fredag 24 februari 2012

Torsdag...Kungafamiljen! Låt dom vara! Mycket djur & dåligt mående!

Torsdag...Lugn morgon, ännu en dag från det soliga Örebro & det är milt väder ute & solen som värmer. Varit ute med hundarna, men det känns som om det hänt saker idag som är viktiga, både bra & dåliga!

Kan tänka mig att detta är en bra nyhet, men även dåliga! Hela morgonen på TV har dom pratat om att Kronprinsessan Victoria & Daniel har vid ca 05 i morse fått en liten flicka, en ny liten kronprinsessa. fast jag förstår inte varför det förstoras upp så himla mycket allt för?? Det divideras om vad barnet ska heta, vart dom kommer att tillbringa sina dagar & gå i vårsolen, så att folk ska kunna fota dom & en massa annat. Men Herregud låt dom nu få vara ifred med sitt lilla barn.

Samma sak varit massa skriverier om Drottning Silvia's far. Bla. om att han skulle ha haft samröre med Nazister, men vad kan hon i rå för vad hennes far gjorde?? Nej! Låt Kungafamiljen vara helt enkelt. Bara för att jag har en ådra av Österrike & Tyskland. Är jag Nazist då med?? Nej! Bara för att jag har en annan ådra med Judiskt blod i mig & hade släktingar som dog i koncentrationsläger. Är det synd om mig för det?? Nej!

Jag tycker man ska låta Kungafamiljen vara! Varför finns det så mycket skitstövlar där ute som bara vill såra folk & lever t.o.m. på det. Nej, Fy fan till alla dömmande människor som smutskastar andra utan att varken känna dom eller ta reda på alla fakta.

Suttit & chatat med folk på qruiser, facebook, MSN & & bloggat. Funderar på en hel del på livet mitt & vad jag verkligen ska göra. Vad ska jag göra?? Jag har ätit lite kanske udda frukost, men blir skivad lammfiol & dricker vatten, äter lite frukt med...ett stort rött äpple & clementiner.

Kollar på den underbara sidan Alternativ.nu på olika saker, men idag mest på olika djur.

Kollat på bla. kalkoner & andra hönsfåglar som Yokohama (Kan ni se nedan), Sebright, Dvärgkochin, Silkeshöns, Påfåglar & Pärlhöns m.m.

Kunde inte heller låta bli att kolla på Skånska Blommehöns (Kan ha med eller utan hätta) & Hedemorahöns. (Bilden ovan är på Skånska Blommehöns) Dom är väldigt vackra med sina spräckliga & fläckiga fjäderdräkter.

Suttit på blocket.se & kollat på hundar av olika raser som Chinese Crested, Italiensk Vinthund & Whippet m.m. Ja det fanns många fina valpar.

Även på katter av raserna Devon Rex & Sphynx. Fantastiska vackra kattungar & 2 st. av dom få kattraser som jag verkligen tål utan att bli allergisk emot som jag är med "vanlig" raskatter & bondkatter.

Sedan kan man ju inte gå in på blocket.se utan att ta & kolla på dom vackra Alpackor...som finns Till Salu.

Även kollat på Linderödssvin, Afrikanska Dvärggeter, Höns av olika sorter, Får av olika raser & blandraser & Nötboskap av olika raser & m.m.

Sedan även på hästar....Arabiska Fullblod, Blandraser, Islandshästar, Halvblod, Appaloosa & mycket annat.

Saknar verkligen att hålla på med hästar & önskar väl helst att jag ska träffa en hästkille, bonde eller annan typ av kille som vill dela sitt liv med mig & med hästar & alpackor.

Läst & bläddrat lite i boken RONNEBY BRUNN under trehundra år som jag köpte på Myrorna. Ronneby Brunnspark har en 300-årig historia. Det är en av Blekinges mest kända och välbesökta platser. Hit kommer människor för att njuta och aktivera sig i den gamla ståtliga parken med sina inbjudande gräsytor, pampiga träd & rika prunkande planteringar. Här ligger också ett 20-tal praktfulla, unika, välbevarade träbyggnader från brunnsepokens glansperiod, 1800-talet & tidigt 1900-tal.

År 1705 upptäcktes den första surbrunnen, vilken omgående började användas som hälsobrunn. Denna källa sinade dock 1726, men redan samma år fann man en ny källa lite längre söderut. Den senare källan kom att kallas "Gamla källan" & är den plats där man fortfarande i dag kan hämta vatten.

Jag känner att jag jätte gärna skulle vilja åka dit & se alla vackra byggnader, blommor, träd & buskar m.m. Skulle då i så fall fota en massa...Sverige har verkligen många vackra ställen. Önskar att jag hade haft en digital kamera när jag bodde i Kiruna för där var det väldigt vackert många gånger & när vi var på våra utflykter. Jag tror att jag har några filmer dock i kylen från Kiruna, som jag nog ska ta & framkalla snart, skulle vilja ha på vanliga foton, men även digitala som jag kan lägga in på nätet.

Jag har även under kvällen suttit på hastnet.se & kollat på hästar. Arabiska Fullblodshästar. Saknar det livet & önskar av hela mitt hjärta att jag ska få syssla med dessa vackra djur igen. Behöver inte just vara Arabiska Fullblodshästar, även om jag tycker denna hästras är vackrast, men utan med hästar i allmänhet.

Kollat på "Once upon a time". Amerikansk fantasyserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 7 av 22. Efter att ha kysst Emma börjar sheriff Graham att minnas sitt förflutna liv som Jägare som växte upp bland vargarna. Det är mannen som Den onda drottningen gav i uppdrag att döda Snövit i sagans värld. I rollerna: Ginnifer Goodwin, Jennifer Morrison, Lana Parrilla, Josh Dallas, Jared Gilmore & Robert Carlyle m.fl.

"Revenge". Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 7 av 24. Familjen Grayson planerar att fira sitt jubileum i lugn och ro, men planerna går i stöpet och ersätts av en hetsig familjemiddag. Medan Frank försöker visa sina känslor för Victoria får han reda på ny information om Emily. Är han henne på spåren? Vad ska hända med Emily's hämnd för sin far? Alla trodde at Laura var död när hon knuffades från huset av Frank, men hon lever. I rollerna: Emily VanCamp, Madeleine Stowe, Gabriel Mann, Henry Czerny & Ashley Madekwe m.fl.

Vad mycket idioter det finns som är avundsjuka på en! Så himla trött på att folk better sig som idioter & gör en massa dumma saker emot en som med bloggen där folk inte har vet nog att hålla sina egna korkade egenheter & tankar för sig själva då dom inte kan hantera sanningen! Min sanning! Jag kommer inte att ha min blogg på qruiser längre så att folk kan logga in där ifrån. Så trött på att folk skriver massa skit om mig & inte vågar stå för vem dom är som har dom åsikterna.

Sitter på nätet & skriver med Chinese C & Häst Johan, Gustav, Jimmy, Araloosa Glenn om bla mående & annat som gör att jag funderar på en massa andra saker i livet med & hur mycket jag verkligen egentligen hatar det liv jag lever, samtidigt som det är skönt att slippa jobba pga av min istabilitet i livet.

Diskuterat bla mitt mående & tankarna om Manodepressivitet som jag kanske har?! Allmänt om sjukdomen. Sjukdomen kallas även bipolär sjukdom & innebär att man i perioder är antingen manisk eller deprimerad. När man är manisk kan man förlora omdömet & bete sig på ett sätt som skapar problem när det gäller till exempel relationer, arbete & ekonomi. När man är deprimerad kan allt kännas svårt & man kan förlora livsglädjen. Mellan perioderna av sjukdom brukar man må bra & kan ofta leva som vanligt.

För att läsa mer om manodepressivitet gå in på: http://www.1177.se/Kalmar-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Manodepressiv-sjukdom---bipolar-sjukdom/?ar=True

Ut med hundarna & sedan ta & sova. ZzZzZzzzzZZz...

1 kommentar:

  1. Åh, fina och söta djur... Sphynx katter är sjukt fina... <3

    SvaraRadera