tisdag 28 februari 2012

Måndag...In till stan. Fynda lite på BOK REAN & annat...Ny serie m.m.

Det är Måndag...& solen skiner tyvärr inte idag. Det är lite kallare idag än dom senaste dagarna, men jag hoppas att det blir varmare igen...

Suttit med bloggen min helt & hållet, även lagt in bilder, skrivit & hållit på med bloggen min. Även suttit på facebook & qruiser. Ska sedan även in till stan idag för att prata med Försörjningsstöd varför jag inte fått mina pengar än. Kollade datorn på mitt bankkonto innan jag ska gå in till stan för ska möta upp Lia med, men dom kanske kommer efter klockan 12.00 idag.

Bestämde mig för att gå in till stan & gick förrbi Försörjningsstöd när jag ändå hade tid för att fråga när jag skulle få mina pengar & hon sa att dom kommer senast i morgon vid 12.00 slaget, så får nog ta mig in till stan i morgon med då det finns en del böcker som jag vill ha på BOKREAN som jag inte hade pengar tll nu att köpa.

Efter att ha varit på Försörjningsstöd gick jag till Myrorna där jag senare möte upp Lia. Där köpte jag 2 st. böcker, träffade även på Elida & hennes mor & fick träffa deras hund. Jag & Lia skulle sedan upp på stan. Jag gick till Nordea för att sedan möta upp Lia på Panduro då hon skulle byta en sak hon köpt där. Vi bestämde oss för att äta, men innan det gick vi på Åhlens & där skulle jag köpa boken Brisingr & hittade även en fin tubhalsduk för 29 kr. Gick till Saigon för att ta & äta. Jag åt Friterade räkor & Lia åt kycklingspett i jordnöttsås. För att kolla deras meny: http://www.saigonexpress.se/ Vi gick sedan vidare till Röda Korset där dom hade 50% REA på böckerna & så var vi Bokia, Ska tillbaka dit för att köpa en del böcker i veckan. Vi har även kollat runt om något ställe hade smoothies?! Ingen hade! Vi var in en snabbis på Lindhska bokhandel (eller hur det stavas?) för att kolla & sedan så satte vi oss på Vasa Café & Bageri för att fika.

Snöat en kort sväng idag med, helt sjukt, det ska ju bli vår nu & sedan sommar, men var inget som låg kvar eller syntes på marken utan det snöade bara.

Efter att ha varit på stan & spenderat ungefär 100 kr på det jag köpt idag, så tar vi sedan sällskap hemåt emot mitt håll, då Lia skulle till sina föräldrar för att äta & jag ska hemåt till hundarna mina. Hon hade cykeln med sig & jag måste få min cykel lagad. Jäkla bakdäck som det är punka på igen. Bytes ju i somras. Funderar på om man skulle köpa såna däck som det är svårare att få hål i.

Det första ag gör är att ställa va allt & sedan ta mig ut med hundarna mina en sväng & sedan bänka sig framför datorn. Loggat in på internet på facebook, gayromeo, qruiser & MSN för att kolla min mail, vad som hänt & chata med folk & få.

Kollar på den nya serien som har premiär i Sverige. "Smash" Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 1 av 15. Jakten på den perfekta huvudrollsinnehavaren börjar. Ivy Bell är det givna valet eftersom hon sjunger i Youtube-klippet. Men Karen golvar alla på sin audition. Frågan är hur långt hon är beredd att gå för drömrollen som Marilyn. Regissören Derek testar Karens gränser när han bjuder hem henne till sin lägenhet. I rollerna: Debra Messing, Brian D'Arcy James, Christian Borle, Katharine McPhee, Jack Davenport.

Suttit & chatat med Jesper, Utredar Christian, Blondin Peter, Jonas A. m.fl.

Fått några små blåsor på tungan. Funderar på om man ska prata med läkaren eller gå till ett Apotek & prata med dom där om någon dag. Förkylningsblåsor! Fan vad irriterande. Blir vansining på den här jävla skiten. Kan den här jäkla förkylningen & hostan bara ta & försvinna nu.

Nej, nu ut med hundarna på en sista sväng & sedan ta & sova gott i min säng. ZzZzzZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar