fredag 27 april 2012

Torsdag...Regn. Lugn dag med hästar och Alternativt! Andreas kom hit!

Ja riktigt seg morgon. Hela jag är seg och det duggar ute. Så ingen skön promenad. jag hoppas att det ska bli bättre väder under dagen men tvivlar på det att det kommer att bli det. Kommer nog bara bli värre! Jag har suttit på qruiser, facebook och med att redigera bilder till blogginlägget som ska in lite senare idag...men ska ta tag i det sista med bloggen efter promenaden.

Ut med hundarna igenoch det är riktigt grått och tråkigt skit väder. Ja, duggregnväder ute och efter att jag kommit in började det verkligen ösa ner ute. Usch! Vill ha sol & fint!! Men tagit tag i och skrivit klart blogginlägget mitt.

Sätter mig sedan för att äta lite Blev ravioli med tomatsås och basilika, wasabichips och druckit lite apelsinläsk till.

Tar mig en dusch, rakar mitt stubbiga face och sätter mig sedan och kollar på hastnet.se på hästar. Kollade på Blandraser, Arabiska Fullblod, Halvblod, Islandshästar, PRE, Quarter, Frieser och American Curly m.fl. raser. Men självklart mest på Arabiska Fullblods hästar som är min favoritras, på god andra plats halvblod och engelska fullblod och sedan typ lite andra raser efter det som Andalusier och Islandshästar m.fl.

Tar och ätit lite mer. En räkbuljongssoppa med lite dill, hackade räkor m.m. och med räkcrackers (räkchips) till. Drack mineralvatten till det.

Ska kolla in på Alternativ.nu. Hade 5 st. meddelanden där. Alla andra ställen jag är på får man typ 20- 30 mail per gång nästan när man är inne. Kollat på lite olika saker som olika fjäderfän som olika sorters höns, pärlhöns, kalkoner, ankor, m.m. men även på får av olika sorter, men främst Gutefår och lite andra olika sorter av Lantrasfår.

Kolla på facebook igen, ska även ta och kolla på helgon. Ätit lite ännu mer och nu snacks och godis, sedan även druckit en BRAVO juice med apelsin, äpple och mandarin i. Jätte gott!! Andreas ska komma hit en sväng och tillsammans ska vi ut med hundarna och sedan bara sitta och prata lite tillsammans. Är hans födelsedag och han ville träffa mig.

Andreas är här en sväng och hundarna och katterna är heltokiga i honom, han i dom med. Tingeling speciellt av djuren som lägger sig och halvsover i hans knä och myser i hans stora händer.

Vi kolla på Amerikanska dramaserien "Revenge" Ska Emily få sin hämnd??? och vad ska hända med alla inblandade när hennes läromästare kommer och kanske avslutar allt. Eller ska allt komma och drabba henne själv??

Druckit lite vit vin tillsammans. "Zumbali", ett vit vin från Sydafrika. Andreas fyller 28 år idag och han hade firat en massa innan med lite vänner som fyllt honom med sprit. Han ville dock träffa mig och umgås lite. Ja, så han var lite dragen när han kom, så när vi hade druckit ytterligare lite fick han allt sova kvar då han var väldigt tipsy i bena. Ut med hundarna och sedan ta och sova. ZzZzzzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar