lördag 24 mars 2012

Fredag...Lugn dag hemma! Mysig dröm! Hus & annat...

Solen skiner ute...& det är en vackert blå himmel med några små & utdragna vita moln på himlen. Tar min dagliga morgonrunda & ska på vägen se höra små fåglars sång, vår i luften & solen som skiner & värmer mitt ansikte. Man piggnar till på morgonen av att gå sin morgonpromenad & ska nu sedan efter att jag varit ute sätta mig vid datorn, men även berätta om drömmen jag hade inatt...

Drömde en härlig tidig sommardröm...Jag har varit & kollat på en fin liten gård vid en sjö på ca 4-5 ha med ett gammalt sekelskifteshus & en gammal lada. Jag köpte det & detta ska komma att bli mitt projekt för att renovera & göra det till ett fantastiskt hem...

Min gullige kompis & Alternativare Niclas E. var & hälsade på för att hjälpa mig med att renovera lite & vi annordnade även en sommarfest med andra goda vänner som innan vi hade festen hjälptes åt att rensa ut i den överfulla ladan på saker, men vi ska komma att göra en hel del fynd med som några gamla möbler & vackra saker. Möblerna ska jag komma att renovera. Resten ska vi komma att sortera & det som är inget att ha köra till en gammal antik lanthandel & resten på soptippen. Sedan ska i komma att ha en långbordfest, med massa god sommarmat, grillat, sallader, färska grönsaker, frukt, fetaost & annat gott som vänner & bekanta tagit med sig & på kvällen vart det bla. bastubad, dricka öl & nakenbad nere i sjön.

Låter som en dröm som jag verkligen skulle vilja blev sann!

Sätter mig på internet för att ta hand om det blogginlägg som ska ta & komma in på min blogg. Jag har även suttit på qruiser, facebook & helgon för att kolla min mail & för att kolla lite vad som hänt i folks liv. Ja, ska fixa lite annat på datorn med...

Tar en skön dusch då det är, så varmt i lägenheten. Vädrar lite. Kollat mitt banksaldo & inte kommit några pengar idag, så dom kommer under nästa vecka. Tråkigt då jag hade velat gått ut & festat lite som jag inte gjort sedan Nyårsafton.

Ska sedan ta en skön promenad med hundarna, men vart fasiken i helskotta har jag lagt kameran. Ja nej, får leta på den när jag kommer hem istället. Tror ni inte att jag hittade den när jag kom hem. Tar en bild från fönstret i stället för denna bild & förstabilden på denna sida.

Lagat lite mat. En asiatisk gryta med nudlar, bläckfisk, ingefära, lök, fisksås, vitlök, citrongräs, päron, brysselkål, pepparmynta, kokosmjölk, pad thai & wasabi m.m. & mangojuice att dricka till det.

Suttit & drömmit mig bort en hel del genom att ha kollat på hemnet.se på olika gårdar över hela Sverige.

Bl a. hitta jag denna fina gård på 13 ha. http://www.hemnet.se/bostad/gard-3rum-ulrika-linkopings-kommun-smedstorp-skuggebo-3-3659495

Någon som vill ha ett Äppelodling & musteri på ca 8 ha.??? http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-rorum-simrishamns-kommun-rorum,-pomonadalen-3660558 Tyvärr dock väldigt dyr, men här har man en affärverksamhet för resten av livet & framtida generationer.

Jag är så superkär...i detta hus & har visat det förrut för ett tag sedan, men vill bara ha det, fast saknar en sjö där. Hade dock varit nästan perfekt för mig om jag bott ensam med mina hundar, katter, några höns, alpackor & några hästar som jag kan bygga ett utestall till. 6 ha. http://www.hemnet.se/bostad/gard-3rum-hamra-markaryds-kommun-beteras-3033-2652136 Frågan är ju bara vad man skulle jobba med??!

Suttit på facebook, yahoo, MSN, tagged, chatar med en massa olika folk. Snygg Jesper, Djur Tobias, Blondin Peter m.fl. Sedan tagit & ätit lite skivad kokt ägg med kaviar på 2 st. mackor, sedan ut med hundarna snabbt på sista kvällsispromenaden & sen sova. ZZzZzZzZZz...

2 kommentarer:

  1. Hej. Tack för din kommentar. Angående Aud Stokman så har jag kämpat emot henne sen dess på facebook vart känd om hennes namn och vart hon sysslade med..

    Har även själv varit i kontakt med henne via mejl. Ha en forsatt trevlig lördag. Mvh / Alexandra

    SvaraRadera
  2. Hej, Var så god!! Ja, fruktansvärt hemsk människa måste jag säga.

    Jag hoppas att hon sätts dit regällt.
    MVH...Jonas

    SvaraRadera