måndag 26 mars 2012

Söndag...Våffeldagen! Gott med våfflor. Intressanta serier, tavlan & katt!!

Sovit riktigt dåligt inatt igen...men beror nog på pollen i luften & en katt som löper här & kvittrar som den kåta fröken hon är. Solen skiner dock ute & skönt väder, men lite kallare än gårdagen. Bloggat på morgonen & suttit på facebook. Krister kom över en sväng medans jag höll på med bloggen. Han var här en sväng & hälsade på hundarna & följde mig till Lia snabbt för att sedan gå in emot stan.

Lia & jag var bjudna hem till hennes föräldrar för att äta våfflor då dom ville bjuda på det. Är ju Våffeldagen idag & då ska man äta våfflor. Det var riktigt goda våfflor med allt laktosfritt med. Grädde & 2 st. olika sylter. En på hallon, en på jordgubbar & en på hjortron. var supergott & jag fick äta flest då jag är stor i maten & dom ganska små. Fick i mig 6 st. våfflor. Vart vid ungefär vid 02.00 så det vart min lunch.

Efter att vi varit där gick jag & Lia hem till henne för hon ville visa första avsnittet i en väldigt intressnat serie "Leverage". Som jag kan rekommendera till alla som gillar spänning, roliga kommentarer, lite galenhet eller snarare mycket galenhet & häftiga genidrag.

Efter att ha kollat ett avsnitt, så gick vi genom Varbergaskogen bort till hennes odlingslott för att rensa lite ogräs som hon hade där & kolla om Citronmelissen & Pepparmyntar har börjat att komma upp & det har dom. Det är små, små plantor som kommer upp genom jorden. Inte mycket annat som kommit upp annars, men man kan även i Örebro se att vinbärsbuskar har knoppat sig & träd med. Men finns krokusar & snödroppar som blommar.

Hemma igen efter att ha vinkat av henne & sätter mig med datorn & kollar på facebook, qruiser & MSN. Chatat med bla Engelska Stylisten Sean & sms:at med Snygg Jesper. Ska mest resten av eftermiddagen & kvällen ta det lugnt.

Kollat på TV med "Trädgårdstoppen". Svenskt trädgårdsprogram från 2012. Säsong 2. Avsnitt 4 av 10. Peter Englander reser upp till Hällefors utanför Luleå för att uppleva den norrländska mystiken. Han konstaterar att du även vid polcirkeln kan skapa en drömträdgård. Det var verkligen en superfin trädgård kan jag som TV tittare säga hos Ulla Britt & hennes man. Även ovanför polcirkeln där en kvinna, Sanna odlar massor & dom fiskar Harr. Englander besöker också paret som har skapat ett engelskt paradis i det skånska landskapet utanför Skurup. Även 26/03 och 31/03.

Min kompis Lia som jag tidigare umgått med idag. Hon ringde & har blivit erbjuden att få ta en svart 12 årig Devon Rex, kastrerad hane. Jag tycket att det vorre ju jätte kul om hon tog han. Hon är ju liksom jag överkänslig emot vanliga katter, men tål Devon Rex & Sphynx som jag gör med. Hon har ju länge pratat om att hon vill skaffa katt eller hund & på detta sätt skulle hon ju få en katt nästan helt gratis & en katt som är vuxen & mogen, då hon inte vill ha någon kattunge. Hon ska fundera på det i alla fall.

Sitter på qruiser...Där jag bla. la ut lite frågor om tavlan jag hittat. Funderade på en konstnär, men tror inte dte är han då han målar indianer & amerikanska landskap & denna är mer enkel i sin utförning än hans tavlor & även känns som det är en mer nordiskt eller rent utsagt svenskt naturlandskap med en liten gård. Även suttit på facebook, helgon, gayromeo, yahoo, tagged & msn: Snygg Jesper, Blondin Peter, Engelska Stylist Sean, Fiske Tobias Norske Ken, Karl & Clown Erik m.fl.

"The walking dead". Amerikansk skräckserie från 2011. Säsong 2. Avsnitt 13 av 13. Del 13 av 13. Zombierna har brytit sig igenom stakete & tar sig emot den farm som dom människorna sökt skydd i så länge. Shane som varit mer länge dog efter att det slagit slint i huvudet på honom & nu måste dom skydda sig från alla walkers (zombies som kommer). Det blir tyvärr fler som dör & man blir tvugna att fly. Säsongsavslutning & himla spännande! Riktigt bra serie.

Lite på MSN med Blueyed Johan, Skådespelar Mattias, Lill Michael, Djur Tobias m.fl. Jag har även fått en finne på hakan. Jag som aldrig brukar få finnar en som inte går att klämma bort heller. Väldigt irriterande. Hoppas att jag får pengarna på måndag. Funderar då på att åka in till stan men får se hur jag gör?!

Blondin Peter rekommenderade om en serie som heter "Missing" Agent/Kriminalarserie med Ashley Judd & inte den med Vivica Fox.

Nej, nu blir det att sova. ZzZZzZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar