tisdag 7 februari 2012

Måndag...Lugn! Ont i halsen fortf. TV & Datorn. Hustoppen & Hotell Furillen m.m.

Kallt ute fortfarande...med en massa snö & is ute på marken. Riktigt kallt & ruggigt ute idag som tidigare dagar när jag går ut med hundarna & min hals gör fortfarande ont, så måste ringa en läkare i veckan om att få starkare medicin för min infektion i halsen.

Tar det lugnt bara efter att jag varit ut med mina älskade hundar. Försöker värma mig i soffan med en filt runt kroppen & jag tar tag i bloggen min & bloggar. Även tagit & chatat med folk på qruiser & andra sidor som tex. facebook.

Suttit & läst lite inredning i tidningen Gods & Gårdar. Som är en fantastisk inredningstidning med en supermassa vackra hus & äldre antika saker.

Suttit & druckit en riktigt näringsrik & riktigt god guavajuice. En juice som innehåller en massa vitaminer & näring i stor form.

Även ätit lite nachoschips (tortilla) & en dill & gräslöksdipp & en tacodipp. Druckit Trocadero till. Kanske inte dte nyttigaste, men orkar inte som jag mår i kroppen & själen nu att laga någon mat. Vart även att äta lite morötter...

Suttit på internet på facebook, qruiser, tagged & emailen min på yahoo. Har även pratat lite med min älskade farmor Veronika & min gullige kompis Lia idag. Pratade bla om min hälsa, utredning & annat som måste ta sig lite fart nu, så trött på att alltid få vänta på saker. Även om jag chatar händer inget snabbare heller.

Lyssnar på musik på Spotify. Mest på Adam Lambert. http://onthemeaningofadamlambert.wordpress.com/ Lyssnar även på Kari Jobe, Grégory Lemarchal en fantastisk sångare som dog vid en alldeles för tidigt ålder av 23 år i en sjukdom som heter cystisk fibros, Jason Castro, Serena Ryder, Sandra Dahlberg, Inna, Marie Picasso, Ani Lorak, Despina Vandi, Tarkan Tevetoglu http://www.tarkan.com/home/ , Paoblo Alborán, Sakis Rouvas, Kostas Martakis & Dima Bilan mfl.

Kollat på en väldigt kul serie som jag gillar ganska mycket..."Scrubs" som alltid får mig på bättre humör, när jag känner mig lite nere.

Kollat på dom helgalna fruarna i "The Real Housewifes of Beverly Hills".

Musik under tiden med med dom artister som jag skrev ovan...i ena örat, datorn framför mig & kolla TV:n samtidigt. Sån är jag multitasking.

"Halv åtta hos mig". Svensk matlagningsserie från 2012. Avsnitt 9 av 72. Malin, Andreas, Roine och Agnes är fyra Linköpingsbor som ska turas om att bjuda varandra på middag. Först ut är Malin som bjuder på omelett med kantareller till förrätt, älggryta till varmrätt & mangoglass med hallon på till efterrätt. http://www.recept.nu/1.325244/2011/08/15/halv_atta_hos_mig

Suttit & chatat med folk på tagged & facebook. Vilar min hals & lyssnar på musik. Måste ringa läkaren i morgon (tisdag) då den förbaskade halsen inte blivit bra än fast jag ätit antibiotika & receptbelagd hosmedicin. Jäkla infektion som inte vill ge med sig. Gör ont att svälja, ont när jag hostar & t.o.m. ont att göra djupa andetag.

"Hustoppen". Svensk livsstilsserie från 2012. Säsong 1. Avsnitt 3 av 10. Företagaren Annika och hennes dotter har ett väldigt stort och ganska ovanligt hem. Deras 400 kvadratmeter var från början ett slakteri. Får 26 poäng. Från Furillens Hotell som är byggt i ett gammalt kalkbrottsbyggnader. Används också mycket för modevisningar & filminspelningar. Visar även lite hur man designar hus av olika modeller. Dessutom besöker vi en modernistisk villa i Stockholms skärgård där varje liten detalj är noggrant överfylld av såväl form som funktion. 21 poäng får det. Denna byggnad kan ni se nedan på bilder utifrån & lite inuti & är av Ake Eson Lindman.

Hotell Furillen ligger på Gotland. http://www.furillen.nu/cgi-bin/Furillen_Visit.exe?cgiAction=getPage&pageID=1 Följ länken för fler bilder och få mer information. Ville kolla närmare på detta udda ställe. Platsen tar andan ur en. Det är fulsnyggt eller är det bara fult... eller skitsnyggt. Vad tycker ni?? Häftigt bara kanske helt enkelt istället?? Jag tycker det är ganska coolt!

En kalkstensfabrik & flera andra byggnader på det gamla kalkbrottet har byggts om till en hotellanläggning. Fantastiskt att se hur man använt det befintliga & förstärkt det. Allt är genomtänkt, t.o.m. med cyklar som står parkerade utanför (till gästerna eller för uthyrning?) är alla beigegrå Skeppshultcyklar. Solstolarna i trä utanför rummen som ni kan se ovan har fått den vackra grå ytan som obehandlat trä får.

& inredningen är i en väldigt avskalad & industriell känsla med mycket grått, vit & matta färger, men ändå väldigt mottagligt & vackert men kanske lite stelt. Så växterna. Ja, som ni ser ovan: enkelt, stramt & grönt.

Ja kollar lite på "Scrubs". 2 avsnitt innan det blir dags att gå ut med hundarna. Försöka få i mig någon macka då jag inte ätit så mycket idag. Vart att äta 2 st. med ört & vitlökssalami & 1 st.med lammfiol & lite nachoschips med tacodipp. Till det att dricka en lime & blåbärssaft. Sedan krypa ner i sängen & sova. ZzZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar