onsdag 7 mars 2012

Måndag...Psykbesök & lite annat!! Tisdag!! Suttit med Helgens blogginlägg om Kattutställningen. Ingen matlust m.m.

Måndag...Jag ska till Psykiatrin på Affektiva mottagningen idag på Universitetssjukhuset (USÖ). Tog bussen in sjukhuset. Ska till att vara där 10.30. hos en överläkare som heter Maria R. Vad jag trodde skulle bli en bra dag där inne vart ett rent absurt & riktigt upprört samtal.

Jag fick börja med att prata lite & berätta om det som hänt i mitt liv. Hon ville till slut i alla fall få det till att alla mina symptom beror på stress, att jag är antisocial & inte klarar av att göra som andra säger, plus att jag borde göra mig av med mina husdjur för det är dom som gör mig sjuk.

Hon lyssnade inte alls på det jag sa om att jag är född med dåligt immunförsvar. Att jag tål djur som nakenhundar, rexade katter & nakenkatter. Nej, hon ville få det till att alla jag tål ju mina djur lite bättre för att dom bor hos mig, men dom som gör mig sjuk & att andras djur gör mig sjuk med. Konstigt då att när jag är hos kompisar som har nakenhundar, nakenkatter, rexkatter, hästar & sånt så blir jag inte sjuk, men det ville hon inte alls lyssna på.

Jag är fasiken INTE antisocial eller inte sammarbetsvillig. Jag vill inte umgås med folk när jag mår dåligt, men det vill ju ingen, så är alla människor sjuka då?? Sedan att jag tycker att om jag kan göra en arbetsuppgift på mitt sätt, som är mer effektivt än vad en arbetsgivare säger, men samma slutresultat. Ja, då kan jag ju inte sammarbeta & anpassa mig efter folk. Nej, jag anpassar mig inte efter situationen om min metod är mer effektiv, men det är ju en del av att hitta den bästa & effektivaste sättet att jobba på för en själv om det blir samma slutresultat men kanske snabbare & effektivare. Eller har jag helt fel??!

Alltså hon fick mig bara riktigt jävla förbannad, så att jag t.o.m. höjde rösten åt henne. Vilket jag inte brukar göra åt folk. Maria R. är den sämsta jävla psyköverläkare som finns & som förvrider ens ord till hennes egna. Hon borde inte jobba med det hon jobbar med. Hon förstod mig inte alls!

Var så jäkla upprörd & arg när jag gick där ifrån att det båda kokade i mig, hade hjärtklappningar & tårarna rann från kinderna.

Gick en sväng på stan för att lugna ner mig lite till Myrorna där jag köpte mig 1 st. matlagningsbok. Gick efter det till Röda Korset köpte 2 st. böcker där med. Vidare till AQ där jag bara kollade på saker bara. Till affären Världsbutiken ett tag & sedan möta upp socialhandläggaren Lena B. för att jag skulle få ett nytt ID-kort på Polis, men då har hennes tjänste ID gått ut med bara några dagar sedan. Ja, blir galet irriterad på allt idag.

Tar bussen hemåt, men innan jag tar mig hemåt hoppar jag av för att gå en sväng på Tempo för att köpa hem lite apelsinjuice, mangojuice & en påse med smågodis. Behöver sockret nu för kört slut på mina energier totalt pga den raggatan Maria R.

Ut med hundarna mina på en promenad. Springa lite med dom lösa för att bli av ed lite av den arga energin jag har i hela kroppen & som kokar i mitt inre.

Chatat med vänner & bekanta på facebook, MSN & andra ställen. Var tvungen att få spotta ut en del av det skit som höänt under dagen. Druckit lite apelsinjuice under dagen med, men inte ätit något på hela dagen, mer än lite godis pga allt skit hon sa. Somnade tidigt vid strax efter klockan 21.00. efter jag varit ut med hundarna, pga allt skit som hänt under dagen. ZzZZzzZzz...

Tisdag...Pratat med handläggaren Lena B. om att boka in en möte. Även ringt till Vårdcentralen om att dom ska ringa upp mig. Ska bli en heldag framför datorn med att fixa med blogginlägget från helgen min & bara sitta & kolla saker på nätet. Var ut med hundarna dock på morgonen först sedan satt mig vid datorn också. Efter att djuren även fått mat förståss.

Skrivit & fixat hela dagen med Helgens Kattutställninginlägg till bloggen min. http://j-naken-sanning.blogspot.com/2012/03/lordag-sondagkattutstallning.html Fått blivit uppringd av Vårdcentralen som gav mig tips på hur jag skulle kunna mildra förkylningsblåsorna i min mun på tungan. Mycket C-Vitaminer & värktabletter som Alvedon, Pamol, & Panodil & liknande tabletter lindrar & tar bort viruset som det är ur kroppen.

Pratat med Öviks Andreas, min älskade vän Lia, min käre Mamma & exet Krister i mobilen idag. Suttit en hel del under dagen på facebook med för att skriva med folk & sedan lägga in att jag skrivit i bloggen min om helgens kattutställning. Var sedan ut med hundarna en sväng...

Mycket jobbiga tankar som snurrar i mitt huvud & inte kunnat äta något alls under dagen, men druckit lite mangojuice i alla fall. Försöker att skingra dom tankarna med att sitta & kolla på Arabiska Fullblod's hästar på internet på en massa olika sidor. Är det någon som får mig lugn i hela kroppen så är det hästar.

"Top Model Sverige". Svensk realityserie från 2012. Säsong 5. Avsnitt 6 av 10. Dom får först en utmaning där dom ska styla en varsin person av dom andra modellerna. Att posera med levande accessoarer är ingen enkel match. Det blir modellens uppgift att få krypen & reptilerna att visa sig från sin bästa sida. Jätte kackerlackor, svart skorpion, råtta, riktigt stor groda, orm & leguan. Beiron Andersson fotade dom i Mojaveöknen. kontanter. Tycker att fel person fick åka hem denna gång!

"Project Runway". Amerikansk realityserie från 2010. Säsong 8. Avsnitt 9 & 10 av 14. Designerna får i uppdrag att skapa en moderiktig High Fashion look för L'Oreal Paris. De hämtar inspiration i en av sminkmärkets ögonskuggor & under dag två meddelar Tim Gunn att de måste skapa ytterligare kläder innan domarna får tycka till. Vinnaren får deras look i Marie Claire magasine & får 20.000 dollar av L'Oreal Paris för att visa upp deras plagg med smink. Dom får även senare veta att dom måste göra ett plagg till i samma stuck men som är mer säljbart. Den som vann i detta avsnitt vart Mondo Guerra (Dom 2 st. andra från höger) & den som åkte ut var Ivy Hiega (med dom blåa).

Avsnitt 10 av 14. Designerna får träffa några som dom verkligen älskar, någon ur sin familj/barn/partner. Designerna utformar tyger som trycks digitalt & sedan används för att skapa helt unika kläder. Gästdomare: Kläddesignern Rachael Roy. Vinnare detta avsnitt vart Mondo Guerra som berättade att hans tryckinsperation kom av att han varit HIV Possitiv i 10 år. (Byxorna med färgmöster) & den som åkte ut var Gästdomare: Valerie Mayen (kläderna på första bilden från höger). Programledare: Heidi Klum.

Pratat med supergullige Philip. Han får mig verkligen alltid på mycket bättre humör. Vi har aldrig träffat varandra i verkligheten, men han är verkligen en supergo kille måste jag säga. Jag är nu verkligen Supertrött, så släpper allt nu med TV & datorn & klockan är ca 23.00. Ska ut med på en liten kvällssväng med hundarna & sedan ska jag & djuren ta & sova. Tar dom alla & lägger dom i sängen & kryper ner för att sova. ZzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar