onsdag 4 april 2012

Tisdag...Dag på stan. Fynda. Böcker. Mode. Patetiska människor & TV-kväll med Modetema.

Strålande morgon & solen skiner för fullt...Det ska komma att bli en väldigt skön, ja rent utsagt mysig dag i stan med min kompis Lia & kul saker vi gjorde, men innan dess hade jag lite saker att göra...

Bla. skriva i bloggen för Eran & min skull. Ja för mina kära läsare på bloggen. Så att alla vet...jag tjänar inga pengar på denna blogg utan jag skriver den bara som en dagbok för min & för er läsare att kunna läsa. Därför det inte finns någon reklam eller sånt på min blogg. Satt även lite på facebook & qruiser en sväng & svarade på mail & annat.

Efter att ha fixat med det jag skulle på morgonen ska jag komma att åka in till stan för att göra lite kul saker...

Jag ska först komma att gå på Myrorna där jag hittade dessa 3 st. böcker & en stenpyramid som ni kan se ovanför till vänster. Jag träffade även upp Lia där som köpte någon bok med.

Jag är hungrig, men inte Lia mer än på en fika, så då bestämmer vi oss för att gå till Rosalis Deli för att äta/fika lite. Jag tog Mexishrimp (Fullkornspasta med en mexikansk sås & färska räkor) Till det sallad, en Coca Cola & kaffe med en sockerkaka efteråt på det. Lia köpte någon chokladtårta med grädde till. 2 st. stora bitar som hon inte orkade äta upp allt på, men det beror nog på att hon är ganska liten i maten.

Sedan vart det även några tjejer & en kille som satt & spanade på mig & jag bara märkte med deras energi & kroppsspråk hur dom kollade in mig när jag var fram till salladsbuffén. Kul att känna att folk spanar in en.

Efter att ha gått där ifrån gick vi till Pressbyrån på Järntorget så Lia skulle få köpa cigaretter & sedan gick vi till Röda Korset där jag köpte 3 st. små böcker. 2 st. om naturmedicin & 1 st. om Kinesisk traditionellmedicin. (Bild på dom ovan)

Vi ska sedan komma att gå i en massa klädaffärer för att se lite vad som kommer nu i vår & sommar. Det är ju färg, färg, färg & åter färg. Så våga nu att bära lite färg i vår & sommar. Vi gick på Åhlens, Cubus, Monkl, Brothers & Sisters, H&M & m.fl. klädbutiker. Mycket starka färger & grafiska djurtryck som kommer nu för både killar & tjejer i 2012:s mode.

Tjejer med mest färg & så, väldigt mycket rosa & andra klara färger & mycket mönster. Killar med korta shorts & urringande tröjor & sånt med mycket färg, men även en annan stil av Collegekille. Ovan ser ni lite för kvinnor/tjejer, nedan för killar/män.

Efter att ha varit & kollat på kläder, så blir det att ta & gå i solen & vi ska gå & handla lite mat...

Vi var på Willy:s i Västhaga & handlade lite saker. Märks att det snart är Påsk & folk handlar som förbytt. Tur man har självscanning så man slipper stå i en massa köer. Jag köpte med lite småtomater på lösvikt. 5 st. avokados för 20 kr. 2 st. olika sorters sill, laktosfritt smör, dillkaviar, saft & en massa annat gott., men ska handla på Tempo idag eller någon anna dag med. Jag handlar på olika ställen för att få dom bästa priserna.

Jag gjorde lite att äta hos Lia. Vart 2 st. skivade avokados & några skivade småtomater av olika sorter. Allt med lite örtsallt över & drack mineralvatten till. Vi satt & snacka på hennes inglasade balkong om killar, förhållanden, dejta, hur man hittar killar & annat...

Men efter ett tag kände jag att jag måste hem till hundarna mina. Gick hemåt & när jag sedan var hemma har jag ätit en banan, var ut med hundarna snabbt & sedan kollat facebook, helgon & lite annat på datorn. Ska komma att sitta & kolla på TV & datorn resten av kvällen...

"Top Model Sverige". Svensk realityserie från 2012. Säsong 5. Avsnitt 10 av 11. Se aldrig tidigare visade klipp från hela den gångna säsongen. Även 08/04. Programledare: Izabella Scorupco, Jonas Hallberg.

Internet...på qruiser, gayromeo, facebook & på riktigt dåligt humör då jag trodde att vissa människor som jag trodde var schyssta har jag fått veta att dom snackat en massa skit om mig. Bla. en kille som jag trodde var schysst. Även skrivit exakt vad jag tycker om folk i Örebro nu på Qruiser.

En nära killkompis, Nicklas sa till mig: "Kloka människor diskuterar idéer, medelmåttor händelser & människor utan egna liv pratar om andra människors liv". så himla bra sagt & jag säger bara till Er som snackar skit om mig... "Eat my dust bitches"...Hahahaha...

"Project Runway" Amerikansk realityserie från 2010. Säsong 8. Avsnitt 14 av 14. Tillbaka blickar & alla samlade. Det ska sys klart & det är dags för modevisning vid Mercedes-Benz modevecka i New York. De tre finalisterna visar upp sina kollektioner för att vinna de storartade priserna. Men vem kommer att ta hem segern? Även 08/04. Programledare: Heidi Klum. & Gästdomare Jessica Simpson. Gretchen var först ut, sedan Andy & sist Mondo kollektion. Dom hade svårt att bestämma sig vem som ska vinna.

Andy, Gretchen & Mondo. 3:a vart Andy, 2:a vart Mondo & vinnare vart Gretchen. Jag tycker att Andys var vackrast i sin stil, men Mondo coolast i sin designetik.Gretchen tycker jag bara var rent jäkla tråkig i sin design & varit under hela säsongen. Där tycker jag at dom gjorde fel för om man tittar nu vad som kommer på modet är det bara färg, färg & åter färg...!!

Nej, ut med med hundarna mina & sedan sova. ZzZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar