fredag 9 mars 2012

Torsdag...Anmält! Ge upp drömmar?? Inredning! Om livet!

Torsdag...Allt som en psykadelisk & overklig verklighet. Varför ska allt i livet gå emot mig?? Var ute med hundarna mina, snö ute & djuren har även fått sin mat. Sedan har jag suttit med bloggen & på facebook, men även gjort något helt annat...

Jag ringde först till Psykatrinmottagningen där jag fick prata med en supertrevlig & snäll sköterska som gav mig telefonnumret till dit jag behövde. Jag har anmält till Chefsläkaren på Affektiva mottagningen nu att jag blivit felbehandlad av psykläkaren Maria R. på sjukhuset. Hoppas att han kan hjälpa mig nu, så att allt blir bättre. Så trött att trilskas med alla myndigheter & annat som varken lyssnar eller bryr sig om en, så länge dom får sina pengar in på bankkontot sina för sitt, så "kallade" jobb.

Ja, jag kom på en sak till Maria R. sagt om att jag borde ge upp mina drömmar...& bara rikta in mig på en sak. Hur kan man säga det till någon som mår psykiskt dåligt. Hon sa även att det enda realtistiska i mina drömmar är att ha jag skulle kunna skaffa ett hus, körkort & bil, men det var typ allt. Det var kanske en dröm som kunde gå i uppfyllelse, men inte hästarna & dom andra djuren jag drömmer om. Utan ska hellre bara jobbat med något som ger pengar & som jag kan jobba mycket med ensam då jag tydligen är antisocial?! Hur kan man säga en sån sak till någon??! & jag är absolut inte antisocial!!

Snöat ute & det är helt sjukt, det ska ju vara vår nu....vill inte ha mer snö...jag vill ha sol & varmt så jag kan få må lite bättre åtminstone. Dom håller på att borra & fixa grannarnas portdörr nu så det dånar, borras & låter. Superirriteterande.

Suttit & gjort klart mitt blogginlägg & även suttit på facebook & chatat med folk. Bla. Amerikanske Andrew, barndomskamraten Emelie, Igor, Anders & några fler. Även pratat med farmor & pappa i mobilen min idag.

Lyssnat på Ricky Martin, men här är något som han gjort som jag tycker att alla ska kolla på för den är på engelska & med ett underbart budskap till alla människor. http://www.youtube.com/watch?v=kzxoQ9rbDAA

Men lyssnade även på mycket annat av han. http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=rTtPl32Kkvo&NR=1& bl a. även denna: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=2dWAmcjZZdM&NR=1

Nej, sätter mig & kollar på Alternativ.nu. Det är en sida som gör mår bra av att vara på & med ett intresse som jag brinner mycket för. Kollat på mest olika hönssorter. Dvärgkochin, Ungersk Nakenhals, Dvärg Wyandotte, Silkeshöns & andra sorter med.

Äta lite...Vart 4 st. dubbelmackor med dillkaviar på, gräddfil med fikonsirap & apelsinjuice till att dricka.

Nej, släpper datorn nu ett tag för saker gör mig bara upprörd en hel del när jag sitter & skriver & jag sätter mig & kollar i lite olika inredningstidningar i stället. Inredning det kan göra mig lugn & harmonisk, som även djur, natur, mat & vacker musik m.m. gör.

Kollar på serien "Once upon a time". Amerikansk fantasyserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 9 av 22. Emma försöker hjälpa två föräldralösa barn genom att hitta deras far, väl medveten om vad som kommer hända dem om de hamnar på fosterhem. I sagans värld överges Hans o& Greta av sin far och Den onda drottningen erbjuder sin hjälp. I rollerna: Ginnifer Goodwin, Jennifer Morrison, Lana Parrilla, Josh Dallas, Jared Gilmore & Robert Carlyle m.fl.

En väldigt bra serie där man blandar det moderna med gamla klassiska sagor. En väldigt bra serie i min smak om man gillar blandningen av fantasy, sagor & modernt.

Druckit en glaskanna med flädersaft, men inte ätit så mycket idag. Men har ingen matlust & alla vet nog vad det beror på om man läser det finstilta ovan.

Satt även & kollade igenom gamla foton på datorn & emailen som låg där. Hittade på en gammal bild på när jag hoppade fallskärm för flera år sedan. (Lite suddig pga förstorning, men ni som är mina vänner på Facebook kan se den där) Saknar äventyrs & lite smågalnare tiden i mitt liv. Jag vill hitta en kille som gillar att hitta på kul, men även lite vågade saker med mig, men även romantiska saker som gå på opera, balett, opera, gå & annordna trevliga middagar & annat. Jag kollade även lite på facebook!

"Revenge" Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 9 av 24. Efter att ha manipulerat sin omgivning inser Victoria att hon är ensam och isolerad. Samtidigt fortsätter Tyler att orsaka skada och Emily söker hjälp av sin gamle japanske mentor när hon förlorar sin trognaste bundsförvant. I rollerna: Emily VanCamp, Madeleine Stowe, Gabriel Mann, Henry Czerny & Ashley Madekwe m.fl.

Nej, nu ut med hundarna...läsa lite mer inredningstidningar, ritar lite på 2 st. hel olika typer av hus. Pratat lite med jätte gullige & omtänksamme Philip ett tag & sedan ska jag ta & sova gott i min säng. ZzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar