lördag 14 april 2012

Fredag...Lite off, men en sväng till stan. Alpackor, Chokladfärgade Chinese Crested & Filmkväll!

Fredag den 13:e. Vaknade med älskade lilla Tingeling som krupit upp i min famn & sovit i mina armar med huvudet under min haka. Hon är så himla söt & charmig lilltösen. Jag har tur att ha 4 st. så underbara & charmiga djur. Ska sedan efter det ta & gå en skön promenad med hundarna i det halvfina vädret! Bloggat & suttit ett tag på facebook & qruiser.

Jag föddes inte för din skull, och tänker därefter inte leva efter dina regler. Tycker du inte om mig, så är det ditt problem, inte mitt. Snackar du skit bakom min rygg, så kan du inte förvänta dig att jag ska vara ärlig mot dig. Jag bryr mig inte om att du inte gillar mitt utseende, jag gör mig inte fin för din skull....... Du kan kalla mig vad du vill, men tro mig, jag vet redan vem jag är. Jag behöver inte 1000 vänner för att kallas populär. Jag har mina närmaste och mig själv. Det är dom enda jag behöver. Kopiera detta och sätt in på din logg om du är dig själv och inte någon annan.

Jag ska sedan ut med hundarna en sväng igen för att jag sedan ska ta & åka in till stan för att göra några småärrenden & sedan kolla lite affärer. Krokusarna & massa andra söta små blommor i klara färger blommar ute nu & det börjar bli grönt på gräsmattor, träden i full knoppar & det känns verkligen att det är vår ute.

Jag hoppad av vid Resecentrum & går en sväng på Myrorna. Där köpte 1 st. bok & 1 st. askfat i mässing i form av en fårbagge med horn. Kostade bara 20 kr. men värt kanske en nolla till där på tjugo, så alltså ca 200 kr om jag skulle sälja det sedan. Var sedan på Ali baba för att köpa torkad frukt. Vidare till Nordea banken för att skriva ut lite papper från mitt bankkonto som jag behövde. Ner en sväng till Röda Korset där jag hittade denna bok som jag bläddrat i ett lika dant exemplar av hos Lia's föräldrar & som jag gillade jätte mycket. Fotobok från ovan över Sveriges landskap. Fick den för 30 kr. sjukt billigt för en så stor & fin bok & lilla tavlan för 15 kr. Hörnkiosken där nere för att köpa med två tidningar som jag ville ha. Skulle egentligen bara köpt den ena, men hittade den andra med. En sväng på Indiska, hittade en Buddha där jag vill ha, men måste spara på pengarna tills jag får pengar igen, då kan jag köpa en sån Buddha.

Skulle ta bussen från Våghustorget, men innan jag skulle åka med bussen var jag på lilla Asiatiska butiken bakom Krämaren Gallerian för att inlagd ingefära & shrimp crackers (En typ av räkchips). Tar sedan bussen från Våghustorget & innan jag kommer hem, hoppas jag av & så går jag till Tempo för att köpa lite bröd, mangojuice, persikojuice & körsbärsjuice.

Hemma äntligen & tar det lugnt! Vet inte varför men min rygg värker, har inte haft värk i ryggen ordentligt sedan bilolyckan för ca 8 1/2 år sedan. Skulle behöva en regäll massage. Ätit lite torkad frukt, dricker körsbärsjuice & lutat mig emot min spikmatta & det hjälpte att få bort värken i ryggen. Säkert bara att jag spänt mig på något konstigt sätt?!

Sitter på facebook & skriver med folk bla. om Alpackor & Chokladfärgade Chinese Crested hundar. Sedan på helgon, gayromeo & qruiser lite med. Börjar tröttna på Qruiser så jäkla mycket ingen som vågar att skriva till en känns det som?! Är alla killar där ute fegisar?? Duschat en varmdusch då jag var lite frusen av mig! Tillbaka till qruiser en sväng dock ändå.

La in ett kul foto på min sida på facebook. Vilken skulle du välja?? Jag vet att jag skulle välja Sports car. Chatar med folk på internet. bla. Snygg Jesper. Pratat med Lia i mobilen. & kommer att sitta på internet, mest på facebook & MSN under kvällen med som jag kollar på filmerna...

"Big Daddy" Amerikansk komedi från 1999. Sonny Koufaxs flickvän lämnar honom för en äldre man & i ett desperat försök att visa att han har mognat för omvärlden tar han hand om femårige Julian. I rollerna: Joey Lauren Adams, Adam Sandler, Jon Stewart, Rob Schneider, Dylan Sprouse, Cole Sprouse. Regi: Dennis Dugan.

"Bad Boys" Amerikansk actionkomedi från 1995. Poliserna Marcus och Mike får sitt livs uppdrag när heroin till ett värde av en miljon dollar stjäls och de får 72 timmar på sig att hitta det. Samtidigt blir en vän till dem mördad av en knarklangare. Det finns ett ögonvittne till mordet, men för att hon ska vittna måste poliserna byta identitet med varandra. I rollerna: Martin Lawrence, Will Smith, Tea Leoni, Tchéky Karyo, Joe Pantoliano, Theresa Randle. Regi: Michael Bay.

Facebook ännu mer....& bla chatat med en ny bekanskap som har en sjukt snygg Chokladfärgad Chinese Crested hane. Skulle passa perfekt i en kombination med Tingeling. Woooff...vilka snygga valpar det skulle kunna bli!!

Nej, ut med hundarna snabbt & sedan sova. ZzZZzZZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar