måndag 7 maj 2012

Söndag...Lugn dag! Gårdar & Fiske Tobias.

Härligt solig vår ute med massor som blommar ute i alla rabatter här i lägenhetsområdet och i folk med hus trädgårdar. Jag har tagit och suttit med min blogg och har även bloggat och suttit på facebook, qruiser och gayromeo för att se lite vad som händer i världen runt omkring bland mina, vänner, bekanta och annat lössläppt folk. Hehehehehe...

"Slottsliv". Repris från 05/05. Svenskt historieprogram från 2010. Säsong 1. Avsnitt 5 av 10. Peder Lamm åker till Engsö slott, ett av landets mest anrika slott som hemsöks av inte mindre än tre spöken. Slottet har anor från 1100-talet och drivs sedan 1710 av familjen Piper, som under många år var en av landets mäktigaste släkter. En av Sveriges mest kända spökhistorier kommer från Engsö slott och handlar om Brita Bååt, en enligt legenden ovanligt elak kvinna som var gift med slottsherren Arvid Posse, som tog över Engsö 1593. Dessutom sägs Karl XII:s hovnarr samt en hund spöka på slottet. Man driver även jordbruk, nötkreaturuppfödning, jakt, guidade visningar med middagar och en massa annat på de ca 3000 ha Slottsägorna för att kunna bo där.

Internet där jag sitter på olika sidor som facebook och qruiser. Sedan ska jag ut med hundarna i det vackra men ganska kalla vädret, då det blåste väldigt mycket ute. Så ganska småkallt samtidigt som solen värmer huden i ansiktet och efter att ha varit ut så vart det att sätta sig vid datorn igen för att kolla lite på vad som händer bland folk, men ska även kolla på saker som jag gillar att kolla på. Ja på andra sidor på internet.

Kollar på Alternativ.nu. Kollat på olika hönssorter som Faverollehöns, Appenzeller, Dvärgkochin, Silkeshöns och Sultanhöns och m.fl. raser. Ni som inte visste det så är det fullt tillåtet att ha höns på en villatomt, men vill man ha en tupp med dom, så måste man fråga kommunen om tillåtelse och för grannsämjans skull även grannarna.

Hade även fått ett brev på Alternativ.nu från trevliga Mumsabo som har Faverollehöns. Jätte fint och trevligt mail med glada och härliga ord från en jätte trevlig människa. Hon har även en fin hemsida där hon presenterar sina höns. http://mumsaboshons.wordpress.com/

Kollar på hemnet.se på olika gårdar. Hittade bla denna fina gård i Örebro län. Gård med skogsbruk. Gården Färvilsberg gränsande mot sjön Färvilen. 3 uthus. 70 ha skog + 1 ha vardera åker och övrigt. Fiske- och jakträtt på 72 ha. http://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-timansberg-nora-kommun-timanshyttan-farvilsberg-106-3771351

Bergsmansgård med flyglar kring klassiskt tun med stort vårdträd mot söder. Vy över öppet landskap med egna åker/betesmarker, en liten sjö på tomten och vacker naturomgivning på 46,5 ha. http://www.hemnet.se/bostad/gard-8rum-hammarn-lindesbergs-kommun-hammarn-142,-144-3441977

Hästgård från 1700-talet, taxerad som jordbruksfastighet. ca 2,5 ha, fritt läge 5 km norr Motala, närhet till Vättern. Huvudbyggnad ca 230 kvm, sex rok, bostadsflygel ca 115 kvm, fyra rok. Modern stallbyggnad med tre hästboxar. http://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-motala-motala-kommun-djurkalla-gatugarden-201-1998255

Rent vacker Hästgård. Bland böljande landskap och underbar natur ligger denna kompletta hästanläggning. Ett livsstilsboende av högsta klass med hästlivet i centrum! Del även i fiske och badsjö.Fast för dyrt för endast 3 ha. http://www.hemnet.se/bostad/gard-8rum-hackeberga-skurups-kommun-havberg-19-1879456

Sagolik Slotts gård. Vill ha, vill ha, vill ha även om det dock är lite dåligt med mark!! I skånskt böljande landskap med 45 min till Kastrup & 20 min till Lund är Kastberga slott beläget. Slottet uppfördes i slutet av 1800-talet & erbjuder väldisponerade 690 kvm med gott om sällskapsutrymmen & sovrum. Härlig parkmiljö med bla rymligt poolhus, tennisbana & häststall med 9 boxar och ca 2,6 ha mark. http://www.hemnet.se/bostad/gard-12rum-vastra-skane-eslovs-kommun-kastberga-slott-3727425

Fast om man ska se realistiskt på hemnet.se, så kanske det är något liknande som dessa på bilden ovan och den som följer nedan som jag skulle ha råd med att skaffa i framtiden. Jag behöver egentligen inget superstort hus och sånt, men jag skulle gärna ha lite mer mark för djur och odlingar m.m. och skönt liv utan störande grannar. Ja, jag kollade på hus för 1 miljon kornor och neråt.

Trevlig hästgård med stora och bra byggnader. Här finns allt att önska för en bra gård, 2 ha åker, två ladugårdar samt ett trevligt bostadshus. Lugnt och stillsamt läge i Kedjeåsen. http://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-kedjeasen-karlskoga-kommun-kedjeasen-740-3735622

Fortsätter att Drömma om min älskade gård på landet med vacker natur runt omkring. Vill ha plats att ha några stycken Arabiska Fullblodshästar, kanske även eventuellt plats för andras hästar med, en större flock med Alpackor som man kan sälja garn, ull och livdjur av dom för att ha extra pengar i kassan, men vill även föda upp olika sorters vackra prydnadshöns, men även större för kött och ägg. Ha några hundar, marsvin, några raskatter och några stallkatter.

Sedan ha lite husbehovs odling av lite fruktträd, bärbuskar, bär, grönsaker, rotfrukter, ätliga blommor och örter. Men även ha en fin trädgård med lite rosor, Magnoliaträd, krokusar, liljor och lite annat vackert.

Ska ta en liten cykeltur för att skingra mina tankar och då skipa internet. Under cykelturen så fick jag sms från Fiske Tobias som ville höra vad jag gjorde och om jag ville komma förrbi en sväng för en fika och snacka lite om hans resa till Barcelona och fiskeresan som han var på. Så ja det tyckte jag var en riktigt bra idé att göra efter att ha cyklat ca 1,5 mil. Ska bli kul att träffa han en sväng då jag inte så ofta umgås med manliga vänner. Man behöver få ha lite testestoron runt omkring sig med i form av vänskap och prata och göra manliga saker.

Väl hemma hos honom vart det att dricka en dubbel espresso och druckit lite av den fantastiskt goda Romen "Ron Zacapa". Vi kollade på bilder från Barcelona och pratade om hans resa dit och även om resan han haft nu i helgen till Småland för att fiska. han och jag ska även ut och fiska i sommar. Jag vet ju att ag inte skrivit om kanske så mycket manliga saker jag gillar att göra, men fiske är en sån sak jag gillar och jag skulle gärna vilja ta jaktlicense med. Göra friklättring, paddla kanot och kajak, fjällvandra och sånt.

Han var även schysst och bjöd även på mat. Det vart att äta pizza med fläskfilé, skinka, räkor och Bearnaisesås för mig och dricka Coca Cola till. Han tog en kebabrulle. Vi satt och pratade ännu mer om olika saker. Bla. om att han ska lägga i sin båt snart för härliga fisketurer och jag ska kunna låna fiskeutrustning av han då. Vid ca 22.30 så cyklade jag hemåt. Så ut med hundarna och sedan ta och sätta sig på internet.

Jag vill komma att sitta inne på facebook och skriva lite med folk och kolla lite vad som hän medans jag var bort på cykeltur och hemma hos Tobias. Ja, vad ska man säga mer?! Nej, jag måste ta mig ut och gå en liten promenad med mina hundar och sedan ska jag skönt och gott lägga mig i min säng och sova då jag tycker jag förtjänar det efter en så lång dag. ZzZZzzzz...

1 kommentar:

  1. Hej allihopa,
    Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? Och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som söker lån till honom, han gav mig lycka till mig och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden eftersom jag är en ensamstående far med 2 barn. Jag träffade denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på 300 000,00 €, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet vänligen kontakta honom berätta att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    LÅN Ansökningsinformation FORM
    Förnamn...
    Mellannamn.....
    2) Kön: .........
    3) Lånebelopp som behövs: .........
    4) Lånetid: ...
    5) Land: .........
    6) Hemadress: .........
    7) Mobilnummer: .........
    8) E-postadress ..........
    9) Månadsinkomst: ........................
    10) Yrke: ..............................
    11) Vilken webbplats gjorde du här om ........................
    Tack och hälsningar.
    E-post arabloanfirmserves@gmail.com

    SvaraRadera