onsdag 4 januari 2012

Tisdag...Kan sanningen hanteras eller inte?? Dag på stan & annat!

Tisdag morgon...& det är töväder ute, men främst vill jag först berätta om något som hände måndag kväll innan jag skulle sova. Något som nog gjorde många människor oroliga, men som jag vill be om ursäkt till.

Jag har i många år lidit av Panikångest syndrom & får emellanåt svåra panikångestattacker. Dom kan yttra sig på olika sätt, men oftast är det någon bakomliggande & stressframbringande känsla eller tanke om saker & ting som utlöser dom. Att inte veta vad för liv jag verkligen lever & sedan dömma mig, har ingen som helst människa någon som helt rätt till. Jag är den jag är "Take it, or fucking leave me alone".

Lugn morgon med hundarna på en morgonpromenad som vanligt & sedan försöka att ta något att äta. Har oftast oerhört svårt att äta på morgonen, men jag fick i mig en sharonfrukt i allafall för min läkare på ätstörningsenheten sa åt mig att jag måste äta något på morgonen i alla fall oavsett vad det är, så få något i magen, men mer än det & några mintchokladbitar vart det inte att äta innan jag skulle träffa min kompis Lia för att ta en liten tur in till stan. Behöver skingra mina tankar & gå ut & äta något gott.

Jag tar & går först till Lia för att vi sedan ska kunna åka buss in till stan. Jag brukar sällan ta bussen, men med Lia's ledvärk pga reumatism i hela kroppen som hon haft sedan hon är barn. Normalt brukar vi kunna cykla om det är bra väder ute & så, men vädret har varit så konstigt på senaste halvåret. Hon har därför pga det haft konstant ont & vet hur det är att ha värk i kropp & själ då jag haft det mycket med. Jag har bla konstant värk i min mage, men lärt mig att leva med det. Ja kanske något ni inte visste om mig som ni nu får veta. Jag har problem med magkatarr ofta & även legat på akuten med det flera gånger under livet. Detta med att jag även är stresskänslig gör att jag blir både fysiskt, men främst psykiskt sjuk.

Vi började dagen på stan med att äta på Lokus då jag ville äta någon god tröstmat pga gårdagen & eftersom jag inte äter pizza så ofta pga laktosen, men brukar kunna klara av en pizza då & då utan att bli dålig, så bestämde vi oss för att äta det. Pizzan jag köpte heter "Kenta Galo" & är en pizza med bla. räkor, skinka, svamp & bearnaisesås på som fyllning. Lia beställde en "Ubåt" som är en inbakad pizza med massa ost & skinka i.

Vi ska sedan ta & gå lite på stan, men innan det ska Lia gå förrbi sitt jobb för att lämna in lite chokladpraliner till sin chef, hans fru & hennes arbetskamrat Alesia.

Vi gick bla till AQ som är en Andlig butik, men även en presentbutik & Café. Dom har en väldigt massa olika saker. I andlig väg: Tarotlekar, energistenar, drömfångare, olika böcker, rökelser, statyetter av buddhor & andra gudabilder, kort, "singing bowls" & pendlar m.m.

Men dom har även en massa andra saker som dom säljer som är av annan typ. Betty Boop statyetter, Indiansaker,, tvålar, hudprodukter, salvor, änglar i olika former, älvor, "Yankee Candle" som är fantastiskt bra ljus med oerhört lång brinntid, slår alla andra ljus där ute på långhet att brinna & den finns i alla möjliga dofter. Ja verkligen alla möjliga dofter, en av dom godaste tycker jag var "Midnight Jasmine", "Cinnamon Pie" & ja många fler. Fantastiska dofter & ja vill ni veta mer om dessa ljus gå in på deras egna sida. http://www.yankeecandle.com/

Vi gick där vidare till Cubus för att kolla om dom hade några fler av dom pendlar som vi köpt så billigt fanns kvar, men alla var sålda, annars hade Lia köpt några & sålt vidare eller gett till sina kompisar.

Sedan vart det vidare till Myrorna där jag hittade dessa fina böcker. En om "Oscar Wilde" som är en av mina favoritförfattare. En bok om Thailändsk mat något som är min typ av favoritmat. Det & Japansk mat. Sedan en bok om bär som var väldigt detaljrik med olika recept, inläggningar & annat som jag vill lära mig att göra & göra på egna bär från en egen trädgård som jag drömmer om att ha i framtiden.

Lia behövde sätta sig ner en stund för att vila fotlederna så vi fikade Lucullus (Hemköp)Lucullus - Järntorgshallen i deras Café där. Vart Coca Cola & Wienerbröd. Lia tog ett vanligt & jag ett med hallonsylt.

Vi gick sedan till Bergslagens Bok & Bild där jag hittade dessa böcker. En bok om den underbara kryddad Saffrans historia & med lite recept, sen blev det en New Age bok.

Jag tog sedan & vinkade av Lia vid bussen & jag ska ta & gå hemåt, men under vägen blir det att gå in på...

Stefan's blomaffär. Nya Blomsterboden. Han har fantastiskt vackra blommor, inredningssaker & säljer även han "Yankee Candle" i olika dofter. Supertrevlig personal & trevlig butik.

Kom att prata med Henrik under resten av vägen innan jag skulle ta & gå in på Tempo. Jag behövde köpa hem några paket juice för att ha något hemma innan jag & hundarna ska åka till Göteborg i några dagar. Ska bli så himla skönt att ta & fara bort några dagar & bara ha riktigt kul.

När jag kom hem hade jag fått ett kuvert från Psykiatrin på Universitets Sjukhuset som bekräftade om vilken dag jag ska få börja den äntligen, så eftertraktade undersökning för att kolla om jag har manodepressivitet eller annan form av psykisk sjukdom som gör att jag mår som jag gör.

Jag ska få börja utredningen den 20 januari & det ska bli så himla skönt att kanske äntligen få veta varför jag mår så himla dåligt som jag gör mest hela tiden. Även om jag är glad & framåt utåt för det är min personlighet emot folk för det mesta, så har jag mitt dåliga mående, men det är för att jag inte vill visa mig svag. Dels för att jag inte är en svag människa utan en oerhört stark människa som gått igen om en väldigt massa skit i livet som misshandel, blivit sexuellt utnyttjad, blivit knivkuren, mobbad i 12 år & bla. förlorat min fästman i en bilolycka 2 veckor innan vårat bröllop. Så har livet fortsatt med svåra prövningar, men jag står fortfarande här stark & med min egen personlighet som man kan gilla eller hata upp till Er!

Resten av kvällen blir lugn hemma & jag & djuren ska bara softa. Blev även att prata lite med vänner & bekanta på internet & i mobilen.

Kokvinnorna. Svensk dokumentär från 2011. En film om två egensinniga och ständigt trätande systrar. Britt är närmare 80 år och handmjölkar fortfarande sina älskade kor trots en gammal ryggskada. För att klara av det ber hon sin syster Inger om hjälp. Men Inger hatar mjölkningen och vill hellre träffa sina barnbarn. Regi: Peter Gerdehag och Tell Aulin, som låg bakom succén Hästmannen.

Väldigt intressant dokumentär som jag tycker att alla borde se. Med vilja & en lite jävlar anama går allt.

Suttit på nätet & gjort lite årgärder här på bloggen. Vill inte visa vem som kommenterar längre & det kommer att bli svårare att kommentera på min blogg. Man ska inte längre kunna vara anonym. Eftersom det finns människor där ute som inte har bättre för sig än att lägga sig i andras liv & levende & vara elak, men det visar ju bara vilket tråkigt liv dom lever.

Att inte veta vem man ska välja är inte så konstigt & alla killarna vet om varandra. att få känslor för fler än en människa är inte konstigt. Har inte strulat runt med dom & som sagt dom vet fullt & hållet o varandra. Jag har helt & hållet varit helt ärlig från början med allt. Det är första gången jag någonsin blivit intresserad av fler än en kille samtidigt & vet inte hur jag ska hantera det bara.

Chatat & sms:at med Christian & Philip under kvällen. Det är inget som helst lätt beslut om man är intresserad av flera. Har aldrig hänt mig sådär förrut helt enkelt! Jag vet inte alls hur jag ska hantera det då jag inte har någon erfarenhet från varken mig själv eller av någon vän/bekant som kännt någon gång som jag gör nu.

Det är inte lätt att välja någon kärlek alls. Jag vill ju samtidigt försäkra mig om att inte själv bli sårad under tiden som det händer.Har blivit sårad allt för många gånger & vill inte bli det igen.

Nej, ska nu försöka att sova istället rensa huvudet. Ska åka till Göteborg i några dagar & bara ha det kul. ZzZzZZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar