onsdag 11 april 2012

Tisdag...Regn, Regn & åter Regn. Möte med min handläggare, en liten film med Lia & Modekväll!

Regn ute...!! Usch...riktigt tråkväder, men ag måste ut med hundarna i det & jag måste ut i det för att jag ska på ett möte idag med min handläggare på Försörjningsstöd. Ja, ni läste rätt & jag är inte rädd för att säga det heller, men vet även att jag kommer inte vara här resten av livet heller utan jag ska komma vidare i livet & jag ska få må bra.

Min älskade hundar älskar att ligga i sängen & gosa lite innan man går ut med dom & dom springer gärna efter att vi kommite in & lägger sig i sängen eller i någon av fotöljerna & sover en stund till. Dom är riktigt morgontrötta mina små skruttungar till skillnad emot katterna som ofta är uppe när man vaknar.

Jag ska även innan ag åker in till stan ta & sitta en stund med bloggen & på internet. Bloggat med ett inlägg på morgonen. Suttit även & svarat på mail & kollat vad som hänt på qruiser & facebook. Funderar på vad som kanske kommer hända när jag nu ska på mötet idag med handläggaren.

Jag ska ta bussen in till stan, men när jag står vid busstationen, så minns jag att jag glömde att låsa dörren hemma, så var bara att rusa som en galning hem igen, kolla snabbt inne så ingen varit inne & sedan låsa dörren. Springa ut till bussen som kommer precis när jag kommer ut dit, så jag hinner med som tur är. Fattar inte hur jag kunde glömma det??! Jag som aldrig brukar glömma det & vara så noggran sånt alltid. Kanske orolig för vad som ska hända nu att jag blir disträ??

Åkt in till stan för att gå på möte med min handläggare. Vi diskuterade om vad som hänt & hur jag mår i livet. Jag ska få göra ett besök på Miljövårdcenter senare. Där jag kanske ska få börja med arbetspraktik. & där finns kurser i bla. Silversmide, Snickeri, Trädgårdsmästeri, Verkstad/Transport/Förråd, Storkök, Teknik/Data/Administration & Tapetseri av möbler bla.

Är främst Mödeltapetsering som jag ser som något jag skulle vilja testa på. För har ju tidigare funderat på att utbilda mig inom det & nu kan det vara ett sätt att se om jag gillar det eller inte. Även funderat på silversmide med, men tror att Möbeltapetserare är lättare att få jobb inom & även att starta eget förretag inom.

Jag var in på Myrorna en sväng för att kolla lite. Köpte dessa 3 st. böcker plus en sak som farmor ska få sedan. Efter att ha varit där tar jag & ska åka med bussen för att ta mig hem till Lia då vi ska äta tillsammans & kolla på en film eller två, men vi ska även gå & handla. Behövde inte vänta så länge på bussen så det var skönt, är så ruggigt väder ute att man helst inte vill vara ute för mycket.

Regnar har det gjort halva dagen & resten av dagen kommer säkert vara lika dan med regn, regn & åter regn. Vi gick till Willy:s för att handla lite. Är det något jag speciellt har blivit bra på är det att kolla bra priser på saker & jämnför mycket & vet mycket vad som är bra för säsongen. Köpte billig "Prosciutto" pasta & billig Herrgårds med båda med kort datum. Så en måltid för 22 kr. Jag ska även komma att köpa Påskmust (stora flaskor) för 8 kr med pant, laktosfritt smör, 2 st. olika blandsallad för 20 kr. Proviva med mangosmak för 4 kr styck då även dessa var med kort datum. Ja, jag kollar ofta efter sånt & extrapriser. Jag hinner ju äta upp det innan det blir dåligt!

Ätit hea hos Lia "Prosciutto" pasta som är små pastaknytten fyllda med skinka & örter & druckit Apotekarnas Påskmust & sedan även ätit arraksbollar med som efterrätt. Lia åt köttbullsmackor med rödbetssallad, blandad sallad & köttbullar så klart & sedan har vi även sett på filmen "The Karate Kid". Den var ganska bra faktiskt!!

Sedan bar det av hemåt i regnet, men tur man har paraply med sig. Ska även ta en liten promenad med hundarna & sedan satt mig på facebook & skriver bla med Emelie en barndomskamrat & hennes mor lite. Även suttit på MSN lite & chatat med bla Terje & Engelska Mark Matthew James.

"Top Model Sverige". Svensk realityserie från 2012. Säsong 5. Avsnitt 11 av 11. Det är dags att ta omslagsbilden för Elle på Milks studio. Fotograf Sheryl Nields. Dom ska packa alla väskor & lämna lyxvillan i Los Angeles för Europa. Berlin Fashion Week kallar. Där ska tjejerna gå visning inför världens modeelit & designern Wang Yutao. Men innan är dom VIP gäster på Lars Wallins visning. Klara eller Alice, vem ska vinna?? Det är nu det avgörs. Även 15/04.

Vinnare vart Alice!! Okej! Jag tycker det var fel. Jag tycker att Klara skulle ha vunnit, hon gjorde ju mycket bättre från sig under alla tävlingar. Nej, fel beslut!!

Här ser ni den fantastiska Modedesignern Wang Yutao som dom gick på modevisning för & som ni kan se nedan av lite vad han gjort & även på länkarna nedan.

För att kolla mer på modevisningen & kläderna som visade för både tjejer/kvinnor & killar/män. Ovan ser ni tjejerna. Gå in på: http://www.fashionweek-berlin.mercedes-benz.de/2012/01/lookbooks/beautyberry-by-wang-yutao-aw-2012/ för väldigt vackra kläder. Nedan kan ni se några av killkläderna. (Every pictures borrowed from that page)

Här på denna sida finns även andra bilder från modevisningen som ni kan se på dom riktigt, riktigt snygga kläderna. http://news.xinhuanet.com/english/photo/2012-01/21/c_131371379.htm

Ska laga lite mat, vart att äta wokade risnudlar med grönsaker med hackad kål, morötter, ägg & salladslök & & till det har jag druckit en Proviva mango. Lite facebook, MSN...Mark Matthew James & ska väl snart sova med efter att jag vart ut med hundarna. ZzZZzZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar