tisdag 17 april 2012

Måndag...Ärenden på stan & pappa & farmor kommer idag. Fixa ID-kort, handla mat, Diska & städa m.m.

Mysigt att ligga & gosa lite med hundarna innan vi ska ut. Vilket sjujäkla konstigt väder det är! Blötsnö, snöblandat regn, grått, regn & senare sol om vart annat. Superkonstigt väder ute verkligen & så ska det komma att vara hela dagen!!

Jag har lite ärenden att göra i stan & jag ska ta & ta bussen in till stan för att möta upp Lia på stan. Tar paraplyet med mig. Vi skulle mötas upp på Myrorna för att bara egentligen gå & kolla lite där. Jag hade lite ärenden på stan med att fixa. Var bla på Apoteket & lite andra saker innan jag gick dit för att möta upp henne.

Väl på Myrorna hittade vi båda samma spel för 1 kr. så vi köpte ett varsit. Vi ska sedan ta & gå bort till Försäkringskassan där Lia ska fylla i lite papper & lämna in & jag ska till Försörjningsstöd för att kopiera & fylla i mina papper. Vi får se när jag ska åka på studiebesök på det ställe där jag kanske ska börja & få gå en kurs i möbeltapetsering. Då Lia har checkar ska vi gå & äta lite mat & bestämmer oss för att gå & äta på ett ställe nära...

Vi gick till Svarta pannan för att äta av deras lunchbuffé för 40 per person då hon hade check på att man får äta 2 st. till priset av en person. Annars kostar det 80 kr per person. Det är alltid 4 st. olikamaträtter på buffén. Rödspätta med kokt potatis & remouladsås, lite grönsaker på sidan, en kycklingcurry med ris & kåldolmar, men jag skippade stuvade makaronerna med stekt falukorv. Drack lättöl till maten & till efteråt vart det svart kaffe & Mariekex.

Vi var sedan en sväng efter att vi ätit på System Bolaget för att Lia skulle köpa vin som hon ska ha i helgen. då hon ska hälsa på Krister & hans kompis i Karlskoga. Vi var även en sväng på Röda Korset för att kolla lite, men hittade inget. Pappa ringde & jag ska vinka av Lia för att jag ska möta upp pappa & farmor som ska komma & hälsa på mig & hjälpa mig med lite saker.

Vi ska först mötas upp vid Polishuset, så att jag ska kunna få fixa med mitt ID-kort fixat. Hon i kassan fick dock ta om fotot en gång till för jag vart inte nöjd med första fotot. Kommer att få ett ID-kort som är internationellt inom ca 1 vecka.

Vi åkte även till City Gross för att handla lite & jag betalade det mesta själv, även om farmor ville köpa lite köttfärs, katt & hundmat, lite fikabröd, bananer, rengörningsmedel. Medans jag själv köpte en massa annat & pappa köpte en del till sig själv & även till sina fiskar. Största fiskmatsburk som jag någonsin sett.

Åka sedan hemåt till mig. Jag gick ut med hundarna...medan pappa skulle fixa cykeln min, så att jag har en cykel att använda & farmor började diska. Jag ska hjälpa henne med disken sedan & torka allt & så när jag kommer hem från hundpromenaden.

Ja mina 2 st. tjejer, Lucky & Tingeling som spatserar på i det ganska varma vädret, men väldigt blöta kan jag säga, men hindrade inte dom från att springa runt & lukta & sånt som hundar brukar göra.

Någon som vart lite rädd när det var någon fågel som kraxade fruktansvärt högt inne i skogen, så hon sprang till husse & beklagade sig lite att det var något som skrämde henne. Lucky var helt oberörd, men det är hon med det mesta

Sedan när jag kom hem vart det första jag gjorde att skölja av hundarna som var alldeles gråa av slask & grus. Bara rann av massor av grått grus & smuts. Sedan torkade disken som farmor diskat, medan farmor diskade resten.

Så farmor diskade & jag torkade sedan upp det sista. Sedan gjorde jag rent spisen & pappa har tagit & kommit upp efter att ha lagat cykeldäcket bak. Jag fixade lite kaffe till oss & tog fram lite fikabröd, en typ vetelängd med vaniljkräm & blåbär i. Sedan skulle farmor & pappa ta & åka hem & klockan var ca 17.00. så dom har varit här i ca 4 timmar. Var mysigt & effektivt att ha dom här då jag fått gjort så mycket. Jag har sedan torkat av det sista på spisen & plockat rent lite i köket. Ska plocka & städa lite här i rummet under veckan som är med så man får undan allt & får det snyggt & fint.

Sitter på facebook & med bloggen min & har även lagt in från söndagens Chinese Crested hundträff. Ni som vill kolla in det kan kolla länken. Länk dit: http://j-naken-sanning.blogspot.se/2012/04/sondagchinese-crested-hundtraff.html

Ätit lite...ostfrallor med dillkaviar & lite olika sallad på. Sedan lite filmjölk (laktosfri så klart) med farmors supergoda plommonsylt. Ta en liten sväng med hundarna & sedan...

Sitter på facebook i stort sett resten av kvällen med, men gått in på Alternativ.nu med. Där fanns en hel del bilder & annat att kolla på.

Fanns en hel del fina bilder som kommit in på sidan, men jag ska även ta & komma att kolla annat, mest var det dock på får & alpackor.

Facebook & redigerar bilder till bloggen min. Även chatar med Djur Tobias på MSN. Det diskuteras en massa om hundar & bla. om hur det är att ha både hanar & tikar. Då främst under hur man gör & vad som händer hos folk när tikarna löper. För jag vet ju att det kan stressa upp många hanar som stressar jätte mycket, inte äter, börjar kissa inne m.m. Var en ganska intressant sak att diskutera ändå för jag har ju tänk på det där med uppfödning.

Jag känner mig oerhört rastlös & har svårt att ta & sova, så jag tar & sätter mig på chatt med folk. Jag sitter på MSN & chatar med Terje om livet, Djur Tobias om djur & livet, Joao om kärlek & passion & med Sebastino om samma saker & kollar lite på gayromeo.se & qruiser. Ta en liten sväng ut med hundarna mina sedan sova. ZzZzzZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar