fredag 20 april 2012

Onsdag...Lugn dag hemma mest & TV/Filmdag. Torsdag...Fått mitt ID-kort redan! Fynda! Chat! m.m.

Onsdag...Jag har sovit dåligt i natt med. Vet inte vad det är som gör att jag sover så dåligt. Jag gick & la mig & vila igen & efter att jag har vaknat så har jag tagit & bloggat, sms:at med Snygg Jesper & Huskyögons Patrik & ätit en banan till frukost. rukar sällan äta något som helst till frukost, så det är bra gjort av mig att äta något på morgonen.

Jag lyssnar på den fatastiska artisten Loreen. http://www.youtube.com/watch?v=PzPzAj6cT58&feature=related & lite på Molly Sanden. http://www.youtube.com/watch?v=V0taYFxSILs&feature=fvwrel Sitter på facebook, qruiser, helgon & gayromeo m.m. för att kolla mail & annat som hänt.

Ska ut med hundarna mina på en sväng. Ganska tråkigt väder ute, men kanske blir bättre väder under morgondagen.

Ska sedan fixa mig något att äta...Blir en egenkomponerad köttfärssås med lite asiatisk toutch i smak & pasta "Egg Spätzle" & lite grönsaker.

Legat & ritat lite på ett mindre enplanshus & läst lite olika inredningstidningar.

Kollar internet igen. Facebook & qruiser. Skriver lite med folk & sånt. Kollar även på 2 st. avsnitt av den Sjukt roliga sjukhusserien "Scrubs" som faktiskt är något som man alltid kan skratta åt om man känner sig lite nere eller så.

Datorn mer, men även sedan på "The Big Bang theory". Som också är en väldigt rolig & snärtig serie. 2 st. avsnitt här med.

Ätit lite mackor & resten av fikabrödet från när pappa & farmor var här. Sedan några Ballerina kladdkakekex. & aprikosjuice att dricka.

Ta mig en tur ut med hundarna & sedan se på film...

Kollar på en film samtidigt som jag sitter på internet på facebook & qruiser. " The River Wild" Amerikansk dramatriller film från 1994. Forsränningsexperten Gail tar med sin familj på en båttur längs floden. På resan träffar de på två män som är noviser på forsränning, men som behöver komma i kontakt med sina vänner längre ner längs floden. Familjen hjälper dem gladeligen tills de får höra att männen är beväpnande rånare... I rollerna: Meryl Streep, Kevin Bacon, David Strathaim, Joseph Mazzello & Stephanie Sawyer. Regi: Curtis Hanson.

Var en ganska bra film faktiskt! Jag gillade den mycket! Snabbt ut med hundarna för sista kissturen, sedan sova. Nattinatt...ZzZZzZz...

Torsdag...Ännu en morgon. Jag har sovit lite bättre inatt & ska komma att inte känna mig så trött som jag gjort tidigare dagar. Var en skön morgonpromenad med hundarna mina.

Jag har fått massa sms & så från lite olika människor, men jag har även fått ett sms om att mitt ID-kort har kommit. Trodde inte jag skulle få det förren nästa vecka. Gjorde det ju i måndags & dom sa att det skulle ta en vecka, tog ju bara 2 1/2-3 dagar beroende på hur man ser det?? Jaja, jag ska åka in & hämta det & Lia ska följa mig med in till stan. Vi cyklade in till stan för att ta oss till polishuset.

Vi var först på polishuset för att hämta ut ID-kortet & sedan ska vi ta & gå på Myrorna för att kolla lite.

Myrorna där jag hittade en Fantasy Trilogi som jag ville ha. Lia ska sedan ta & åka hem då hon känner sig lite krasslig, men ändå ville ha luft idag. Efter att ha vinkat av varandra, cyklade jag först till System Bolaget för att köpa mig en flaska rödvin & självklart fick jag visa ID-kortet (leg) där. Ja, jag har ju inte kunnat handla på systemet på över 1 år då jag inte haft varken ID-kort eller pass, så när jag velat ha något, så har kompisar fått köpa ut. Blir förvånad dom gånger på olika ställen som jag inte får visa lägg, men förvånad än när jag får visa det.

Var även förrbi en sväng på Röda Korset där jag hittade dessa 3 st. böcker. Gröna Apoteket boken hade kostat ca 300 kr då prislappen satt kvar på den & jag fick den för 20 kr. där.Så ni kanske förstår varför jag köper så mycket böcker på second hand när man kan få dom mellan 5 kr & uppåt till en ca 40-50 kr/st. Dessa böcker ovan vart att kosta 40 kr.

Efter att ha packat allt väl, så ska jag ta mig en skön cykeltur på ca 1 1/2 mil till cykling idag. Så blir ca 2 mil & några kilometer idag på cykeln.

Tagit & ätit en banan efter cykelturen & som jag hade med mig i väskan. Jag ska sedan cykla till Lidl för att köpa lite snacks & sånt. Bla. Wasabichips, ostbågar, färsk basililka, pasta, ruccolasallad & folköl m.m. Ja det var en del att handla, men ska även ha mycket av det till maten jag ska äta senare idag & under veckan.

Hemma & varit ut med hundarna mina & ska nu sedan göra lite lunch. Ätit en blandad typ av bandspagetti med ena naturell & den andra med spenat, nerhackad ruccolasallad & färsk basilika, lite smör, olivolja, blandade skivade småtomater & lite solrosfrön. & druckit folköl "Pripps Blå" 2,8% tilll. Gott gott!!

Sitter på facebook en sväng. Har inte orka att skriva i bloggen min, men det blir att kanske göra det i morgon i stället. Ätit lite torkad frukt som olika sorters russin, persika, ananas, päron, kiwi, mango m.m. Redigerar & letar efter bilder till bloggen min. Skriver med min barndomskompis Karin "Mirrara" på facebook.

Kollat på Alternativ.nu. Kollat där på lite olika saker bla. Påfåglar, Om nässlor & nässelsoppa något som Lia & jag pratade idag om att man skulle plocka & göra soppa på. Även torka för att kunna strö på sallad, fisk & annat. Även kollat på lite olika hönssorter som Silkeshöns, Dvärgkochin & Houdan.

Läst tidningarna Gård & Torp. http://www.gardochtorp.se/ & den andra tidningen Gods & Gårdar. http://godsochgardar.se/

Ska logga in en sväng på qruiser där jag hade 35 st. mail som ska svaras på & även på helgon en sväng. & Även suttit lite på MSN & chatat med Skådespelare Mattias. Sedan förstår jag inte killar som vill ha sex med mig fast dom har pojkvänner eller flickvänner. Ligger mig inte för att ha sex med någon som har det. Jag ska komma att sitta på internet med medans jag kollar på TV:en.

Kollar även på TV. "Falling Skies" Kanadensisk-Amerikansk Science Fiction dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 3 av 10. Tom och Hal leder ett uppdrag som går ut på att slutligen försöka rädda Ben & de andra tillfångatagna tonåringarna. Tom söker efter svar på frågor som grämer honom, vilket kan komma att äventyra hela räddningsuppdraget. Även 21/04. I rollerna: Noah Wyle, Moon Bloodgood & Drew Roy m.fl.

"Revenge" Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 15 av 24. Emilys & Daniels förlovningsfest blir till en mardröm när hennes revanschlystnad oväntat sätter både hennes vänner & fiender i akut livsfara. Även 22/04. I rollerna: Emily VanCamp, Madeleine Stowe, Gabriel Mann, Henry Czerny, Ashley Madekwe.

Kollat facebook en snabbis innan det blir dags att snabbt springa ut med älskade små hundarna mina & sedan ta & krypa ner i min sköna sängen min för att försöka att sova. Ska komma att ha alla 4 st. djuren i sängen min & sova hos mig. ZzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar