söndag 27 maj 2012

Lördag...Grillkväll med Lia, Karin och Josef m.fl.

Lördag...Ännu en solig morgon, men jag somnade om igen efter att jag varit ut med hundarna och sov till 12.50. Ut med hundarna igen efter att jag vaknat. Antar att min kropp skrek efter mer sömn, så nog därför jag sömnade igen.

Kollade på en dokumentär som var riktigt sorglig om Kinesiska akrobater och om hur barnen lämnas på skolan för att bli akrobater, men missade vad den hette, men väldigt intressant, hemska träningssätt och sättet barnen bänds, vrids och plågas till att bli akrobater. Dom som inte lyckas skickas hem och har då förlorat sin insats med pengar till skolan och barnen drar vanära över familjen. Helt sjukt om man tänker efter.

Lia ringde på och vi ska idag grilla med Karin och hennes son Josef. Jag fixade mig i ordning och vi lämnade sedan av lite av dom saker vi ska grilla hemma hos Karin och Josef. När vi lämnat av en del av det vi skulle äta och pratat en bra stund med varandra så ska jag och Lia åka och handla lite mer saker vi ska ha att grilla plus att Karin och Josef ska umgås lite själva innan vi ska komma dit och umgås hela gänget.

Vi cyklade till Willy:s där jag och Lia ska bl a. köpa med oss zucchini, färska majskolvar, champinjoner, tomater, paprika, läsk m.m. men nör vi cyklat där ifrån så kom Lia på att ho skulle ha haft juice och så. Så vi stannade på Närbutiken i Oxhagen en snabbis.

Väl hemma hos Lia la hon i det som skulle marineras i påsar och sedan satte vi oss på balkongen och drack vi drinkar av Passoa alkohol, mangojuice och isbitar med Violer i som jag tipsat henne om att man kan göra.

Karin var och handlade sedan med sin son med och sedan ska det komma att blir Grillafton hemma hos Karin och hennes jätte gulliga son Josef.

Detta är lite vi ska grilla....Stora köttbiten min, men folk får smaka av det. Karin gjorde laxpaket och Lia fläskkarre. Sedan champinjoner på spett, majskolvar, skivad zucchini, hela champinjoner,  hela tomateroch kurdiskt bröd m.m. En av Karins grannar och hennes söta barn var även med och grillade och åt med oss.

Luftballonger på himlen, däremot konstigt att ena var Lisebergskaninen och en del av den maten vi ska ta och äta.....

Fantastiskt gott och här ser ni en del av det jag åt, men jag kan säga att jag åt upp nästan hela köttbiten själv på över ett kilo, men gud så gott det var och visst var man oerhört mätt med, men det skulle ju bli efterrätt med...

Det blir att grilla marshmallows och med mariekex så blir som S'Mores och vi drack även vanligt te och pratade om barn, livet och annat.

Ska cykla hemåt för att jag ska ta och byta kläder och jag ska även ta och hämta det vin som jag och Lia ska dricka och sedan vart det att sitta och softa med en liten vin och ölafton hemma hos Karin. Vi pratade om att hur det är att leva i ett förhållande, relationen till killar och vad som verkligen kan hända om man är riktigt kär. Fast svårt att få Lia att förstå hur det är att vara riktigt kär. Jag tror inte hon fattar det då hon inte riktigt varit det någonsin.

Fick reda på inatt att av Snygg Jesper att Sverige med Loreen och låten "Euphoria" vann i Eurovision Song Contest.

Vi diskuterade en massa killar...som vi dejtat under dom åren som vi var unga. Första kärleken, ja bli av med oskulden, tvivla på sin sexualitet och en massa olika saker i livet som kan påverka en oerhört mycket för dom känslor man kan känna för en annan person. Ja, om man verkligen vill leva med en person hel sitt liv, om man kan lita på någon att inte vara otrogen och hur man vet om man verkligen älskar någon eller inte?? Cyklade sedan hemåt...

Hemma...Jag har sedan tagit och sysslat med bloggen min och klockan är nu ca 04.00. Jag skrev inget, men la in bilderna på bloggen min. Får se om jag sover något alls inatt, men det ska bli så att jag ändå sover senare, men innan sitter jag på qruiser och facebook en sväng, men sedan vart det dags att sova. ZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar