måndag 12 mars 2012

Söndag...Dag framför datorn & läsa mycket. Djur & annat...

Söndag...Sol ute & började dagen redan vid 07.00 i morse & gick upp & gick ut med hundarna mina. Åhh..måste fixa cykeln snart, så att jag kan ut & cykla i det fina vädret. Helt nyvaken på bilden ni kan nedan, lite skäggig, med mustach & rufsigt hår.

Suttit med bloggen min & även på qruiser, facebook, gayromeo & lite annat. Tråkigt att inget nästan är öppet idag. Hade velat åka in till stan, men väldigt litet öppet idag. Får åka in i veckan i stället & gå lite i affärer & kanske ta en fika med någon kompis.

Sitter på internet hela morgonen känns det som. Måste försöka att äta något, men ingen matlust. Suttit bara & chattat med en massa folk. Funderar en hel del på livet mitt.

Gå en promenad med hundarna, men känner mig ganska låg så ingen ork att fota eller så. Funderade på att laga älgkött, men skjuter upp det till någon annan dag. Ska nog gå till ICA för att handla lite. Postat lite brev bla. ett till Karin W. Sedan nog sedan bara lägga mig & läsa kanske i stort sett resten av dagen & kolla lite på andra saker än dirrekta chatsidor på nätet. Vart att fastna lite på internet, men inga chatsidor under dagen.

Lagat lite mat...blev fyllda champinjoner med örter, curry, mozarella, goudaost, grädde & bladspenat i. På sidan lite färska typer av olika sallad. Olivolja, hjortronvinäger, salt & peppar. Druckit Coca Cola till.

Var inne på Alternativ.nu. för att kolla lite vad som hänt där. En sida för alla som vill leva ett alternativt liv.

Även kollat på om dom olika hönsraserna Dvärgkochin. (se ovan) & Chabo (se nedan). Både släta & frisserade när fjädrarna är som kluvna.

Satt sedan & kollade på djur TILL SALUblocket.se. Vart att kolla på en massa olika hönssorter, olika hundsorter som bla. Mexikansk nakehund av mindre storlek & lite andra hundsorter som Pudel, Chinese Crested, Italiensk Vinthund & Whippet m.m. Sphynx katter & Devon Rex katter. Alpackor, Gerbils, Skinny marsvin, Tamråttor, Minigrisar & mycket annat.

Kollade även på Chinese Crested hundar & OMG...vad många fula Chineser det finns. Mina är ju verkligen Supersnygga jämnfört med dessa hundar som är alldeles för grova, stora, breda & ja riktigt fula. (Lägger inte in någon bild på dom, för vill inte göra någon ledsen för sina hundar)

Kollar på hästar lite istället, Halvblod, Halvblods & Engelska Fullblodskorsningar & Arabiska Fullblod. Har bl a. visat detta bruna arabsto (längst till höger på bilden) förrut & jag som inte ens brukar gilla bruna hästar tycker hon är jätte fin.

Kollar även på hastnet.se på Arabiska Fullblod & vissa har jag visat förrut här med, men dom flesta hästarna är nya.

Även kollat på Lusitano (bild), Andalusier, Quarter, PRE hästar, Appaloosa (bild), Frieser (bild), Halvblod, Fullblod, Paint, Lippizzaner, Korsningshästar (bild) & mycket mycket mer av vackra hästar med häftiga färger & vackra teckningar.

"Så ska det låta". Svensk musiklek från 2012. Avsnitt 8 av 12. Lili & Susie Päivärinta tävlar mot Kim Kärnfalk & Nina Inhammar Allard (Friends). Pianister: Angelica Alm & Marika Willstedt.

Det bjöds på en hel del oförglömliga gamla dängor av just Lili & Susie, men även väldigt mycket Abba & 80-talsmusik.

Snabb sväng ut med hundarna...sedan in igen & se film...

Kolla filmen "Taken". Amerikansk actionthriller från 2008. Bryan har slutat sitt arbete på CIA och flyttat till Los Angeles för att vara nära sin dotter, Kim, men han har svår att släppa sitt gamla jobb. När Kim vill åka till Paris med en kompis motsätter han sig det till en början, men ändrar sig sedan. Snart blir hans värsta mardröm sann, Kim blir kidnappad. Bryan för en kamp mot klockan för att hitta Kim innan det är för sent. I rollerna: Liam Neeson, Maggie Grace, Holly Valance, Goran Kostic, Katie Cassidy & Famke Janssen m.fl. Regi: Pierre Morel.

Kollar snabbt in på facebook & tagged under nyheterna & sedan tillbaka till filmen. En väldigt bra film om trafficing (försäljning av unga flickor). Något som tyvärr förekommer över hela världen, även i Sverige. Vanligast med unga flickor som drogas & säljs, men även unga pojkar. Det är en väldigt bra & sevärd film måste jag säga!! Sms:at med Ö-vik vännen Andreas & med Alternativ Niclas.

Kolla lite facebook, tagged, alternativ.nu då jag fått ett mail där som jag fått en avisering på min email på & gayromeo en snabbis. Sedan ut med hundarna snabbt & sedan krypit gott ner i sängen min för att gott & stilla sova i min säng. ZzZZzZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar