måndag 2 april 2012

Lördag...Soft morgon & fest på kvällen. Söndag...Mysig promenad i Garphyttan, Svanar, Mat & Snö!

Lördag...Lite småkyligt ute. Inte alls som det varit tidigare dagar när jag varit ute med mina älskade hundar. Fixat med bloggen min & hoppas att ni alla uppskattar mina inlägg i bloggen. Är lite off visa dagar, men får ta det med en nypa salt & även suttit på facebook & qruiser.

Ätit frukost...varma mackor, banan, sesamkakor, inlagd ingefära. suttit på nätet under tiden med & sitter även & skriver på annat. Ja på min ena bok.

Dagspromenaden med mina älskade små hundar igen som tidigare dagar. Ska komma att sätta mig vid datorn igen när jag kom in...

Kollat på nätet på hastnet.se Finns en hel del vackra Arabiska Fullblod, hästar av andra raser & blandraser här TILL SALU nu!

Här finns hästar i alla åldrar & typer & verkligen något för dom som söker sig en häst i livet...!!! Halvblod, Fullblod, Arabiska Fullblod, Islandshästar, Ponnier från A till D & mycket annat som man kan tänkas söka för typ av häst/ponny. Utbildade inom Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Voltige, Körning, för Avel eller vad man nu söker?!

Kollar på filmen "Honey" Amerikansk dansdramafilm från 2003. Honey Daniels är en hip-hopdansare från Harlem i New York, som drömmer om att slå igenom som musikvideokoreograf. Hon lär ungdomar att dansa hip-hop för att hålla dem borta från gatorna. När en berömd musikvideoregissör, Michael, ger henne en roll i en video får hon äntligen chansen att ta steget från dansare till koreograf. Men Honeys plötsliga framgång har ett pris. Michael gör sexuella närmanden och försöker sabotera hennes karriär när hon inte ger med sig. I rollerna: Jessica Alba, Mekhi Phifer, Lil' Romeo, David Moscow, Zachary Williams. Regi: Bille Woodruff.

Ibland önskar jag att livet var annorlunda & att jag hade kunnat fortsätta med dansen som jag var duktig på om det inte var för skadan i knät & ryggen som sabbade allt. Jag dansade balett, modern jazz, club, lite hiphop m.m. & höll på med gymnastisk/akrobatisk gymnastik, trapets, ringar, handstående & frivolter & allt försvann från mig när jag skadade mig i en olycka & genom bilolyckan.

Samma när det hände en olycka med "Bus" Sharif som berövade honom sitt liv. Hästar & djur har varit en av mina andra styrkor i livet & utan honom, tappade jag en del av den gnista jag hade för hästar & det var något som jag alltid varit duktig med hästträning & hästtävling. Jag tränade & tävlade många andra personers hästar med & nu äntligen efter många år vill jag äntligen syssla med hästar igen & jag vet att jag kan det där med att träna & tävla hästar. Träningen är dock det som jag brinner mest för. Att få träna frihetsträning, vattenträning & rida både på traditionellt engelskt sätt & genom frihetsridning utan tyglar på hästarna för ett milt & skonsamt sätt för häst & ryttare. Ett band som gör att hästen knyts starkare till sin ryttare & ägare.

Ja, jag har varit riktigt duktig på detta. Ja livet är bra orättvisst emot en. Känns som om jag kunde blivit något riktigt häftigt i livet, men känns som om livet bara rusar förrbi en nu & jag vet inte ens hur jag ska ta mig vidare?? Red & tränade Arabiska Fullblod, Halvblod, Fullblod & lite andra raser.

Känns som mitt liv är bara fast i något konstigt blurr...& att dagarna bara går, men inget händer som betyder något. Inget som jag känner kan ge mig en trygghet & en väg till dom drömmar jag har i livet.

Kollar lite på gayromeo på internet & chatar lite med folk på MSN. Ätit lite soppa. En misu & alg soppa.

Kollar på "Leila på landet" Matlagningsprogram från hennes sommartorp. Lagas sommargrillmat. Majskolvar, sötpotatis, citronmarinerade kycklingvingar m.m.

Vart en slumsak, men jag ska & festa med Therese & Angelique. Druckit Cava Cordonuie. Cider med Rabarber & Jordgubbar.

Vi ska till Harry's & väntar där på Lia innan vi ska gå in. Fick bussen betald in till stan. Behövde inte visa leg vilket jag var chockad över, men Therese som är 31år i år fick visa sitt leg. Vi festa hela natten, drack Kilkenny & Melon Breaser. Dansade som en tok hela natten så lär få en massa träningsverk sedan. Träffa Lelle, Sofie, Dennis & många fler man kände igen. Jag hade en supertrevlig kväll.

Gick med Lia hemåt & vinka sedan av henne. Svinkallt ute! Tog en varmdusch när jag kom hem! Suttit på qruiser en sväng & sedan sova. Funderar på en sak....Varför blir man så konstig när man är kåt för?? Som om en annan människa tar över ens kropp??! Nej, nu ta & sova! ZzZZzZZ...

Söndag...Sovit hela förmiddagen & fram till lunchtid, men sedan ska jag träffa Tobias idag med. Innan så har jag trimmat hundarna & sedan har vi träffats upp för att åka till Garphyttans Nationalpark (Naturreservat). Där jag, han & hundarna ska gå upp till Utsikten för att kolla lite.

Precis kommit till Garphyttan Nationalpark där vi ska ta & gå en riktigt skön promenad, men känner att jag har lite träningsverk sedan gårdagens dansande.

Så vackert där & fullt av Blåsippor som vackert står där på marken, även om nattens kyla gjort dom lite slöa.

Mysigt att promenera med mina hundar & med kompisen Tobias. Så skönt väder ute & solen som värmer gott.

Blev någon mils promenad & mycket uppåt innan vi kom upp till utsikten. Fantastisk utsikt & man ser skog, åkrar, gårdar, Kvarnstenshögen, Svampen & lite av Örebro.

Fanns även en kolosalt massa Tussilagos. Väldigt vackra där dom stod i nerförsbacken i solen.

Det är en väldigt vacker & gammal typ av natur & lantbruksbyggd. Trevligt att bara gå & prata & njuta av naturen.

Från att ha gått där ville han visa mig mer vacker natur & saker runt omkring vi ska åka & kolla på sångsvanar, lite konst & fotoutställning.

Rånnesta & vid sångsvanarna & Svanen Café & Laholm Fotografi. Fotoutställning. Fantastiska foton & akvarellmålningar på fåglar & natur. Bla. ställde Akvarellkonstnären Stefan Gustafsson ut & för att kolla hans alster kan ni gå in på hans egen sida: http://www.stefan-gustafsson.se/

Sångsvanarna kommer hit för att vila siga & dom är oerhört vackra med sin vita fjäderskrudar & gula näbbar. Nedan kommer ni att få se lite bilder på svanar som både är på marken & i luften.

Dom fina svanarna är, så himla vackra i sin siluett när dom flyger över himlen denna vackra dag.

Efter att ha kollat klart vart det att åka hemåt till mig för att lämna av hundarna & sedan ska vi åka in till stan för att äta lite mat...

Vi stannade i stan för att äta asiatisk mat & ätitSaigon. Tobias var snäll & bjöd fast jag inte hade räknat med det. hade tänkt att betala själv, men snllt av honom att bjuda. Jag åt räkor i thaibasilika & Tobias kyckling i Thaibasilika. Efter att vi ätit vart det att gå till ICAKrämaren Gallerian för att köpa med lite fika. Vi ska fika hemma hos honom.

Hemma hos honom sedan & fikade. Vart en Dubbel espresso i hans kaffemaskin, brownies & pratade en massa bara. Trevligt att träffa en ny människa i denna stad som inte är ett freak som många männniskor i denna stad är tyvärr. Efter att ha suttit ett tag vart det att äta hallonsorbet & pratat ännu mer, men även kollat på "The Amazing Race". Det snöar ute! Fy fasiken, snacka om riktigt Aprilväder när det nu är 1 april ute.

Han var snäll & skjutsade hem mig sedan & fick en kram för besväret. Jag ska nu sedan bara sätta mig på datorn efter att jag varit ut på hundarna en liten sväng...

Hemma nu & degar bara, sitter framför internet & kolla på Facebook, qruiser & gayromeo.

Pratat med älskade kompisen Alexander Camilo om lite saker i mobilen & sedan sova. ZzZZZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar