tisdag 13 mars 2012

Måndag....Saker som förgyller livet & drömmar som känns oåterkommliga....

Mysigt att vakna med djuren på morgonen hos mig. Idag låg Tingeling uppe på täcket med huvudet vid mitt armväck, Lucky på andra sidan under täcket med huvudet utanför täcket & katterna under täcket vid smalbenen. Efter att varit ut med dom i solskenet tänder jag lite rökelser med vit salvia för att skönja bort onda tankar & negativa energier...

Hållit på med bloggen min & kände att jag skulle lyssna igenom låtarna som var med i Melodifestivalen 2012 & som jag misstänkte var det mesta skit. Fanns några få som var bra som Loreen's (Loreen Talhaoui) låt "Euphoria" http://www.youtube.com/watch?v=Z4PMQB5zmAU&feature=related som självklart skulle vinna som den gjorde med. Den fick mig t.o.m. att gråta när jag lyssnade på den. Helt Underbar! En annan underbar låt var Molly Sanden's "Why Am I Crying" http://www.youtube.com/watch?v=YkL-jdGiyL4 & ganska okej låtar Danny Saucedo "Amazing" http://www.youtube.com/watch?v=_apTLKrfCts&feature=related , David Lindgren "Shout It out" http://www.youtube.com/watch?v=wxvstVC-bEM&feature=related (Klart snyggaste dans & bästa upptempolåt) , & lille Ulrik Münther "Soldiers" http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Wik8ce-VrwY&feature=endscreen .

Några som verkligen var ett rent skämt var ju Sean Banan som kan gå & spola ner huvudet i en toalett & dränka sig. (Nu var ju han som tur inte med i finalen) & om Torsten Flink som kraxar som en gammal kärring som tagit testestoron. Björn Ranelid feat. Sara Li där en av dom inte ens kan sjunga. Ni kan nog gissa vem??! Nej usch! Sedan vad ett skrikande hårdrocksband "Dead by April" har i Melodifestivalen att göra det fattar inte jag??!

Ur drömmar föds det gudomligaste band...till intressen & kärleken till något man älskar. Lika som för mig som drömmer om att få hålla på med djur, men även med konst, inredning & att få sjunga ut med min starka röst. En röst som klangar av sorg & glädje samtidigt som den starkt kan uppfattas som stark & från mjuk till hård. Känns som om jag står stilla i mitt liv med mina drömmar & gråten finns allltid ständigt närvarande i mitt inre & tårar som ofta rinner ner för min kind när det känns som om min tid är förrbi för att åstakomma något som helst i världen. Vet inte vad jag ska göra längre?? Känns som jag totalt kört fast i livet & bara står & stampar på samma plats. Ibland känns det som om jag bara vill lägga mig ner & aldrig vakna upp igen, samtidigt som jag bara vill skrika åt livet & gråta för att ingen förstår mig & för att någon ska kunna hjälpa mig.

Känns som jag kommit helt vilse i mitt liv....& inte vet vad jag vill eller hur jag ska göra med något alls längre. Fasiken att min cykel måste lagas hade behövt få ur mig en viss energi & frustration i kroppen genom lite cykelträning.

Slits även mellan helt olika världar med där jag både skulle vilja leva det glamourösa livet med mycket pengar, kunna köpa vad jag vill ha bara & så, men samtidigt vet jag att jag inte vill överkonsumera på massa onödiga saker & få leva ett mer bohemskt liv med den typen av budskap i buddismen & så. Vet inte hur jag ska kunna hitta en mellanväg?? Sedan har jag ju inte så mycket pengar, så jag får leva mer åt det fattigare bohemhållet, men visst har jag lärt mig hur man fyndar. Hehehhe...

Har t.o.m. funderat på att spara ut mitt hår långt, ja riktigt långt som ni kan se på bild ovan, saknar att ha så lång. Har haft det en gång förrut, men i dag kände jag bara att jag ville klippa av det som jag hade det förrut med med längre uppå & kort på sidorna. Tatuera mig över hela kroppen & en massa andra helgalna saker bara för att försöka kunna hitta mig själv som människa & invidid. T.o.m. fått höra att jag ser ut som Jesus i mitt långa hår & när jag har skägg, men även som en alv. Hur ska man ta det?? Ja, kanske är man på väg att bli helt galen, men vorre ju inget nytt det heller får ju jämnt höra att jag är konstig, udda, komplicerad & helt enkelt extremt knepig!

Hade även funderingar på att ta mig in till stan, men orkar inte det. Kanske i morgon behöver få ur mig lite negativa energier ur kroppen...Funderar även på om det finns någon som kan hjälpa en med att hitta sig själv. En Livscoach eller något??!

Coaching handlar om att hjälpa såväl sig själv som andra människor att nå mål i livet. Inte genom att komma med färdiga lösningar, för de har vi själva inom oss. Det gäller bara att lyfta fram dem i ljuset. Ett coachingsamtal innebär att allt fokus ligger på dig & din livssituation.

Livscoaching ska leda till att du tydligare kan se meningen & målen med ditt liv. Exempel på utvecklingsområden: Livsstil, hälsa, träning, yrke, karriär, relationer, stress, självkänsla, målsättning & familj.

Målet med coaching är helt enkelt att du ska må bättre. Du ska känna dig säker & trygg i vilken väg du ska gå härnäst. Då utvecklas du i en för dig positiv riktning & får mer kraft & energi. Därmed upplever du mindre stress.

Coachens uppgift är att hjälpa dig att få en förhöjd medvetenhet & skapa självmotivation. Coaching ger energi, fokus & struktur. Det handlar om att uppnå resultat med dig i centrum.

Får se hur jag gör med en Livscoach?? Är ju säkert inte gratis heller för tror ju säkert inte att det går in inom "vanlig" sjukvård.

Pratat med farmor en sväng, fast jag egentligen inte ville. Hon ringde så svarade även om jag inte kände för att prata i mobilen & vart arg med på en del saker hon sa. Att jag borde förlåta pappas fru Helena för en del saker, men varför skulle jag förlåta henne för. Hon har ju inte ens ordentligt bett om ursäkt. Avskyr att folk går andras så kallade ärrenden & tycker att man ska förlåta folk & så. Jag förlåter ingen som inte kan ordentligt om ursäkt själv.

Var in på sidan Helgon http://beta.helgon.se/ som jag inte varit inne på jätte länge. Dels för att jag bara inte haft lust & sedan även för att den har krånglat en hel del.

Pratat med Maria R. på Affektiva mottagningen. Hon ringde mig! Det kändes ganska bra att reda ut en del av det som sagts, för jag vet att när jag blir arg & ledsen, så hör jag inte alltid saker & ting & det gör mig väldigt frustrerad & ännu argare. Så även om jag släppt en del av min frustration så undrar man ju om hur allt ska fortsätta nu?? Vad ska hända med mitt mående??

Ätit lite päron & sitter fortfarande på Helgon & chatar med folk. Ska lägga in en ny bild, men hur lång tid tar det att få den godkänd på presentation??! Jar har lagt in en massa andra bilder i mina fotoalbum i allafall där.

Har idag ätit chips som smakar som en Cheese burger. Estrellas's Loud & Tasty. Cheese Burger Chips. Vet dock inte om jag gillar dom eller inte?! Kändes konstigt att det verkligen lurade smaklökarna så. Mycket kajennpeppar & rökig smak på dom. Kanske skulle passa att drickas med någon whiskeydrink eller kanske med ren whiskey. Inte ätit något annat än det & päron. Ja, jag vet inte bra alls, men får se om jag äter något innan jag ska sova.

"Hustoppen". Svensk livsstilsserie från 2012. Säsong 1. Avsnitt 8 av 10. Denna vecka går Jannika & Andreas husesyn i en vingklippt väderkvarn vars runda unika rum för många är själva definitionen av ett drömboende. Vi får också se ett toppmodernt typhus inspirerat av en gammaldags lada & vad händer när man släpper lös ett gäng kreativa topparkitekter i ett designhotellprojekt beläget strax under trädtopparna i en norrbottnisk skog? Även 13/03 och 18/03.

Sitter på MSN & chatar med folk. bla Florist Kristoffer, Snygg Jesper, Kompisen Patric & fler människor. Ska även logga in på facebook där jag chatat med pappa, Karin M. som hittat en pojkvän & blivitkär. Gud vad kul! Spotted horse Glenn & Söta blonda Karla m.fl. Fasiken för internet som strula, men orkar inte logga in igen, så ska sova efter att jag varit ut med hundarna snabbt. ZzzzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar