onsdag 25 april 2012

Tisdag...Mycket känslor! Cykla. Fynd! Skrivit något ALLA borde läsa...

En ny morgon och ny drama i livet! Bloggat!! Qruiser och facebook. Super irriterad på det som hände med pappa, hans fru och hennes släkt. Sedan tycker jag inte att man ska kasta sten i glashus, men kanske löser det sig till slut ändå på något sätt. Ska komma att chata med Helena under kvällen senare.

Cyklat....vart ca 2 mil motion och för att få ut mig aggretion. sedan runt 6 km till på dom 2 milen för turen in emot stan och gått runt där lite med för sedan hemåt till med. Har mycket att göra mig av med...

Cyklade sedan vidare till den lilla Syriska butiken med sekondhand saker och köpte dessa 5 st. böcker för 40 kr. Cyklade sedan vidare till Myrorna där jag köpte några böcker till. Vidare till System Bolaget där jag köpte rödvin, hjortronvin och sangria. Till Hörnkiosken för att köpa 3 st. tidningar. Röda Korset där jag köpte 2 st. DVD-filmer och 1 st. bok. Sedan till lilla Asiatiska butiken för att köpa thaibasilika, limeblad och  räkchips med vitlökssmak m.m. Den ligger bakom Krämaren gallerian.

Cyklade sedan vidare till Lidl för att ta och köpa mig lite olika saker: pasta, wasabichips, lökringar, olika sorters godis, mörkchoklad m.m.  och en dricka då mitt blodsocker var nere på noll och jag vart yr. Borde äta något, men det får bli lite senare...när jag träffat upp Lia och kanske ta och äta hemma hos henne.

Lia ringde ville träffas upp och sa tidigare idag att jag kanske kunde tänka mig att umgås lite. Jag cyklade till Willy:s för att träffas upp där för att handla lite. Jag för att köpa lite olika grönsaker, krossade tomater, bakpotatis, ost, salami och juice m.m.

Hemma hos Lia och åt bakade potatisar och snackade en massa. Potatis lika stor som min handflata, så mycket mat med en stor bakad potatis, med örtsmör, ost och salami med några skivade småtomater och örtsalt på.

Cyklade hemåt och var sedan ut med hundarna mina på en promenad. Helt slut på energi med nu. Tog ut mig lite mycket idag. Mycket aggretion och andra känslor som ville ut så både skrek och grät en hel del under cykelturen. Ja, en del hur mina känslor utspelar sig när jag är mycket upprörd över något som händer i livet. Jag har mycket känslor i kroppen och har inget problem att varken gråta, skrika, vara arg eller visar mina sanna känslor.

Suttit på facebook och även pratat med min kompis Kent som söker sig en till liten nakenhund. Han har en tik på ca 2 år sedan tidigare och letar nu efter en till tik som sällskap åt den första tiken. Gärna en Spotted och väldigt naken tik på 1-3 år. Kanske är det någon läsare som har en tik TILL SALU??

Jag tycker verkligen att ALLA ska läsa ALLT det som skrivits nedan...

Chatat med pappas fru Helena på facebook. Vi har kanske löst en del, men finns mycket kvar att lösa fortfarande. Bla. så tycker hennes släkt tydligen illa om mig med nu. Tycker bara att det är dåligt att man inte då tar reda på all fakta först utan bara skaffar sig en uppfattning om en människa som dom egentligen knappt ens känner. Tror inte ens att min egen far känner mig speciellt väl. Sedan har ju pappa varit ful som inte riktigt sagt sanningen heller nu senast. Hade han gjort det så hade det mest troligt inte behövt bli något bråk.

Ska ärligen säga vad det är vi mest har bråkat om utan att smutskasta någon. Största problemet har varit mina hundar och mina vanor när vi är där uppe, plus att det måste hända saker hela tiden, hela tiden, måste vi göra massa saker. Kan man inte umgås utan att göra tusen saker?? Jag och mamma kan umgås utan att man måste göra tusen saker tillsammans. Jag trodde ni förstod att jag blir trött och uppstressad av att göra saker hela tiden?? Har ni inte förstått att det är därför som jag dragit mig undan ibland och ofta tidigare på kvällen då jag behöver få vila mitt huvud och kropp.

Mina hundar blir uppstressade och det är lite av en pers egentligen för både mig och hundarna har jag kännt dom senaste gångerna då jag varit upp då varken dom eller jag känner mig utvilade av att ha varit uppe där i Dalarna. Det tycker jag att man borde vara det när man är och besöker släktingar, men känner mig bara helt slut i hela kroppen och det göra hundarna med som sovit som stockar när man kommit hem i flera timmar. Ja det känns som ren stress för både mig och hundarna och ja rent utsagt tror jag stenhårt på att det även är därför dom ibland kissar inne och sånt hos pappa och Helena för det gör dom inte här hemma.

Jag är annars en lugn person och får djuren lugna, men det känns som om jag blir uppstressad så blir dom uppstressade med. Vet inte om ni som läser detta förstår, men det är så ju att jag är deras flockledare och är jag nervös, stressad, arg och sånt, då kan dom det med och speciellt om jag känner mig uppstressad blir dom det med.

Jag vill inte ha det så här. Jag är inte guds bästa barn, men jag tänker inte bara stå blasse när jag känner att mina värderingar, tankar, uppfostran emot hundarna, min passion, mitt aggerande bara ses som konstigt och rent absurd och så. Jag är konstig ibland det vet jag, men det betyder ju inte att alla ska behandla mig som jag vorre det för de. Behandla mig som en värdig människa, så är jag lika dan tillbaka, men känner jag mig hotad, så bitchar jag tillbaka regällt. Sedan är det ju jätte schysst och rent omoget att alla hackar nu emot mig. Jag står ensam och stark det har jag alltid gjort, men fasiken inte kul när man får skit från nästan all släkt och ingift släkt på min fars och Helenas sida.

Inte någon av Er vet hur det är att leva mitt liv! Ingen av Er vet hur det är att leva med en sjukdomsbild där hela ens liv har varit förstört av stress, psykisk instabilitet, panikångest, fysiska smärtor och sjukdomar pga stress. Panikångest kan jämnföras med ungefär som man får en hjärtattack och har man inte upplevt det, så kan man nog aldrig veta hur ont det kan göra i både kropp och själ. Jag skriver inte om alla mina attacker i bloggen, bara vissa. Att få en panikattack gör att man får kraftiga svettningar, yrsel, illamående, kan svartna för ögonen, gör ont i bröstkorgen i hjärtat som om man får en hjärtattack, man hyperventilerar, får svårt att få luft m.m.

Stressen har gjort att jag flera gånger hamnat på akuten för smärtor i magen och bröstkorgen. Jag har oftas svår magkatarr och hamnat flera gånger på akuten för det och fått ligga kvar en vecka eller så då. Detta pga stress, men har även hamnat där pga att jag är helt utpumpad på energi också pga stress och pga mina ätstörningar som Ätstörningsenheten inte vill få det till att det inte är någon ätstörning, fast det egentligen är det. För tydligen har man ingen ätstörning om man inte har bulimi eller anorexia och det har jag inte, men det har väl fasiken inget med att jag vissa dagar inte äter nästan något alls & får blodsockerfall och yrsel. Så hur kan det då inte vara en ätstörning??

Det är så här jag känner och upplever saker och kan ni inte förstå det så är det bara bevis på att ni är fruktansvärt egoistiska och inte kan erkänna att ni har fel och också i att det är fel hacka på en annan människa. Min blogg heter "Den Nakna Sanningen" för en anledning för det är den bistra sanningen jag skriver om. Jag hatar inte någon, men jag kan tycka illa om folk för deras handlingar & värderingar, men det betyder inte att jag nedlåtande emot den människan som jag känner att nästan att största delen av släkten har varit nu emot mig. Jag skriver sanningen, kan man inte hantera den, kanske man då bara ska knipa käft och sluta säga saker som sårar mig för då som sagt en bitch tillbaka.

Nej, nu försöka ta och sova. ZzZzzZ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar