onsdag 14 mars 2012

Tisdag...Dag på stan & en skön & lugn dag. Fynda lite, mat på stan, njöt av solen & värmen!

Vaknar med en varm kropp...som skönt ligger i dom sköna & mjuka sängkläderna som skyller min nakna hud. Ska idag ta en sväng in till stan, men ska göra lite småsaker hemma först. hundarna ska till hundvakten idag en liten sväng.

Ska bl a. kolla min mail på qruiser & facebook medans jag fixat med min älskade blogg, så att ni läsare ska kunna sitta & läsa om mitt berg & dalbana till liv & mående som det är just nu. Jag skriver den ju egentligen främst för mig själv som en dagbok, men kul att kunna dela med mig av den till Er läsare.

Tar mig sedan till bussen för att åka in till stan. Måste fixa min cykel dock. Vill kunna cykla istället. Jag hör den underbara låten "Euphoria" med Loreen över allt. Satt en tjej på bussen med MP3-spelare som lyssnade på den & det ska komma under dagen att komma att dom spelade det i olika butiker m.m. Ska upp på stan en sväng för att gå i affärer & kolla på REABOKREA priserna..

Jag var först på Myrorna där jag träffade upp Lia. Var egentligen inte tänkt så, men vart så ändå. Skulle egentligen fika med en kille, men kände att jag skjuter upp det istället känner mig lite off idag. Köpte 4 böcker där. Vi gick sedan vidare till Försäkringskassan då Lia skulle lämna några papper. Vi gick sedan till Bokia & där köpte jag 1 st. bok, vidare till Röda Korset 1 bok. Sedan till System Bolaget för att Lia ville köpa vin som hon skulle ha hem & efter det ska vi gå & äta lite mat bestämde vi oss. Tar mig råd till det & finns ett billigt ställe i stan som vi ska gå till...

Formosa som tar 69 kr. för dagens lunch. Finns en hel del att välja mellan. Jag tog & åt lite av deras vitkåls & chilisallad som ingår i lunchen om man vill, lite bröd & så åt vi båda sedan jag & Lia Kyckling i Röd Curry. Jätte gott & mättande!! Vi sitter kvar där ett tag & pratar om relationer, killar, sex & lite annat, men bestämmer oss sedan för att vi ska gå till Wadköping en sväng.

Kolla vad för vackert som spirar upp i en av stadsrabatterna. Små & söta snödroppar. Vi tar & går sedan genom Oskarsparken & vidare genom Stadsparken för att sedan ta & gå emot Wadköping där vi ska kolla på lite olika saker.

Först var vi in på Presentboden, men huvudorsaken till at vi gick hit var för att på Lexia Antikvariat. Jag kollade mest bara men jag hittade en bok till Lia som hon sedan köpte med. Handlade om Lilith från Adam & Eva. Ja Adam's egentliga kärlek & passion.

Vi gick genom Stadsparken tillbaka in emot stan för att kolla i fler affärer, men som ni ser ovan är detta 2 st. statyetter som sitter i stadparken & kallas för "Picknick i det gröna". En räv & björn som har picknick i Stadparken. Jag skulle vilja ha något likande i en framtida trädgård kanske, men då med flera olika djur: räv, björn, harar, ekorrar & fåglar m.m.

Väl inne i stan ska vi ta & gå på Åhléns i Vågen Gallerian. Hittade inget där på böcker, men vi gick vidare till Krämaren Galleria för att där gå på Akademibokhandeln där Lia köpte en skämtbok om kannibalism & sedan var vi även på DUO en sväng för att kolla på lite inredningsprylar, men var inget intressant alls där.

Vi går sedan hemåt emot Lia först för att jag sedan efter att vi pratat ett tag, vinka av varandra & sedan ska jag hemåt.

Hemma & helt seg, upptäckte att jag har lite feber, men den kanske är borta till i morgon om jag proppar i mig lite feberbedsättande. Tur att mina förkylningsblåsor på tungan är borta i allafall.

Är hemma nu & bara tar det lugnt & hoppas att febern försvunnit tills i morgon. Tar & kollar på internet. Gayromeo, Helgon, Alternativ.nu, facebook m.m. för att se vad som hänt under dagen med folk.

"Top Model Sverige". Svensk realityserie från 2012. Säsong 5. Avsnitt 7 av 10. James Walsh ska dom få träffa först för att han ska dömma dom lite. Är ett test som dom inte vet så mycket om. James är dock en skådis för att se hur dom var under pressade situationer. Nina var bäst. Får hårprdukter för ett helt år för 10.000 kr.

Izabella Scorupco kommer på besök för att prata med varje tjej för sig själva för att lära känna dom lite mer.

Lars Wallin har sytt upp fem olika haute coutureklänningar speciellt för Top Model-tjejerna som ska fotograferas i de exklusiva skapelserna. Det gäller att bära upp sin klänning med stolthet & elegans. Men för en av modellerna blir det både en chock & kamp mot tårarna eftersom Lars Wallin är hennes absolut största idol. Dom fotas med 2 st. snygga killar nere vid en vacker strand, hav. Den som gör bäst bild vinner ett armband designat även denna av Lars Wallin. Bell Soto ska fota dom. Även 18/03.

Synd men hittade inga bilder på dessa fantastiska vackra kläder.

Internet chatar med filmaren Stefan & Örebro Niclas. & lyssnar på "Euphoria" av Loreen. http://www.youtube.com/watch?v=Z4PMQB5zmAU&feature=related Kan verkligen lyssna på den låten hur många gånger som helst, får hela min kropp att sprita av olika känslor & en massa endorfiner rusar runt i kroppen.

"Project Runway" Amerikansk realityserie från 2010. Säsong 8. Avsnitt 11 av 14. Designerna får i uppgift att skapa en sportig look för Heidi Klums New Balance-kollektion. Senare bestämmer Heidi att hon vill ha tre olika stilar istället för en, och deltagarna får hjälp av de eliminerade designerna från tidigare avsnitt. Men när någon blir beskylld för fusk utbryter ett stort drama, men lugnar sig snart. Vinnare vart Andy & den som fick åka ut var Christopher.

Mondo bråkar även & är lute stödig med Heidi när hon kommer för att kolla hur det går med deras kläder. Hur kan man bara vara kaxig emot en domare??!

Från vänster & uppifrån & neråt 3 plagg. Andy, April, Christopher, Gretchen, Michael & Mondo.

Internet....qruiser, MSN, & lyssnar på turkisk, grekisk & lite annan musik. bla. Tarkan Tevetoglu & Kostas Martakis. Några låtar av Kostas Martakis. En engelsk låt. http://www.youtube.com/watch?v=c4sbgrr69L4 & grekiska variationen av den. http://www.youtube.com/watch?v=9hzPUi8b27c&feature=related & några andra låtar på grekiska...

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=l0E0NSr9Z94&feature=endscreen
http://www.youtube.com/watch?v=BSCgX3XPdJY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MZEj0J-86iA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LXuKnNU6I10&feature=related

& en lugn låt med. http://www.youtube.com/watch?v=T3r6TE7LqPQ&feature=related

Dessa var riktigt bra med. Jäkligt bra sångare Chris Salvatore. "Poker Face" cover. http://www.youtube.com/watch?v=NM_cEXJDUXE&feature=related

"Just Hold on". http://www.youtube.com/watch?v=ItZNDRUHGnM&feature=related annan video som är riktigt bra med, men samma låt. http://www.youtube.com/watch?v=Ft7CnNVr4FE&NR=1

"I don't Belive You". http://www.youtube.com/watch?v=4l28F83lDlw&feature=related

Nej, nu är klockan typ 02.00. så jag måste ta & sova nu efter att ha varit ut med hundarna. ZzzZzzzzZZZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar