lördag 4 februari 2012

Fredag...Inredning, Maria Montazami, Handla mat & Min syster m.m.

Väldigt lugn förmiddag....Det snöar lite ute & solens skiner, men det är oerhört kallt ute vill jag säga. Tycker både jg & hundarna, även om Tingeling gillar att vara ute i dom flesta väder utom regn. Lucky däremot var väl inte superförtjust att gå ut i det kalla vädret...men är väl bara att gå ändå.

Suttit med blogginlägget & tagit det väldigt lugnt nu på morgonen. Väntar på att Krister ska komma hit då han ska hjälpa mig att handla då jag är trött, har ont i halsen & känner mig seg i hela kroppen. Innan dess så vart det att jag satt med bloggen, kollade in facebook & emailen min m.m.

Legat i soffan & läst lite olika inredningstidningar...som Hus & Hem, Livet på landet, Gods & Gårdar, Vårt nya hus m.fl. tidningar.

Även suttit & läst lite på Maria Montazami's blogg som jag inte läst på jätte länge & kollat även på en massa fina kort med som hon lagt upp. Sedan har hon även skaffat sig en ny liten familjemedlem, en liten Malteser tikvalp. För att kolla in bloggen gå in på: http://blogg.amelia.se/maria-montazami/

Maria Montazami Collection. Här ovan & nedan kan ni även se en liten del av hennes fantastiska kollektion av väskor, armband, koppel med halsband för hundar m.m. & annat som hon designat. Hon stödjer även cancerfonden, med en del av sina armband. Här kan ni se hennes kollektionsida: http://www.mariamontazamicollection.se/

Vi gick till City Gross för att jag skulle handla hem lite nödvändiga saker. Vart att köpa rengörningsmedel, tvättmedel, sköljmedel, handtvål, sockerärtor, mache, ruccolasallad, bladspenat, körsbärstomater, Trocadero läsk & en massa annat. Dom har ju ibland kontroller & jag fick kontrollera varorna, men inget som var fel, bara sånt dom gör ibland, men lite jobbigt att packa upp allt & packa ner det igen sedan.

Var en snabbis på Tempo med innan vi gick hem för att jag skulle köpa Guavajuice & Mangojuice.

Skönt att komma hem igen, packa in varorna & sedan sätta sig en stund för att ta det lugnt bara innan jag ska ut med hundarna. Jag var sedan ute med hundarna på en promenad i det kalla vädret & efter det bara ta det lugnt & dricka lite Trocadero läsk.

Jag hade bett mamma att min syster, Pauline skulle få ringa till mig från hennes mobil när hon skulle komma dit. Så vart att prata med min älskade syster en stund om allt möjligt som om kärlek, om mina sjukdomstillstånd, ekonomi, syskonskap, resor & annat. Jätte glad att jag fått prata med henne en stund då jag saknar henne jätte mycket. Hon är ju min älskade lillasyster som jag tyvärr inte träffar så ofta kanske mer än typ 1 gång per år. Vilket är väldigt litet. Hade jag haft mer pengar hade jag åkt över till henne & hälsat på i England & staden Brighton där hon bor.

Sagt - Hejdå! till Krister som skulle gå & sedan pratat en liten stund till med syrran innan hon, hennes kille Rich, brorsan & mamma skulle ta & äta & det ska jag med ta & göra. Vart att äta Tomatsoppa med getost & på sidan lite ört & vitlölssalami. Sitter även på facebook & kollar min mail där & vad som hänt. Chatat lite med moster Anna & Laila.

Satt & kollade lite även på TV & det blir oftast matlagningsprogram som jag kollar på & denna gång vart det på "Masterchef" England.

Tog fram lite snacks & suttit & ätit Sourcream & Bearnaise Chips & drickut Trocadero läsk som är en ganska självklar favoritläsk.

Kollat lite på blocket.se & på hastnet.se på hästar. bla. Arabiska Fullblodshästar, Islands hästar, Engelska Fullblod. Även kollat på internet på andra sidor med som min email på yahoo.se, qruiser, facebook en snabbis m.m. sidor. Innan jag ska se film...

"It's Complicated". Amerikansk dramakomedi från 2009. En oskyldig måltid leder Jane & exmaken Jake till något ingen av dem hade kunnat ana - en kärleksaffär. Då Jake är omgift med den mycket yngre Agness har Jane helt plötsligt blivit den andra kvinnan. Fångad mitt i romansen är Adam, en arkitekt som anställts av Jane för att designa om hennes . Även Adam läker såren från en skilsmässa, men faller snart för Jane & inser att han blivit en del av en invecklad kärlekstriangel. I rollerna: Meryl Streep, Steve Martin, Alec Baldwin, John Krasinski & Lake Bell m.fl. Regi: Nancy Meyers.

En jätte rolig, trevlig & riktigt bra film! Rekommenderar att se denna film, men dom andra som ni ser nedan hade jag inte behövt se ens egentligen då dom inte var någe speciellt bra alls.

Vart sedan "Out of sight" Amerikansk dramakomedi från 1998. Jack Foley är en yrkesrånare med mer charm än förstånd. Karen Sisco är en korrekt FBI-agent med ett oförutsägbert hjärta. Trots sina uppenbara olikheter dras de ändå till varandra. Baserad på Elmore Lepnards novell. I rollerna: George Clooney, Jennifer Lopez, Ving Rhames, Don Cheadle & Catherine Keener m.fl. Regi: Steven Soderbergh.

& kunde inte sova så vart ännu en film. "The 6th day". Amerikansk framtidsaction från 2000. När familjefadern Adam Gibson kommer hem från arbetet en dag upptäcker han att en klon har ersatt honom. Gibson har fråntagits sin familj & kastats in i en ondskefull värld han inte förstår. Nu måste han inte bara rädda sig själv undan de lönnmördare som försöker förgöra honom utan även avslöja vem & vad som ligger bakom den dödliga konspirationen. I rollerna: Arnold Schwarzenegger, Michael Rapaport, Tony Goldwyn, Michael Rooker& Sarah Wynter m.fl. Regi: Roger Spottiswoode.

Under tiden som jag sett filmerna suttit på internet mest på qruiser & chatat me folk då jag inte kunde sova, sedan innan jag kundes sova läst lite mer inredningstidningar... ZzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar