lördag 21 april 2012

Fredag...Regn! Hus...Alternativ, Arabiska Fullblod åh Djur sörjer m.m.

Lugn morgon & ja gick la mig och sov igen efter att jag varit ute på morgonen i regnet och vaknade av att farmor ringde. Bloggat och sedan även tagit och suttit på qruiser och facebook med för att svara på mail och kolla vad som händer för folk i livet m.m.

Ut med hundarna i regnet ännu en gång. Lite mat...brunch. Filmjölk med farmors plommonsylt. Russinbröd med smör, ruccolasallad, gurka och små tomater.

Sitter & kollar på hus på Carlsson Ring Fastighetsmäklare. på olika fastigheter. http://www.carlssonring.se/ Nedan kan ni se några få av dom fastigheter dom hade TILL SALU! Totalt hade dom 44 st. när jag var inne.

Östersunda, Brunnsta 15, Fjärdhundra. Vacker 1700-tals bostadsfastighet i liten by ca 2 mil norr om Enköping. Ca 5 km till badplats och skidbacke med lift. http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=3U35H7KLHEVU9IO1&TYP=CMVilla&Skin=CarlssonRingUtanLogo

Här något för någon som vill ha en egen bigård. Tillinge. Honungshuset i Enköping. 10 km sydväst om Enköping. Ett bostadshus från 2007 och ett från 2010, det senare inrett för honungsproduktion. Garage m.m. http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=3QMQI8FRALCFBMFQ&TYP=CMVilla&Skin=CarlssonRingUtanLogo

Bergsjö, Boänget, Bergsjö. Helt enskilt belägen gård med cirka 900 meter egen strand cirka 8 kilometer väster om Bergsjö. Totalt 20,2843 ha fördelat på skog 12 ha, åker 6 ha och övrigt 2,2843 ha. http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=3TQ2BM16LT5KC218&TYP=CMLantbruk&Skin=CarlssonRingUtanLogo

Örsundsbro, Hållmyra, Örsundsbro. Torpstuga med utedass och sånt. Naturskönt läge nära Mälarviken Oxen ca 15 km norr om Bålsta. 3 km till badplats. Friiberghs golfbana ligger 6 km från fastigheten. Enligt fastighetsregistret uppgår tomtens storlek till 1670 kvm. Uppvuxen lummig trädgårdstomt med gräsytor och gamla fruktträd, en stor mängd rabatter & växter bl.a. körsbär, plommon, päron, äpplen, hallon- krusbärsbuskar. Vidare ett 10-tal blommande prydnadsbuskar såsom jasmin, kaprifol, ginst och syren. Tomten ligger väl skyddad relativt enskilt med endast en näraliggande bebyggd fastighet samt med gräns direkt mot skog åt norr och har utsikt över åkermark åt söder. Liten gräsbevuxen infartsväg. http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=3PEJ08OT97PKAPSI&TYP=CMFritidshus&Skin=CarlssonRingUtanLogo

Kanske något för den händige och som vill leva lite mer "primitivt".

Lite mat....Egg Spätzie med ruccola, basilika, smör, mozarellaost och lite aromatkrydda. Åhhh..proppmätt så det känns som om jag ska spricka.

Ska istället ta & sätta mig på Alternativ.nu för att se vad som har hänt där inne. Läste väldigt mycket om just får. Är ju en djursort som jag funderat mycket på om man ska ha i framtiden?! Fast lutar mest åt att jag ska olika sorters höns, hästar, hundar, katter, alpackor & minigrisar. Får se om det även blir får?! Fast är ju djur jag gillar väldigt mycket. Kollat lite på olika raser och olika problem som får kan ha.

Har även suttit och kollat på Silkeshöns. Detta är verkligen en Underbar liten hönsras som i stort sett inte alls kan flyga alls, så lätt att hålla inne pga ick befintlig flygförmåga. Däremot kna dom behöva lite extra värme under vintern inne även om dom gärna går ut i snön fina vinterdagar med.

Sitter på hastnet.se och kollar på Arabiska Fullblodshästar. Jag visar här bara ytters få hästar som finns några av dom som jag tycker var fina TILL SALU där under Arabiska Fullblod. Finns totalt på Araber 170 st. annonser på hästar. Ska man sedan kolla på alla typer av hästar så finns det ca 8000 annonser med HÄSTAR/PONNIER TILL SALU!

Denna lilla hingst vart jag helkär i. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=596069 Typ: Araber. Inriktning: Allround. Kön: Hingst. Födelseår: 2012. Namn: El Doritto. Sire: Kabsztad ( Poganin/Laheeb X Kwestura/Monogramm ) Dam: El Diora ( Gaspar/Emigrant X Epikasja/Werbum ) Beautiful and showy colt for sale! His father Kabsztad is a multiple champion, grandson of the stallion Laheeb. This colts dam is represents the famous Polish line of Emigracja. Please don\\\'t hesitate to contact us for any questions. Located: Poland . Horse transport is easy to arrange for a good price. Pris 21 000 kr Annonsör Zalia Arabians. Ort: Poland. Län: Utland. Mobil: +48 692 773434. Hemsida: http://www.zalia-arabians.pl/

Zalia Arabians. Hodowla Koni Arabskich. http://www.zalia-arabians.pl/ Ett Polskt Stuteri som har fantastiska Arabiska Fullblods hästar. Här är det verkligen hästar av högsta skönhetsfaktorn i sina hästsort.

Jag saknar verkligen att hålla på med hästar och jag skulle gärna rida och föda upp såna här riktiga skönheter. Ja, är Arabiska Fullblods hästar av Polsk typ som ni vilar era ögon på här ovan. Är lite större i typen oftast än dom Hel Egyptiska arabhästarna.

Hästgård 1 mil ifrån Gävle centrum. Mycket välskött hästgård i centrala Mårtsbo! Godkänt stall med 8 boxar, 5,7 ha mark, ridbana, hagar samt fina rid- och körvägar i området. Passar utmärkt för både rid- och travverksamhet. Bostadshuset rymmer även en lokal/ekonomidel som kan användas till boende eller valfri verksamhet. Ring vid intresse, mera bilder kan skickas vid intresse! Boyta 150 m2 Areal 57 ha Region Mellan Sverige Pris 2 600 000 kr. http://www.lantbruksnet.se/lantmarknad/sok/annons.php?aid=85577

Kanske skulle vara perfekt för mig & en livspartner som jag kunde dela det med.

Grannen längst ner hade lyckats få ett av mina brev, men Johanna som tjejen heter som flyttat in där nere med sin kille var snäll & gav mig brevet som var en räkning på mitt bredband. Hon bad om ursäkt av att hon råkat öppna det, men såg sedan att det inte var deras räkning, men gjorde mig inget. Var bara vänligt av henne att lämna brevet till mig med min räkning.

Var ute med hundarna en sväng och sedan ätit räkchips med vitlökssmak och wasabichips & druckit Trocadero läsk till. Satt mig på facebook en sväng även för att kolla lite vad som hänt under dagen??! Där hade jag mycket att kolla på som hänt. Bla chatat med snygge finska Jacob. Sms:at med underbara kompisen Andreas som ska tatuera sig så han ville ha lite råd om tatueringar.

Kollar på "Spartacus: Vengeance" Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 8 av 10. Spartacus får möjlighet att hämnas när en framstående romare tillfångatas. Kommer han att tänka kortsiktigt eller motstå frestelsen och kämpa för att åstadkomma största möjliga nytta? Även 21/04. I rollerna: Liam McIntyre, Lucy Lawless, John Hannah, Peter Mensah & Viva Bianca m.fl.

Sitter på facebook och skriver om hur det är för en människa respektive ett djur hur det är att förlora någon. För både människor & djur kan sörja sina vänner dom förlorat. Oavsett om det är en människa eller djurkompis som dött. Chatades bla. om att en bekant till mig som tagit bort sin äldre hane & at den yngre börjat tappa hår och så, det kan bero på stress och saknaden av sin kompis. Så tänk på detta när ett djur dör kanske inte bara Du sörjer det utan även dom andra som levt som en flock med det djuret. Sms:at lite med Skönsångaren Philip, varit ute med hundarna mina en snabbis, det snöar ute. Vad är det här för jäkla skitväder??! och sedan bara ta och sova. ZzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar