tisdag 10 april 2012

Måndag...Varit en jobbig dag & med panikångest!

Idag har varit en riktigt grå dag kan man säga! Grått ute på himlen med tråkigt väder & grått i hela mitt inre & med en känsla av värdelöshet & massa ångest.

Suttit & bloggat hela morgonen då det var mycket att skriva om Påskhelgen för Er läsare & för min egen skulle för denna dagboksblogg. Har även suttit på qruiser ett tag & svarat på mail där. Ska väl in på facebook senare med.

Känner mig inte så social, skulle egentligen gå en promenad tillsammans med Lia & mina hundar runt Varbergaskogen, men orkar inte vara social idag i verkliga livet. Internet är ju lätt att vara social på då det inte blir lika personligt "mitt space" påträngande. Känns som min själ är ensam & sökande i livet efter någon som helst mening. Känner mig som en fångad fågel som sitter i en trång bur inomhus & bara vill bryta mig ur, men inte vet riktigt hur??

Var ute med hundarna mina ensam, känner mig riktigt neråt, ja off! Det känns som om jag sitter fast i något hamsterhjul (ekorrhjul) just nu. Känns som om man bara står still & kämpar på samma ställe. Ska bli skönt att träffa min handläggare så att man kan diskutera lite & fundera på hur jag ska kunna komma vidare i livet mitt & hoppas på att saker & ting löser sig för annars vet jag inte vad jag ska göra längre eller om livet ens är värt att leva längre??!

& sedan små ätit lite mat under dagen. 2 bananer & 2 st.russin, aprikos & pumpabrödsmackor med smör & senare lite nudlar & mangojuice att dricka.

Att lida av panikångest är rent utsagt fruktansvärt. Man får smärtor i bröstet, hyperventilerar, hjärtat slår mycket snabbt, yrsel, illamående m.m. & det kan hålla i sig från allt från några minuter till flera timmar & i detta fall idag var det flera timmar. Ja i stort sett hela dagen! Jag hatar att behöva känna så här. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra nu med mötet & om jag får en praktik att det inte blir som flera gånger tidigare att jag hamnar på akuten igen efter kollaps då jag bränner ut mig på all min energi.

Sitter på facebook, qruiser, helgon & MSN. Jag skriver med en hel del olika människor. Verkligen degat & varit nere hela dagen. Skitjobbigt när man har såna dagar, men jag tar det mest bara soft då. Verkligen suttit hela dagen på internet idag.

Kollar på "Bonde söker fru". Svensk underhållningsprogram från 2012. I höst är det dags igen för kärlekstörstande bönder att paras ihop med potentiella partners. I det här programmet presenteras bönderna och tv-tittarna får chans att välja den lantbrukare de blir intresserade av och skicka brev till den personen.

I kvällens program presenteras de åtta bönder för tittarna. I höst är det dags för den sjunde säsongen av Bonde söker fru. I det här programmet presenteras årets bönder och tv-tittarna får chans att välja den lantbrukare de blir intresserade av och skicka brev till den personen. Övre raden från vänster till höger: Marie-Louise Rungegård, Klas Karlsson, Johan Wadborg, Gunnar Pettersson. Nedre raden från vänster till höger: Bengt Erlingsson, André Ödegård, Sven-Arne Eriksson, Robert Johansson.

Årets bönder:

Johan Wadborg
Johan är 33 år och bor i Landskrona i Skåne. Han är spannmålsbonde och odlar alla de fyra sädeslagen samt betor och raps. Johan tog över familjens gård för några år sedan och har sedan dess hunnit med att bygga en ny silo och investera i nya traktorer. På fritiden umgås han med vänner. Han tycker också om att resa och det brukar bli en vinter- och sommarresa varje år.

Marie-Louise Rungegård
Marie-Louise är 38 år och bor i Tingsryd i Småland. Hon är hästbonde och föder upp shetland, russ, svenskt varmblod och ardenner. Hon arbetar även som hovslagare. Hennes största intresse är hästar men på familjens gård finns även köttdjur. Ett annat intresse är musik, hon är allätare och gillar alltifrån dansband till hårdrock. Marie-Louise har tre barn.

Sven-Arne Eriksson
Sven-Arne är 45 år och bor i Ockelbo i Gästrikland. Han är kött- och skogsbonde och är född och uppvuxen på gården som funnits i släktens ägo sedan början av 1700-talet. Sven-Arnes största intresse är dans och han gillar både att bugga och dansa foxtrot. Sven-Arne har två barn.

Klas Karlsson
Klas är 36 år och bor i Kolmården utanför Norrköping. Han har ett fyrtiotal köttdjur och bedriver även skogsbruk. Gården har även ett eget slakteri. Klas arbetade tidigare som mekaniker och han gillar att meka och köra motorcykel på fritiden. Han tycker även mycket om att dansa.

Robert Johansson
Robert är 24 år och bor i Åtterås i Småland. För några år sedan tog han över driften av familjens gård som har ett hundratal köttdjur. Han bedriver även skogsbruk. Robert gillar djur och natur och på fritiden umgås han gärna med vänner. Han tycker om att jaga och har även ett stort modeintresse.

Gunnar Pettersson
Gunnar är 48 år och bor på Visingsö i Vättern. Han har ett femtiotal dikor och lika mycket kalvar och ungdjur. Han bedriver även fiskeverksamhet. Gunnar bestämde sig att för att köpa delar av släktgården för 16 år sedan, innan dess arbetade han som ingenjör i Stockholm. Han har ett brinnande intresse för djur och gillar även friluftsliv, ridning och att fiska.

André Ödegård
Andre är 38 år och bor i Näshulta i Sörmland. Han driver en gård med köttdjur och får och arbetar även i skogen. André är född och uppvuxen i Norge men bor sedan tolv år tillbaka i Sverige. På fritiden gillar han att vara ute i skogen och jaga och spelar även fotboll och innebandy. André har två barn.

Bengt Erlingsson
Bengt är 58 år och bor i Ormöga på norra Öland. Han är köttbonde och föder även upp kameler. På gården finns för tillfället ett trettiotal kameler, några dromedarer och några lamor. Bengt är väldigt film- och litteraturintresserad. Han har även ett aktivt musikintresse och spelar både nyckelharpa och gitarr.

Sitter med internet. helgon, gayromeo & facebook. Lite på msn med. Chatat med bla. Fiske Tobias, Stylist Sean i England, Örebro Danne, USA Damien m.fl.

Ut med hundarna. Sedan ska jag sova. ZzZzzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar