onsdag 18 april 2012

Tisdag...Dag med Lia, cykling & film/TV-dag!

Var ute med hundarna i det så konstiga vädret, gick sedan & la mig en stund till för att sova lite till. Sover så konstigt på nätterna att jag är så himla trött när jag vaknar & inte känner mig utsövd. Vädret idag ska komma att bytas av från sol till snö flera gånger, men ingen snö som ligger kvar utan bara blir till vatten på marken.

Jag ska komma att sitta på internet en sväng idag på bla facebook & qruiser en sväng, men jag ska sedan även ta & fixa lite småsaker på datorn & redigera lite bilder på datorn med innan jag ska iväg & ta en cykeltur med Lia.

Jag tar & hoppar på cykeln för att cykla hem till Lia först för att lämna över lite saker som hon skulle ha. Bla ett par skor som var hennes som var kvar här hos mig sedan länge & en jacka som min farmor lämnat här som hon sa att Lia kunde ta.

Vi ska sedan tillsammans ta en skön cykeltur tillsammans i det väder som nu var sol på någon mil & sedan åka till Willy:s för att handla lite. Jag köpte inga grönsaker när farmor & pappa var här, så jag ville köpa lite grönsaker & annat. Bla. olika små tomater, färsk pasta, gurka, päron, sharonfrukt, dillkaviar & mozarellaost m.m.

Vi var även på Subway för att äta lite. Lia hade en check där med så vi åt 2 st. halvor för samma pris som en person. Kycklingfile var det på denna med deras grönsaker & en liten Coca Cola. Vi ska sedan efter det ta & cykla hem till Lia för att se på film...

Kollat på en gammal Amerikansk komedifilm som heter "Mallrats" som utspelar sig i en galleria. Handlar om kärlek, vänskap, att sätta folk på plats m.m. Väldigt rolig!

Sedan gjorde vi lite mer mat att äta. Jag gjorde i ordning ett av dom paket med färsk pasta som jag köpt med Tortollini med Champinjon & Karl Johansvamp i, sedan hackat ner en mozarella & några av dom små tomater jag köpt & kryddat det med lite örtsalt. Blev även att dricka en Lemon Lime läsk som jag köpt.

Vi ska komma att se en till film innan jag ska ta & åka hem sedan. "Inglourious bastards". En Quentin Tarantino film som utspelar sig i Andra Världskriget där man verkligen skrivit om historien i en film som kunde varit sann kanske, men ja vad ska man säga mer om den?! Väldigt konstig, snyggt gjord, men konstig, väldigt många kända namn i den & man känner igen dom flesta människorna i filmen från andra filmer. Sevärd, men räkna med konstiga reaktioner.

Efter att sedan suttit på henne balkong & snackat lite vart det att ta & cykla hemåt. Jag måste hem till hundarna & har lite saker att fixa med hemma. Lagt in matvarorna & sedan gå ut med älskade små hundarna mina på en liten promenad. Var tvungen att skölja av dom allt grus & skit från marken när vi sedan kom in. Alltså kan det bli bara soligt, varmt & skönt nu så man slipper skölja av hundarna nästan varje gång man varit ute.

Efter att ha kommit in har det blivit att sätta sig vid datorn för att ta itu med lite email & svara på, men främst för att sätta mig & skriva i bloggen min med vad som hänt. Jag ska även ta & komma att sitta på facebook & länka där ifrån till blogginlägget & ska sedan ta & kolla lite TV & softa...

"America's Top Model All Stars" Amerikansk realityserie från 2011. Säsong 17. Avsnitt 1 av 13. Vi möter 14 deltagare från tidigare säsonger, som återvänder för en andra chans att vinna den åtråvärda titeln "Top model". Vid den första fotograferingen får modellerna rekonstruera minnesvärda ögonblick från tidigare säsonger. Även 20/04. Programledare: Tyra Banks. Den som fick åka hem denna gång i första avsnittet var: Brittany.

Var ut med hundarna en snabbis & sedan satt mig vid datorn igen.

Sitter på facebook & MSN & chatar med lite olika människor bla. snygg Jesper & Arabhäst Daniel. Lyssnat på Loreen på en del olika låtar, men mest på den helt underbara låten "Euphoria". http://www.youtube.com/watch?v=bmR7wxrkivI Nej, nu ska jag snabbt ut med hundarna mina & sedan sova. ZzZzzZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar