fredag 10 februari 2012

Torsdag...Hemma hela dagen. Chatar & Kollar TV. Triple Choklad Dröms tårtrecept! m.m.

En lugn morgon för mig...& tagit det lugnt i sängen min & dragit mig lite längre under täcket. Dock har jag 2 st. riktiga vildingar här. Ja 2 st. hormonstina hundar som båda löper & är sjövilda, men till sist fick jag gå ut med hundarna på en morgonpromenad & satte mig sedan vi datorn & TV då min hals gör lite ont fortfarande.

Ska ta & kolla på TV under dagen & även sitta på internet en hel del med. Blev att först kolla på den Engelska variationen av "Masterchef".

Suttit på internet på qruiser & msn & chatat med folk. bla Tim som har många lika intressen som ag. Han älskar verkligen djur, landsbyggden, natur & sånt. Han har även börjat att föda upp tamråttor. Råttor är underbara små sällskapsdjur tycker jag. Jag har bloggat & chatat lite mer med Rått Tim & Richard från USA.

Även sett på en hel del TV under dagen & detta är ett danskt program om riktigt vackra lyxhem/hus till salu. "Lyxhem till salu".

Fortsatt att chata med folk på internet & ska komma att göra det under hela dagen när jag inte var ut med hundarna en stund, men sedan tillbaka till datorn igen & TV:n.

Kollat på den galna sjukhusserien "Scrubs". En serie som man alltid skrattar till. Vart 2 avsnitt av detta TV-program & roliga serie.

Kolla på den helhysteriska Dokusåpa serien, "The Real Housewives of Beverly Hills". Dom hade denna gång White Party & dramat fortsätter med att folk blir stämda & vänskapen gungar m.m. Alltså känns som om denna vänskap är väldigt falsk & väldigt yttlig, men det är ju ofta så det är.

Har ju omgåtts i såna här rikemanssvängar när jag var yngre & det är mycket falskspel & skitsnack bakom varandras ryggar. Ja mycket falskspel & ytliga kontakter. Ja helt enkelt en väldigt falsk vänskap där man inte har något som helt problem att hugga varandra i ryggen när man får chansen.

Ätit lite. Vart tunnbröd, några fyllda med dillkaviar & babyspenat & några med mozarella, tomat, ruccolasallad & örtkrydda. Lite ruccolasallad & rädisor med. Bounty choklad till efterrätt. Ut med hundarna & sedan bara suttit vid datorn i flera timmar.

Mer internet & chatar med folk & bland annat jätte trevliga Jacob som är en stylist från Finland.

"Halv åtta hos mig". Svensk matlagningsserie från 2012. Avsnitt 12 av 72. Sist ut av Linköpingsborna är Agnes. Hon bjuder gästerna på Förrätt: Gorgonzolabakade fikon som serveras på en machesalladsbädd. Varmrätt: en Varm Terrin med fisk & skaldjur. Inbakad fisksoppa med havets läckerheter. Efterrätt: Choklad till dessert, en Triple chocolate dream by Agnes. en mint & kladdig chokladtårta med 3 st.olika soters choklalager i, syltade jordgubbar eller hallon & limegrädde. Det är också dags att avslöja vem av de fyra som vinner de 15 000 kronorna. Vinnare vart....Agnes!!

Här hittar ni recepten på denna mat & mat som kommer att finnas med i programmen & i andra matlagningsprogram från TV: http://www.recept.nu/1.325244/2011/08/15/halv_atta_hos_mig

Jag tyckte speciellt efterrätten såg så himla god ut så den kanske det blir att göra någon gång.

"TRIPLE CHOCOLATE DREAM" by Agnes. Visst ser den helt fantastiskt god ut???

Antal portioner: 8
Färdigt på: 50 min

Ingredienser

Botten
100 g smör
100 g mintchokladplattor
2 st ägg
2 dl strösocker
2.5 dl vetemjöl
2.5 msk kakao
1.5 tsk bakpulver

Garnering 2 (Mittenlagret)
200 g cream cheese
100 g mjölkchoklad
2 tsk vaniljsocker

Garnering 1 (Översta lagret)
150 g mintchokladkakor. typ After Eight.

Vid servering
Färska bär, tex Hallon eller Jordgubbar som även kan kokas upp lite i socker.

Gör så här...
1. Värm ugnen till 175 grader.

2. Smörj & bröa en form med löstagbar kant, ca 21 cm i diameter.

3. Smält smöret i en kastrull på svag värme.

4. Dra kastrullen från värmen & lägg ner mintchoklad plattorna och låt dem smälta, rör om till en jämn smet.

5. Vispa ägg & socker pösigt & tillsätt sedan chokladblandningen.

6. Rör om noga.

7. Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker & bakpulver & rör sedan ner i blandningen i smeten.

8. Häll smeten i formen och grädda i ca 15 minuter.

9. Under tiden gör du ett vattenbad där du låter chokladen smälta.

10. Sedan blandar du cream cheese tillsammans med vaniljsockret samt den smälta chokladen & rör om till en jämn smet.

11. Ta ut kakan ur ugnen & applicera chokladblandningen jämnt på kakan, in med kakan igen i ugnen & grädda ytterligare i ca 4-5 minuter.

12. Därefter tas kakan ut igen & täck toppen med mintkakor, grädda ytterligare i 4 minuter för att kakorna ska smälta & bred sedan ut dem, så att de täcker hela toppen.

13. Låt stelna & ta sedan försiktigt bort formens kant.

14. Förvara svalt.

15. Tårtan blir godast om den får stå någon dag eller två, då blir den som bäst.

16. Serveras tillsammans med färska bär, en klick med vispad grädde & lite riven limeskal i del eller rakt upp å ner som den är!

"Once upon a time". En Amerikansk fantasyserie som utspelar sig i nutid. Säsong 1 avsnitt 5. Sheriff Graham väljer en ny ersättare för Storybrooke. Ett mystiskt hål hittas i utkanten av staden, en upptäckt som hotar att skapa ödesdigra konsekvenser. Tillbaka i sagans värld måste Benjamin Syrsa ta ett livsavgörande beslut.

"Revenge". Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 5 av 24. Victoria visar sin mjukare sida o& har djupa skuldkänslor för David Clarkes död. Hon hamnar sedan i en outhärdlig situation, efter en konflikt med sin dotter. Samtidigt återvänder Lydia för att hämnas på Emily och familjen Grayson. I rollerna: Emily VanCamp, Madeleine Stowe, Gabriel Mann, Henry Czerny & Ashley Madekwe m.fl.

Suttit under hela dagen på internet verkligen & TV:n. Fastnat att chata med Stylist Jacob, Klassiska pianospelande Danny, Blondin Peter, Karl & m.fl. Ja kul att chata med folk, men jag vill bli frisk nu så att jag kan bli att träna & göra saker jag vill göra. Ut med hundarna en sista sväng & sedan ta & sova. zZzzZZzZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar