Alltså snacka om att man satt & grät en massa till detta. Så stark Johan & hans fru varit genom åren sedan olyckan hände & jag hoppas att han tillfrisknar så mycket som möjligt & får ett lyckligt & bra liv med sin fru & deras barn.

"Hustoppen". Svensk livsstilsserie från 2012. Säsong 1. Avsnitt 1 av 10. Hustoppen besöker Sveriges kanske högsta villa - ett gammalt vattentorn i Skåne som efter fem års arbete förvandlats till ett hem på sex våningar med en hiss på utsidan i en trädel som byggt till. Dom fick inte så bra poäng, men det var för att det var ganska dålig inredning. Fick 14 poäng. Resan fortsätter till Göteborg och en arkitektritad, modern, sexkantig som är lite likt en kista & minimalistisk villa, "Tumle" klädd i svart plåt - en byggnad som väckt en hel del debatt bland grannarna i det i övrigt pittoreska villaområdet. Helvita väggar med färg genom inredningen. Hittade dock ingen bild på detta hus. Fick höga 25 poäng. Usch!! Vi får också lära känna vår jurymedlem Carouschka Streijffert lite bättre när vi följer med hem till hennes sommarhus på en skärgårdsö. Hennes hus kan ni sedan lite på & var superhärligt, öppet & med mycket naturmaterial i inredningen & inredningsassociarerna till huset.

Nu ska jag ta & sova är helt slut & med 39,1'C feber är det på tiden att jag försöker att sova. ZzZzZzZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar