fredag 23 mars 2012

Torsdag...Dröm om katt! Drömmar & tankar om livet. Musik. Badass. Tatuerare & annat...

Välkommen till Cykelstaden Örebro & Min blogg. Appropå det så måste jag ta & laga min cykel när jag fått pengar igen. Tar efter att ha legat & gosat lite med djuren i sängen & går ut med mina älskade hundar i morgonsolen. Funderar även på om orsaken till att jag är så trött om det är pga pollen i luften?! Har ju pollenallergi.

I natt som minns jag min dröm med. Jag drömde om Sphynxkatter. Det var en dröm där jag var hemma hos någon som jag verkade vara väldigt bra kvinnlig vän med som hade kattungar, ungkatter & vuxna katter. Jag minns bara att vi satt & fikade & pratade. När jag kände mig iaktagen. Min bekanta sa att det var av den lilla hona hon behållt som var så himla rädd för folk & varit sån sedan hon var kattunge & inte alls brukar komma fram när hon hade folk på besök. Vi fortsatte & fika & rätt som det var så satt den lilla katttjejen på en bokhylla som var bakom mig & började lukta på mig & min kompis var väldigt förvånad över att den lilla katt tjejen ens kommit fram. Rätt som det var hoppar hon ner på bordet & söker kontakt med mig & min kompis bara sitter & gapar över förvåning. Till sist får jag klappa den lilla katt tjejen & min kompis kommer då fram till en sak & frågar mig om jag vill ta hem henne??! Jag bara...

-Va?? Menar Du det??
- Ja, du får ta med henne hem om du vill. Jag skriver över henne på dig då jag tror att hon kommer att få ett bra hem hos dig. Hon verkar ju gilla dig & det är ju knappt så att hon gillar mig. Så jag låter henne få flytta hem till dig.

Ni kan säkert förstå att den drömmen gjorde att jag vaknade med ett stort léende på läpparna mina. Underbart med såna här härliga drömmar!

Även pratat med mamma...en sväng i mobilen & sitter även med min blogg & blogginlägget. Fast förrutom bloggen så sitter jag & kollar på qruiser, facebook, gayromeo & helgon för att svara på mina mail & kolla lite vad som hänt.

Måste äta lite så jag gjorde en liten brunsch. Blir smörade fiberbröd, med goudaost på & stekta ägg kryddade med svartpeppar & salt. Supergott!

Kollade på lite TV. "The Ellen DeGeneres show" där bla. den vackra Amanda Seyfried var med. En fantastisk skådespelska som bla. varit med i "Mamma Mia" & "Red Riding Hood" m.m. Hon gav Ellen en egenstickad mössa av alpackagarn. Ja, sedan om lite annat med, men det var det som var intressant.

Pratat med farmor...en sväng med. Saknar henne jätte mycket & vi pratade lite bla om att kanske träffas.Om att hon kanske skulle komma ner hit & hälsa på. Hon är ju 80år nu, så hon är ju lite till åren kommen, även om hon är pigg fortfarande. Gick även ut med hundarna en sväng då dom måste ut med.

Suttit på qruiser, facebook & ska sedan bara ta det soft & lugnt. Ska kolla Alternativ.nu. Lite allt möjligt, men främst om örter, ätbara blommor & lite olika användningar av dom.

Lämnar internet ett tag & tar & läser & kollar i lite olika inredningstidningar...Finns mycket snyggt & coolt när det gäller inredning & är ju en av dom stora passionerna i mitt liv.

Funderar mer på den där Vingården. Hur underbart låter det inte att ha en Vingård i Frankrike eller Italien?! Där jag kan odla små vackra druvor som ska bli ett riktigt aromatiskt, smakrikt & fylligt vin. Rida & cykla runt på ägorna & ner till lokala lilla byn där jag ska kunna köpa nybakat bröd hos det lilla bageriet & även till dom små butikerna för att köpa lite olivolja, oliver, ostar & lite annat gott att ha till frukost.

Även föda upp Arabiska Fullblodshästar i liten skala. Har ju flera gånger i mina drömmar drömt om just vita & gråaapelkastade Arabiska Fullblodshästar & att dom skulle vara 7 st. Skulle även förrutom det ha lite höns, några hundar, någon katt & även kanske jobba med att design för möbler eller reklam & kanske haalpackor med.

Jag har även kollat på lite om Alpackor igen. Kunde man kanske jobba med också om man hade en gård eller vingård. Jag vill bara få vara lycklig & även om det krävs en del jobb så tror jag att jag skulle få vara som mest lycklig om jag fick hålla på med med något jag älskar...som med djur, inredning, konst, arkitektur, design, sång eller något annat kreaktivt.

Men vem vet, kanske?? Måste ge upp dom flesta drömmar bara för att kunna få något som helst värdigt liv??! Ja, jag vill ju ha ett jobb & en bra utbildning, så kanske jag får förverkliga några få av dom drömmar jag har ändå om jag har en bra utbildning & ett bra jobb. Måste skingra tankarna lite så lyssnar på lite musik...

Lyssnat på Loreen. "Euphoria". http://www.youtube.com/watch?v=Z4PMQB5zmAU&feature=related är en helt fantastisk låt, men för Er som inte visste det så lyssnade jag på henne innan jag ens hörde denna från Melodifestivalen. & fler låtar av henne "Sober" http://www.youtube.com/watch?v=1xXtAhX-eiM & bla. från föra året då även Loreen var med i Melodifesitvalen & sjöng "My heart is refusing me". http://www.youtube.com/watch?v=UjrVoonz4WE

Lyssnade på lite annat som Anna Bergendahl "This is my life". http://www.youtube.com/watch?v=54HckZbrqBA&feature=related

Linda Pritchard "Hot hot hot". http://www.youtube.com/watch?v=LBe0fZUi29A&feature=related & "Alive" http://www.youtube.com/watch?v=LBe0fZUi29A&feature=related

& en massa på Lindsay Lohan. "Stuck". http://www.youtube.com/watch?v=Y7SZlxRX9Ho
"A Beautiful life" (La Bella Vita) http://www.youtube.com/watch?v=Cwv97iUeUGg Super snygg video från hennes liv.
"Black hole". http://www.youtube.com/watch?v=rn63zeiuZx8
"Rumors". http://www.youtube.com/watch?v=hepWhcQjzKQ&feature=related
"Bossy". http://www.youtube.com/watch?v=wFNc_LjRjBk
"Someday" http://www.youtube.com/watch?v=i0OGXPv7J0M&feature=related
"Walka not a talka" Lindsay Lohan feat. Snoop Dogg. http://www.youtube.com/watch?v=wbphdGHnnXQ&feature=related
"Cant stop Wont stop" http://www.youtube.com/watch?v=C6Y08UKnkCc&feature=related
"I wanna be bad" http://www.youtube.com/watch?v=pFvaNWKifdU&feature=related

Ibland önskar man att man...kunde vara mer badass som hon är. Gillar hennes stil & önskar väl som sagt att jag haft ett annat liv. Ja ibland önskar an att man inte hade varit den snälla & schyssta killen jag är utan kanske att jag hade varit som sagt en mer badass guy. Fast jag hade nog blivit tio gånger värre än henne då.

Jag kanske bara...skulle ha blivit en väldigt tatuerad & badass kille som jobbar som tatuerare, rocksångare eller något liknande. Någon som festar & umgås med människor i livet hela tiden. Umgåtts med alternativa, rockiga, tatuerade, tuffa & lite roliga människor.

Även tagit & skaffat mig en snygg tatuerad kille som hänger hos mig på tatueringsstudion efter hans plugg eller jobb. Någon som kan ge mig lite rygg & axelmassage mellan dom tatueringskunder jag skulle ha & någon som kan hjälpa mig med lite saker i studion. Är ju inte första gången som jag funderar på att bli tatuerare. Jag gillar ju att rita & måla & är ganska duktig om jag får säga det själv. Så varför skulle jag inte kunna försöka att ta & bli tatuerare för, men då ska man helst kunna gå lärling hos någon tatuerare.

Tanken är ju inte helt främmande för mig om jag kanske skulle kunna tänka mig att bli tatuerare.

Kollat på TV. "Once upon a time". Amerikansk fantasyserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 11 av 22. Sydney anlitar Emma för att hjälpa honom hitta de bevis han behöver för att knäcka Regina. I sagovärlden ger en ande tre önskningar till kung Leopold & kungen garanterar anden frihet...med tragiska resultat. Även 25/03. Säsongens sista avsnitt, men fortsätter i höst sedan...Spännande vill se, mer!!

"Revenge". Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 11 av 24. En ovälkommen och instabil gäst förvandlar Daniels privata födelsedagsfest till en mardröm. På annat håll blir Charlotte involverad i Conrads och Victorias tilltrasslade och bittra skilsmässa. Emily börjar äntligen att se sin plan sättas i verket. Även 25/03. I rollerna: Emily VanCamp, Madeleine Stowe, Gabriel Mann, Henry Czerny & Ashley Madekwe. m.fl.

Suttit en stund på Facebook & chatatat lite med Clint i USA. Han som föder upp Azawakhhundar & Arabiska Fullblod. Han är en trevlig & rolig man att prata med. han får mig alltid att skratta då han är en riktig skämtare. Bra att ha såna vänner som får en att skratta gott emellanåt. Nej, efter ett tag var jag tvungen att säga god natt, gå ut med hundarna & sedan sova. ZzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar