fredag 30 mars 2012

Torsdag...Lugn förmiddag & lunch! Trevlig ny vänskap med god mat & vin...m.m.

Det är ingen vanlig dag för det är min namnsdag idag på namnet Jonas. Varit ute med hundarna i det lite småkalla vädret ute, men tror att det bli bättre väder idag. Idag ska jag komma att få ordning på bloggen konstiga serverproblem.

Jag har suttit på facebook, qruiser & bloggen & bloggat med 2 st. inlägg då jag inte kunde lägga in några blogginlägg pga tekniska problem. Även skrivit lite med kompisarna Patric, Oscar & Clint. Även kollat på gayromeo & tagged.

Lite grått fortfarande på himlen, men jag ska ändå ut med hundarna mina på en skön långpromenad & ska sedan efter det ta & sätta mig & kolla på en film...

Ätit lite mackor med chorizokorv på & sedan till filmen jag ska se vart det Hanami Prawn Crackers med smak av svartpeppar & vitlök.

Kolla film. "Welcome to the Jungle" Amerikansk actionfilm. Beck som är en stenhård prisjägare får i uppdrag av sin chef ett jobb som till synes borde vara ganska enkelt att hämta hem chefens son från en enslig gruvby djupt inne i Amazonas djungel, men han får det hett om öronen när han stöter sig med byns boss & när han hamnar hos rebellerna som försöker störta byns grymma tyrann som utnyttjar folket. Han måste välja hur han ska göra & vad som är viktigast i livet jobb eller att hjälpa människor som offrar sina liv för att störta den vita tyrannen.

Jag har duschat & sedan satt mig på Alternativ.nu. en sväng för att kolla vad som hänt där, kolla bilder & annat som skrivits, men även kollat mycket om fiske & sånt.

Ska idag hem till en ny bekantskap/vänskap. Gick hem till Fiske Tobias på väster. Druckit espresso kaffe & vart bjuden på en 23 årig mörkrom som Tobias lovat att bjuda mig på. "Ron Zacapa" heter den, kostar ca 600 kr. flaskan. Patric vet Du vad Du kan köpa när Du ska hälsa på vännen. Hehehehe...

För mer info om Er som vart intresserade av romen "Ron Zacapa" gå in på denna länk: http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=rom&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=551356&varuNr=500&filters=searchquery%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3drom%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c

Vi var på Restaurang Vardagsrummet & åt middag. Han bjöd på den jag åt Pasta med gorgonzola, skinka & lufttorkade tomater med ett glas rödvin & han vinet med & Pasta Carbonara. Där satt vi & pratade om fiske & båtar. Var in på ICA Ekershallen för att köpa lite snacks, Salt & vinägerchip, gorgonzola chips & seltiner. Väl hemma hos honom igen, så satt vi framför TV med ett Italienskt vin jag inte minns namnet på, men var väldigt gott. Drack även vatten & Calvados.

Pratade, åt lite snacks, drack vin & kollade på "Antikrundan" & sedan på olika djurprogram på Animal Planet & bara pratade om en massa olika saker i livet. Var väldigt trevligt & vart sittande i några timmar & bara pratade om allt möjligt som hänt & varit i livet bla. skolan, mobbning, hur det var att komma ut & annat. Om fiske, resor, skidåkning, vart man bott & en massa annat. Sedan begav jag mig av hemåt & det har varit en supertrevlig kväll. Jag gick hemåt hade vi inte druckit hade Tobias skjutsat mig, men var ganska snabbt hemma & vart sedan att sitta framför datorn min... efter att hundarna varit ute snabbt...

Vart att kolla snabbt på facebook, qruiser & yahoo emailen & har även pratat en sväng med Skönsångaren Philip som hade kommit hem sent han med, stackarn är helt slutkörd med sin produktion av sin teater. *Styrkekramar till Dig Sötis. Du är en fantastisk kille gubben & oerhört duktig, men du får inte jobba ut dig så att Du går in i vägen. Puss & Kram...Nej, nu sedan bara ta & sova. ZzZZzZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar