torsdag 17 maj 2012

Onsdag... Börjar kursen. Blir tokig på Försörjningsstöd och sillmacka m.m.

Dagen började tidigt redan klockan 07.00. Jag var ut med hundarna och cyklade sedan iväg. Börjat kursen min idag på Miljövårdscentrum. http://www.miljovardscentrum.se/

Det ska komma att bli en härlig da med väldigt många trevliga människor. Ska bl a. börja med att göra en betong tupp som jag slippat på spacklat m.m. Ska även ha flera andra projekt på G: en krukstövel, skyltar, tavlor och det kom in en soffa under dagen, så får se vad som händer där. Jag ska komma att få äta lite tårta med som Angelique hade med sig på fikan.

Efter kursen ska jag cykla in till stan för att gå på Nordea banken för att skriva ut lite papper. Var en stund på Myrorna. Kollade bara för jag sedan ska cykla förrbi vid Försörjningsstöd med för att lämna in papper, men tror ni inte på fan att dom stängt redan 12.00 och kommer att ha stängt tills på måndag. Riktigt irriterande, så måste då lämna in papprena på måndag och nu blir mina pengar ännu mer försenade innan jag får dom.

Cyklade vidare förrbi vid Lia för att där prata lite och fick den säck med jord som var en av 4 st. som hon och hennes mor tog hem på cyklarna medans jag kom och nästan var hemma hos Lia så mötte jag dom strax utanför. Efter att ha varit med Lia på Willy:s och handlat lite tog jag min juice och smör jag handlat och jorden och cyklade hemåt.

Ut en sväng med hundarna mina, äta några skärgårdssillmackor med skivad potatis, ägg och lite grönsaker och resten av kvällen har jag suttit på internet på bl a. med min blogg och det blogginlägget från tisdagen och även på facebook och MSN. Har chatat bl a. med Djur Tobias, Skönsångaren Philip, Florist Kristoffer, Häst och Tonårsvännen Patric. Ja en soft och ganska seg kväll då jag var supertrött. Nopp sova nu. ZzZzZ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar