tisdag 8 maj 2012

Måndag...Studiebesök på kursen och massa djur!

En strålande morgon ute...och solen skiner ute för fullt. Jag var redan uppe vid 08.30 och ute med hundarna i solen. Efter promenaden så skulle jag vila mer,men då ringer min handläggare och vi ska åka ut och besöka stället jag ska börja min kurs på.

Jag vart upphämtad och har idag varit ute på Miljövårdscentrum med min handläggare och hennes praktikant. För att få reda på mer om Miljövårdscentrum så gå in på: http://www.miljovardscentrum.se/

Jag ska få börja min Möbel/Textil och Konstkurs den 16 maj. Kommer att börja 4 tim. per dag, 3 dagar i veckan. Mån.-Ons.-Fre. Från 08-12. Jag kommer att kunna öka på den sedan med, men ingen brådska än så länge.

Visat sig att jag kan välja till att hålla på med ekologisk trädgårdsodling och snickeri med sedan om jag vill. Nu hoppas vi bara att allt ska bli bra och jag kommer även att kunna träffa mina kompisar Angelique och Agneta som går där ute med. ♥ ♥

Ut med hundarna igen när jag kom hem. Jag älskar våren, solen och värmen, men pollen i luften gör mig väldigt trött och seg i huvudet och ögonen. Efter att ha varit ute med mina älskade hundar så var jag bara sedan hemma och softade. Satt på facebook, qruiser och bloggen min och bloggat. Pratat med mamma och Lia med lite om kursen och lite annat.

Ätit en sallad av ruccolasallad, vitlök och chilikorv, svarta oliver, gurk, mozarella, salt, peppar och olivolja. Sedan kollat mer på internet på facebook. Ta mig en dusch och sedan ta och sätta mig och kolla på blocket.se. Kollar mest på olika djursorter av alla de möjliga sorter.

På hundsorter som American Hairless terrier, Pudlar i olika storlekar, Chinese Crested, Xoloitzcuintle (Mexikansk nakenhund), Italiensk Vinthund, Whippet och Saluki och en hel del andra raser.

Men fy vad mycket blandraser det finns med nakenhundar, många med kombinationen av Chihuahua och Chinese Crested (bild ovan), men är även många oregistrerade renrasiga Chinese Crested hundar. Även renrasiga och oerhört fula Chinese Crested hundar.

Har även kollat på nakenkatterna Sphynx som jag är oerhört intresserd av och på "min" kattras Devon Rex som är en supermysig ras med och den ras som ligger närmst i släktskap med Sphynxen och som man även ibland använder för att para ut rasen på ibland.

Bla har min kompis Therese, S*Sayyad's Katteri. http://www.sayyads.se/ har denna jätte fina Sphynx hona TILL SALU! Är riktigt sugen på henne då hon är så himla fin.

"Skinny" marsvin. Älskar dessa söta små gnagare. Jag skulle gärna vilja ha en grupp av dessa söta och fina nakna marsvin.

Kollat på höns av olika slags om Dvärgkochin, Silkeshöns, Chabo, Holländsk Vithätta, Faverolle och Paduan m.fl. raser.

Älskar Alpackor, så självklart har jag kollat på dessa djur med. Jag vill så gärn ha en flock med dess djur för ullen och livdjurens skull.

Även kollat på Får av olika sorter, Myskankor, Geter av olika sorter, Kalkoner och Higland Cattleboskap m.m.

Funderade ett tag och något som man skulle kunna ha som fårvaktare eller alpackavaktare är ju Lamor som är större och varnar och kan vara tuffa emot inkräktare.

En fårras som jag börjat läsa om väldigt mycket på senaste tiden är Skruvhornsfår och det fanns några TILL SALU! på blocket.se. En väldigt ovanlig fårras med stora skruvade horn.

Även kollat på Minigrisar...som man i så fall bara skulle ha som sällskapsgrisar och ha någon kull med griskultingar, men jag kollade  även också på grisar av göd/slaktsvin som man skulle kunna ha som gödgrisar och som sedan slaktas till vintern.

Ätit lite....En tomat, basilika och olivsoppa med lite små brödkrutonger i med. Riktigt gott!! Ska ta mig en promenad ut med hundarna i kvällsvädret och sedan ska jag ta och kolla det sista på facebook innan det blir dags att krypa ner i sängen med mina älskade små hundar och katter för att ta och sova. ZzZZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar