söndag 11 mars 2012

Lördag...TV. Pratat en del i mobilen & på nätet. Minigrisar & sedan ännu mer TV.

Lördag...Bloggat efter att jag varit ut med hundarna. Även suttit på qruiser, facebook & MSN & skrivit en del. Chatat med folk! Vad ska jag göra idag??

Nej, jag vet verkligen inte vad jag ska hitta på idag?? Vill göra något, men vet inte vad?? Får väl kolla film & läsa. Måste försöka at ta & fixa min cykel sedan så jag kan ut & cykla. Vill börja göra det, så att man kan cykla ut till olika ställen & kanske även ta & cykla ut till Rynningeviken (Rävgången), Naturens hus, Karlslunds Herrgård & andra ställen.

Kollat på film på TV "Tjejen som föll överbord" (Ursprungligt namn: Overboard). Amerikansk komedi från 1987. Den rika & odrägliga Joanna faller överbord från sin lyxjakt & tappar minnet. En fattig snickare, som har pengar att fordra av henne, tar hand om henne & får henne att tro på att hon är hans fru & mor till fyra vilda söner. Långsamt vänjer hon sig vid tanken, men vad händer sedan?? I rollerna: Goldie Hawn, Kurt Russell, Edward Herrmann, Katherine Helmond, Michael G Hagerty, Jared Rushton, Jeffrey Wiseman, Brian Price, Roddy McDowall, Jamie Wild. Regi: Garry Marshall.

Pratat med mamma en sväng. Bl a. pratat med mamma om wicca, andlighet, häxor, om min syster i England, matlagning, mitt mående & annat. Skönt att ha någon som förstår mig i alla fall. Hon kan relatera till mina andliga sidor, men även mina sidor med att jag ofta är sjuk, även om hon inte lika ofta är det. Men hon har andra saker som hon tyvärr lider av som Fibromyallergi, men hon är stark i både kropp & själen precis som jag. Människor som kan kämpa emot dom värsta saker som faktiskt händer i våra liv, men även övervinna sorg, elakheter & annat sattyg som händer en i livet. Varit ut med hundarna mina en sväng...

Pratat med min älskade farmor med en sväng i mobilen. Vi har bla. om skidor & vintersport. Ätit 3 st.müslibars också.

Sitter på qruiser, MSN & så. Chatat & cammat på Skype med snygga kille Jacob. Suttit mest bara & chatat med folk heal dagen, men även tränat lite yoga en sväng, men måste ta det lugnt då jag fortfarande är snuvig. Chatat med Aktions Tomas, Clown Erik, Kanada Damien, Spårvagnsförare Jonas, Präst Jimmy m.fl.

Lite mat...att äta. Vart Brunkål, salladsärtor & stekt kött. En riktig bondemat vart det idag. Ut med hundarna en snabbis.

Kollat på "The Big bang theory". 2 st. avsnitt. Amerikansk komediserie från 2011. Säsong 5. Avsnitt 12 & 13 av 24. Sheldon hamnar i onåd hos Amy när han inte är imponerad av hennes senaste prestation. Howard försöker komma till rätta med Bernadettes motvilja mot barn.

Sheldon briljerar med teorier om människoartens utveckling och blir besviken över en papp-Spock i naturlig storlek som han beställt på nätet. Leonard tar mod till sig och bjuder ut Penny på en romantisk middag för två. I rollerna: Jim Parsons, Johnny Galecki, Kaley Cuoco, Simon Helberg, Kunal Nayyar, Melissa Rauch & Mayim Bialik m.fl.

"The Hot Chick" Amerikansk komedifilm från 2002. Jessica är pluggets populäraste tjej men en förbannelse förvandlar henne till en sluskig 30-årig man. Jessica bestämmer sig för att vinna skolans cheerleadertävling och ta tillbaka sin snygge pojkvän och gör allt för att häva förbannelsen. I rollerna: Rob Schneider, Rachel McAdams, Anna Faris, Andrew Keegan, Matthew Lawrence & Robert Davi m.fl. Regi: Tom Brady.

Kolla min email, tagged & kollade facebook en snabbis. Skrivit lite med Gris-Eva. Hon har fått nya minigriskultingar. (Bilden redigerad, men lånad av henne). För att få veta mer om hennes grisar om ni har facebook. Kan ni kolla här: http://www.facebook.com/pages/Ms-Piggys-Pet-Pigs-Minigrisar/115200015180181#!/pages/Ms-Piggys-Pet-Pigs-Minigrisar/115200015180181 eller gå in på hennes hemsida: http://www.minigrisar.se/

Nej, ut med hundarna nu en liten sväng & sedan ta & sova...ZzZzzZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar