söndag 5 februari 2012

Lördag...Tankar on livet & resten bara rent slappande fram Dator & TV.

Att kunna se sitt rena inre & att inte dömma folk på förhand. Kunna se allt ur en helhet & inte bara efter sina egna tankar utan även efter andra personers tankar & värderingar med, så hoppas jag att världen ska kunna bli en bättre plats att leva i.

Gör något bra

Du får färre dagar kvar
ju längre tiden går
så ta vara på dem du har
och chanserna du får

Gör någonting riktigt
och gör något bra
något du tycker är viktigt
ta vad du vill ha

Jag började dagen som vanligt med att gå ut med hundarna det första jag gjorde på en morgonpromenad i det kalla vädret. Har sedan druckit lite laktosfri Pucko då jag inte fick i mig någon frukost & även ta bloggat. Även suttit på Qruiser & facebook med.

Sett på filmer & serier på TV. "Simone". Amerikansk Science Fiction film i virituell anda från 2002. Viktor Taransky, en regissör på väg utför, har precis förlorat sin sista chans till comeback när hans skådespelerska lämnar honom i sticket. Taransky får sparken av sin före detta fru Elaine Christian som är filmbolagschefen och han förlorar allt hopp om att återförena med sin fru och deras dotter Lainey. Men då dyker datageniet Hank Aleno upp och förser Taransky med programvara för att digitalt skapa en skådespelerska "Simone" - den första helt trovärdiga syntesskådespelerskan. "Skådespelerskan" blir stjärna över en natt och alla tror att hon är en verklig person. Men allteftersom Simones populäritet ökar får han svårare att erkänna sin bluff mot sig själv eller världen. I rollerna: Al Pacino, Winona Ryder, Rachel Roberts, Catherine Keener & Evan Rachel Wood m.fl. Regi: Andrew Niccol.

Måste äta något så blir en lunch på en sallad av maché, ruccola & bladspenat med körsbärstomater, gurka & sockerärtor & till det mangojuice att dricka.

Lia min älskade vän ringde, så vart att sitt & prata med henne ett tag om saker & ting som händer i livet. Hon vet att jag inte alltid har det så lätt med mitt mående & inte hon heller, men vad hon har för problem i livet tänker jag inte gå in på då det är hennes ensak, men pratade även om kontakter med föräldrar, släkt, andlighet, personlighetssyndrom & personlighetstyper.

Sedan så vart det att jag tog en sväng ut med hundarna mina.

Kollat mer internet med på bla. Qruiser. Jag ska komma att sitta & skriva med folk nästan hela dagen på den sidan. Folk som jag känner & med nya människor som jag finner något intresse i att hålla ett skrivande samtal med.

Även kollat lite på TV samtidigt "Million dollar decorators". Amerikansk realityserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 5 av 8. Intrigerna fortsätter att hagla medan Kathryn inreder en strandvilla i Malibou. Samtidigt försöker Martyn att inkorporera en smula kubansk stil i TV-personligheten Daisy Fuentes hem. På annat håll ryker Jeffrey och Ross ihop, medan Nathan organiserar en överdrivet lyxig fest.

Lite mellanmål eller middag kan man säga. Vart att äta Lammfiol & morötter & till det att dricka ännu mer mangojuice som är supergott & med mycket vitaminer.

"The Benchwarmers". Amerikansk komedifilm från 2006. Gus, Clark, Mel och Ritchie har i hela sina liv levt i skuggan av sina mobbare, men bestämmer sig för att börja försvara sig själva. Tillsammans med Mels pappa Nelson bildar de det bästa juniorbaseballaget. I rollerna: Rob Schneider, David Spade, Jon Heder, Jon Lovitz & Molly Sims m.fl. Regi: Dennis Dugan.

"2 1/2 men". Säsong 9. Avsnitt 5. Alan blir inte stormförtjust när han får höra att Lindsey ska medverka i en "vuxenfilm", så Walden arrangerar en stor fest för att muntra upp honom. Bla med Ashton Kutcher.

Lite mer qruiser som jag för övrigt suttit på under hela dagen, lite facebook för att kolla min mail där & vad som hänt under dagen & sedan gå ut med hundarna för en sista sväng & efter det sedan ta & sova. ZzZzZzZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar