söndag 15 april 2012

Lördag...Lugn dag hemma & mycket data & TV/Film!

Som många morrnar tidigare efter att jag varit ut med hundarna sätter jag mig vid datorn. Redigerat bilder...Bloggat & även suttit & kollat...qruiser, facebook. Chatat med Elida, pappa & Engelska Steven bla på Facebook. Sitter & skriver med bla. Såpa Danne & Snygg Jesper på qruiser. Tar några timmar varje morgonen att gå igenom & blogga & kolla sakerna på qruiser & facebook.

Ut med hundarna. Skönt väder ute, men var tvungen att lämna kameran hemma då batteriet var slut. Så får ladda det för ska på Chinese Crested hundträff på söndag.

Jag ska även ta & göra lite mat. Dricka mangojuice & äta en sparrissoppa med lite örter & gjuta wasabi i med. Några russinbrödsmackor med dillkaviar på, 4 st. kokta ägg på sidan av.

Kollar på "Trädgårdstoppen" Repris från 09/04. Svensk trädgårdsserie från 2012. Säsong 2. Avsnitt 6 av 10. Överallt i Sverige finns eldsjälar som har odlat sina trädgårdar i åratal utan att få den uppmärksamhet de förtjänar. Någon har mot alla odds lyckats skapa en prunkande trädgård i Norrbottens karga klimat, medan en annan har skapat ett engelsk landskap i södra Sverige. Nu ska Peter Englander kora Sveriges vackraste trädgård bland landets 20 finaste. Han kommer att vända på varje tuva och titta bakom varje buske för att kunna dela ut guld, silver och brons i Trädgårdstoppen. Men vi kommer även att få de hängivna trädgårdsägarnas bästa tips på hur du själv skapar en lika vacker trädgård.

Dom var hemma hos en man som heter Håkan Gidestrand som odlar en fantastisk massa rosor. Många astensrosor & doftrosor. Dom var bla. även vid Sofiero Slott & deras trädgård där man kollade på Agave. En agave som efter över 30 år blommor & sedan dör. Sedan hema hos ett äldre par som har en väldigt vild, men väldigt vacker trädgård med mycket murgrönor & grönt, men med små juveler av blommande blommor emellanåt.

Sitter samtidigt på internet. Qruiser bla. & facebook. Jag ska komma att sitta hela resten av dagen på internet me fast jag ska komma att kolla film & annat samtidigt, men det är så jag fungerar. Jag måste få ha flera saker att göra samtidigt för att funka.

"Million dollar listing" Amerikansk realityserie från 2010. Säsong 4. Avsnitt 7 av 9. Madison står inför en svår utmaning när han måste visa ett hus där sex hundar bor. Heather och en vän ordnar en fest för Madison och presenterar honom för en del nya människor. Josh Altman åtar sig sedan ett ovanligt projekt när han går med på att sälja andelslägenheter.

"Slottsliv" Svenskt historieprogram från 2010. Säsong 1. Avsnitt 2 av 10. Öveds kloster från slutet av 1700-talet är ett av landets mest påkostade slott. Att kliva in där är som att resa 250 år tillbaks i tiden med intressant historia, hjortuppfödning, jakt på hjort, vildsvin, fasan & annat småvilt, jordbruk & hästuppfödning m.m. Den friherrliga familjen Ramel har varit noga med att bevara arvet från förfäderna intakt. Där dom speciellt vill ha vita dovhjortar. Även 15/04.

Ett fantastiskt vackert slott som jag faktiskt tror jag sett varit TILL SALU nu under förra året. Ja det som var på "Slottsliv". Samma slott på bilden ovan, men baksidan.

Fortsätter under hela dagen att sitta på internet. Qruiser, gayromeo & facebook. Sagt upp kontakten med ännu fler personer på qruiser. Ja finns så mycket idioter på den sida. Börjar mer & mer tycka mer & mer illa om den sidan.

Sett en skitlöjlig film "Epic Movie" Amerikansk komedi från 2007. Fyra föräldralösa ungdomar hamnar i osannolika situationer som är sanslöst lika episka filmscener i denna satir av fantasygenren. Kvartetten samlas i en magisk chokladfabrik och flyr via en förtrollad garderob till sagolandet Gnarnia där de måste besegra en vit häxa. I rollerna: Jennifer Coolidge, Kal Penn, Jayma Mays, Adam Campbell & Faune Chambers m.fl. Regi: Jason Friedberg, Aaron Seltzer.

Verkligen superlöjlig & absurd film, men samtidigt, några få, få roliga stunder i den. Skämtar om massa filmer som varit stora dom senaste åren. tex. Harry Potter, Willy Wonka and the Chocolate Factory, Narnia, X-men, Pirates of the Carribean, Star Wars, James Bond & flera andra filmer.

Snabbis ut med hundarna & sedan landa framför TV:en igen! Ätit lite blandade sorter av olika torkade frukter.

"Material Girls" Amerikansk dramakomedi från 2006. Persia och Tanzie Marchetta är två bortskämda systrar. De har ärvt ett framgångsrikt kosmetikaföretag och livet leker. Förutom något enstaka styrelsemöte består tillvaron av fester, vackra kläder och snygga killar. Så uppdagas en skandal inom företaget och en utredning påbörjas. Under tiden fryser man flickornas tillgångar och de står helt utan pengar. Nu får de känna på livet utan privilegier men tappar inte hoppet utan bestämmer sig för att försöka rädda sitt företags anseende. I rollerna: Hilary Duff, Haylie Duff, Anjelica Huston, Brent Spiner, Lukas Haas & Joanne Baron m.fl. Regi: Martha Coolidge.

Tänkt på en speciell kille nästan hela dagen. Han vet att mitt hjärta slår väldigt starkt för honom. Jag hoppas han fattar det efter att jag gett han en massa hintar om det. Han kommer alltid att han en speciell plats i mitt hjärta även om vi inte skulle bli tillsammans, men skulle gärna bli hans pojkvän om han låter mig bli det.

Kom att sitta resten av kvällen min på & kollat lite på facebook & ska sedan ut med mina älskade hundarna en stund & sedan efter det ta & sova. ZzZZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar