onsdag 21 mars 2012

Tisdag...Saker att fixa i stan. Fynda!! Djur, Tankar om barn! Data & TV-kväll!!!

Ännu en dag...& en Hälsning från ett soligt Örebro. Jag har idag lite ärrenden på stan, men innan jag ska in dit ska jag hinna med att gå ut med hundarna, fixa lite saker på datorn. Bla. redigera lite bilder & kolla lite mail & sånt.

Jag tar sedan bussen in till stan för att hoppa av vid Våghustorget för att först gå till Nordea där jag behöver skriva ut lite bankpapper. Jag går sedan vidare genom stan till dit jag ska ed alla papper. Försörjningsstöd för att kopiera & lämna in papper. Jag skäms inte för att jag vid en tid i livet får försörjningsstöd för mitt liv har inte varit lätt & jag har varit mycket sjuk genom åren som gått. (Måste fixa min cykel, men får nog lämna in den)

Jag gick sedan till Myrorna där jag såg denna finna uppstoppade Bivråken & som var så himla fin, men som jag inte hade råd med att köpa den. Köpte däremot 1 st. bok "Ur Satans grep" & den lilla oljelamps Buddhan. Gick sedan vidare till Röda Korset där jag hittade 3 st. böcker en fotoram som ska upp bland mina andra foton på fotoväggen. Var även in i den lilla Asiatiska butiken bakom Krämaren Gallerian för att köpa lite Wasabi. & jag tar sedan bussen hemåt allt inom 3 timmar då man får åka på samma stämpel på kortet som man gjort förrut & behöver inte betala mer pengar då..

Jag hoppade av busshållplatsen innan för att gå på Tempo för att köpa ägg, mangojuice & bröd. & sedan när jag kommit hem ta & äta. Blev en kantarellomelett & 2 st. mackor med ost & pepparrot. Hallon, blåbär & björnbärssaft till att dricka.

Var ut et sväng med hundarna & sedan satt jag mig med datorn för att kolla på facebook lite, men främst för att fixa med blogginlägget mitt & efter att ha bloggat ta & kolla på lite annat än bara på chatsidor. Även om det är kul att chata med folk om olika saker. Får jag ut alla mina tankar & sånt med då jag snackar om olika saker med folk, men kan vara att det spinner igång många nya idéer med tyvärr.

Suttit på den helsköna sidan Alternativ.nu & kollat på mer om just Japanska Silkeshöns som jag skulle vilja ha. Finns i vanlig eller dvärgform, men har även stött på en typ av mellanstorlek även om den inte är godkänd. Fantastikt vackra med sin duniga fjäderdräkt som nästan ser ut som päls istället för fjädrar. Finns i vit, svart, viltfärgad, blå, spättad m.fl. färger. Vanligast är nog just vit & viltfärgad.

Suttit & chatat & skrivit på Qruiser, gayromeo, helgon & MSN ett tag, men efter ett tag så blev det egentligen ganska tråkigt, så sätter mig & kollar på TV istället & på lite annat än chatsidor på nätet. Orkar inte chata hela dagen även om det ofta är kul, men måste tömma huvudet lite & det gör jag inte genom att chata.

Kollade på den riktigt roliga sjukhuskomediserien "Scrubs". Det vart 2 st. avsnitt. & ska försöka att äta något mer...

Vart 2 st. mackor med dillkaviar. Hallon, blåbär & björnbärssaft till det att dricka. Drack upp den sista av den saften jag hade.

Hade även kvar lite av det smågodis/lösgodis som jag köpt för några dagar sedan när vi var ute & grillade så åt jag upp det med. Var så himla sockersugen.

Kollat på blocket.se på djur. Sphynxkatter. Såg bla att min kompis Therese hade kattungar TILL SALU. http://www.sayyads.se/ Italienska Vinthundar en ras som jag haft öga på länge med, Chinchilla, Afrikansk Pygméigelkott bla. Nininosens Igelkottar. http://www.nininosen.se/ & Tamillrar m.m. Finns verkligen en heldel intressanta & vackra djur.

Även kollat på dom underbara djuren Alpackor & bla. på uppfödaren Alpackahof. http://www.alpakahof.com/ som föder upp alpackor i en rad massa olika färger.

Varför finns det så himla många oseriösa blandrasuppfödare där ute för?? Speciellt på småhundar & Chinese Crested. Varför vill alla bara tjäna pengar på djuren för?? Fattar inte det att bara använda dom som en inkomstkälla. Visst dom är väldigt söta, men tycker ändå att det finns många oseriösa där ute som bara skaffar hundvalpar för att det är så gulligt. Fy fan!; säger jag till såna människor. Jag hoppas dock att dom oskyldiga små liven får komma till bra hem utan blodsugande pengagalna människor.

Fanns inget dirrekt att kolla på hästar på blocket.se, men har kollat på hästnet.se med på Arabiska Fullblod. Finns en hel del vackra hästar där nu TILL SALU!

Kollat lite TV med. Är ju min TV-kväll på tisdagar. "Top Model Sverige". Svensk realityserie från 2012. Säsong 5. Avsnitt 8 av 11. En av utmaningarna den här veckan är att övertyga på scenen så dom ska få spela på scen Joy Rinaldi blir deras hjälp. Och motspelare är ingen mindre än Gary Dourdan, känd från tv-serien CSI. Vinnaren frå teaterlektioner i Sverige & en årsförbrukning från Maybelline smink för 10.000 kr.

Jonas har dessutom kallat in en stenhård personlig tränare, Storm Newton för att få fart på tjejerna och ge dem en träningsutmaning. . Tävlar där med. Vinnaren frå saker för 10.000 kr av Reebook. Photshootet blir med en Merceders bil av sportmodell & med ett barn som tydligen bara hysteriskt vill skrika. Fotografen var Brian Higbee. Även den 25/03. för Er som missade & vill se hur det går för tjejerna. Nu är dom bara 3 st. kvar & vem ska ta hem allt??

Ibland vill jag ha barn...men i såna stunder som ovan som jag såg, så vill man ju bara vrida nacken av ungen. Låter kanske hemskt att skriva, men det är så man känner även om man aldrig skulle göra det. Fast skulle ju kanske ha bättre fostran över barnen med. Har funderat på & skulle gärna om jag skaffade barn vilja adoptera en liten Kinesisk eller annan asiatisk liten flicka. Men som det känns, så kanske det aldrig blir några barn alls. Får kanske hålla mig med hundar, katter & andra djur?!

Fast vet att min mor...& en hel del släktingar skulle bli överlyckliga om jag fick ett barn, men som det är just nu så känner jag inte att jag skulle orka att ta hand om ett barn. Pratade faktiskt om detta med barn med mamma för inte så länge sedan. Som det är just nu så skulle jag ju inte orka med ett barn, men hon tror att jag skulle bli en fantastisk pappa & det vet jag att det är det fler människor som tycker med att jag skulle. Då jag oftast har väldigt god hand med barn & barn har lätt att älska mig då jag blir automatisk oftast en kul lekfarbror & set efter en hel del mina kusiner Sebastian & Andreas när dom var små. Nu är det ju småkusinerna mina Alva & Hugo som är ganska små fortfarande.

Suttit lite på facebook med. Skrivit med flera Arabiska Fullblodsuppfödare i Arabstaterna & Egypten. Trevligt att knyta kontakter, när man själv sedan ska skaffa hästar i framtiden & det kan även vara hjälp för att få riktigt bra & fina hästar.

Sedan "Project Runway". Amerikansk realityserie från 2010. Säsong 8. Avsnitt 12 av 14. Designerna måste hitta inspiration i någonting från New York City för att skapa veckans klädsel. Gästdomare: Christian Siriano. Dom är 5 st. Michael C. Andy, Gretchen, Mondo & April. & den som vinner denna omgång: Michael C. & den som får åka ut vart April. (Häxklänningen, längst till höger på bilden) Även 25/03. Programledare: Heidi Klum.

Kollat klart på facebook. Ut med hundarna på sista promenaden. Sedan lägger jag & hundarna mina i sängen & jag tar & ritar på ett stall & hus & sedan bara ta & sova. ZzzZZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar