tisdag 1 maj 2012

Söndag...Lugn dag hemma! Måndag...Valborgsmässoafton. Fixa saker och förstår inte??

Söndag...Det ska bara bli att softa hemma mest hela dagen. Efter att ha varit ute med hundarna på morgonen i det sköna solvädret har jag satt mig vid datorn och även ätit lite snask av olika sorter. Trött och seg dock i kroppen. Tror mest det beror på pollen i luften. Suttit med bloggen min och även kollar på qruiser och facebook.

Ut med hundarna igen efter jag var klar med blogginlägget. Så himla seg i huvudet och hade tänkt ta med kameran men glömde den hemma och upptäckte inte det förren jag kommit en bit och orkade inte vända för att hämta den. Vart inte superlångt, men en bit, så himla trött i kroppen och huvudet. Beror nog mest pga dålig sömn och pollenallergin för nu slår allt ut här snart, grönt på gräsmattor och träden börjar bli gröna med. Vi gick förrbi lilla dammen inne i skogen där det lekes för fullt mellan grodor, paddor och vattensalamandrar.

Sitter på qruiser och ätit lite mackor dricker BRAVO's päron och hallonjuice. Loggar även in en sväng till på facebook, gayromeo, MSN och helgon. Ska sedan efter att jag kollat det ta och logga ur och kolla på lite mer spännande saker istället men allt...blir ju inte alltid som man tänkt sig faktiskt så....

så jag fastande att skriva med folk på qruiser mer, men till sist loggade jag ut från alla utom MSN. Där satt jag och chatade med Karlstad Joakim och Blondin Peter. Ätit lite mat. En tysk Egg Späitzle med hackad mozarella, smör, salt, peppar och några skivade små tomater. Jag tog även en 2,8 öl att dricka till. Väldigt lätt men väldigt gott med faktiskt!! Ut med hundarna på en snabbis...

Gått in på Alternativ.nu. Har kollat på vad som hänt där och kollat på olika hönssorter, Kaniner, Alpackor, Lappgetter m.m.  Underbart rolig, mysig & trevlig sida måste jag säga.

Ätit lite mer snask/mellanmål...körsbärs kola, bärkex och andra med äpple och kanel.

Suttit på Skype med Göteborgs Jim m.fl. Även sms:at med Snygg Jesper, Skönsjungande Philip och Gabriel m.fl. Jag ska även ta och gå in på facebook där jag fastande att skriva om hästavel, hundutställning, hundavel, höns och angoragetter m.m. Sedan ta och sova tidigt efter att jag snabbt varit ut med hundarna. ZzZzz...

Måndag...och det Valborgsmässoafton idag. Ut med hundarna och jag ska sedan cykla till Lia och vi ska sedan ta och cykla sedan inåt emot stan för att fixa med lite saker för den kryssning vi ska på den 3 maj, men även lite andra saker, men det är huvudsaken att vi ska åka in till stan för att göra lite ärrenden. Lia behöver även hitta ett bra fotstöd till sin lite knäppa fot som inte riktigt vill vara med jämnt längre. Hon stukade den för något år sedan och den gör sig påmind ibland. Kanske blir hon tvungen att operera den i framtiden. Visst är blommorna även vackra som jag fotade under vägen till Lia??!

Vi ställde cyklarna vid St' Nickolauskyrkan och gick först på Systembolaget för att köpa vin. Zumbali. Vi gick sedan och åt på Asien Köket Formosa. Jag åt en Kyckling Tori Teryaki eller hur det stavas som var ångkokad kycklingfile med teryaki sås, hackad ingefära och purjölök. Ris på sidan. Lia tog jordnötsspett, vilket jag INTE kan äta för då hade det blivit raka vägen till Akuten på Universitetssjukhuset. Är riktigt allergisk emot jordnötter.

Varit runt på alla möjliga affärer som Stadium, Intersport, Life och andra butiker för att hitta en stödstrumpa till Lia's fot som hon ska ha om vi ska kunna dansa. Vi hittade en till slut i allafall på Stadium. Efter en dels letande, men att det kan skilja sig så mycket är ju sjukt. Allt mellan 50 kr till 450 kr. för en typ av stödstrumpa/fotledsskydd. Helt sjukt!!

Även varit på Asiatiska butiken där jag kollade efter det rökiga te "Lapsang" jag ville ha, men hade inte det. Röda Korset där jag hittade böcker ovan. Alla böckerna för 20 kr då dom nu har 50% REA på böcker, CD-skivor och VHS-filmer. Var även på Asiatiska butiken på Väster där jag köpte Japanskt riste och ingefärsgodis. Sedan ska vi ta och cykla vidare och det blir inge långtur idag på cykeln, men ändå en skön dag i det fantastsiskt vackra vädret.

Vi var även på Lidl för att köpa med oss lite saker bla Thai nudlar på burk med citrongräs och chilismak. Vi cyklade hemåt till Lia för att sitta på hennes balkong, dricka lite tropisk fruktläsk och vi ska även ta och äta en varsin burk med nudlar där. Riktigt goda nudlar, men väldigt starka så inget för räddhågade då det bränner gott i halsen, munnen och på läpparna. Så inget även för folk med halsbränna och inte tål stark mat.

Jag tar mig sedan och cyklar hemåt för jag måste hem till mina älskade hundar. Folk firar vid Scenen vid Oxhagen, grillarna har slagit på och folk grillade för fullt, var någon som talade på scenen och folk umgicks med varandra och en massa gapande och skrikande ungar som sprang omkring. Jag blev trött bara av att höra ljudnivån en bit bort, undrade hur den var där i mitten bland allt folk. Tur att man inte har barn i såna fall som när man ska umgås som dom gör. Jag umgås inte så hysteriskt och ska jag ha barn i framtiden får dom leka och umgås med vänner i lugna takters rätt ton.

Min katt måste vara någon av dom mest tokiga och samtidigt den klokaste katterna på denna jord. Hon har suttit på tangentbordet och lyckats öppna en mapp och raderat typ hälften av bilderna, men jag lyckades få tillbaka dom som tur var, sedan massa andra program som startat igång. Ja helgalet. Vet inte varför hon vill sitta på min laptops tangentbord för??!

Ätit lite snask...en blandad bär kola och kex med bär och en annan med äpple och kanel.

Ska nu sätta mig på internet på facebook och lite andra ställen för att kolla vad som hänt. Kollar på saker om bla. Chinese Crested hundar som ras, avel, utställning, typ och mycket mera. Sitter även på MSN och chatar med lite olika människor som finner det kul att se vad jag har att säga. Inte hackar på det man har att säga!

Börjat att prata med en jätte trevlig kvinna som heter Jessica som har Perro Cimarron Uruguay och Dogo Argentino. http://www.perrocimarron.com/frames.html Raser som jag hade väldigt mycket fördomar emot, men som jag mer och mer inte alls tycker lika illa om längre. Jag har ju alltid haft lite svårt med hundar av kamphundsliknande typ, men fick veta att Perro Cimarron Uruguay är en boskapsvallhund och Dogo Argentino är en jakthund för främst vildsvin.

Även diskutioner...på facebook om att kunna se det där med att en hundvalp, kattunge, föl kan ha potensial för att bli ett fantastiskt djur och vet inte om folk misstog det förrut, men jag menade ju inte när djuret var nyfött utan när det blivit några veckor gammalt. Kan inte förstå hur man INTE kan se det?? Om man inte gör det, så tänker jag nu krasst säga att då borde man mest troligt inte föda upp sin sin ras av djur eller något annat djur heller över huvudtaget.

Sedan blev det som ett på hopp om att det är konstigt att jag snackar så mycket när jag inte är uppfödare. Jag skrev att en domare och flera uppfödare sagt då att mina hundar är superfina och borde absolut ställas och att jag under många år åkt med en nära kompis till familjen som fött upp Storpudel och en annan Toypudel. Som är några av dom svåraste raserna att ställa och klippa. Jag har varit med om många valpfödslar, utställningar och annat, så jag är inte helt tappad bakom en vagn. Har även jobbat med hundar och hundträning.

Min älskade förra hund, en Chow Chow tik; Frida vart Nordisk Champion och mor till flera fina valpar innan hon fick en livmodersinflammation och efter det beslutades att inte avlas på längre. 

Förstår heller inte varför det ska bli ett påhopp emot mig som människa för att jag vågar stå för vad jag tycker och vad jag redan fått bekräftat av många andra att mina hundar är vackra. Jag förstår inte hur man kan vara så negativ och dömmande emot folk. Är folk så himla själviska numera??! Jag tycker att det är oerhört dåligt stil att se ner på folk. Jag står för vem jag är, men jag smutskastar inte folk utan att vetavem personen är i fråga. Jag ska även ställa unghunden Tingeling när mitt liv ordnat upp sig och jag är frisk igen. Har alltid varit min tanke och så för vill att hon ska bli en bra utställningshund och avelshund.

Nej, dålig stil av folk tycker jag allt och säga en sån sak som att jag skulle inte prata så mycket om saker jag inte vet något om. Hur kan dom veta vad jag vet om hundutställning, träning, avel och annat. Bara för jag inte är uppfödare är jag inte tappad helt bakom en vagn.

Kollat även på helgon, gayromeo, qruiser och fortsätter att sitta på MSN och chatat med folk. Kommer inte att fira Valborgsmässoafton, så alla ni smådjävlar som gör det får ha så kul i elden. Hoppas ni inte får det varmt om baken. Hehehehehe...Lite mer facebook och sedan ta och sova. ZzzzzZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar