torsdag 24 maj 2012

Söndag...Lugn, men jobbig dag! Måndag...Kursen och Inspiration. Tisdag...Hjälpt Lia! Onsdag...Kreaktiv på kursen!

Söndag...Strålande väder och det känns som omd et bara blir bättre och bättre väder ute som det är just nu. Skön morgonpromenad med hundarna, sedan har jag har suttit med bloggen hela förmiddagen för att skriva mina älskade blobbinlägg, men nu när jag börjat kursen, kanske jag inte skriver varje dag, utan med några dagar emellan, men självklart om varje dag. Jag har även suttit på facebook chatat med Djur Christoffer och Amerikanske Jacob.

Ut med hundarna igen i solen. Blommor blommar överallt, insekter som nyckelpigor, fjärilar och humlor finns överallt och man känner verkligen att sommaren är här. Om inte annat känner man det i min lägenhet som bli som en bastu. Jag känner mig dock off idag och känns som om det kommer hända något negativt under dagen.

Ska ta och äta en tomatsoppa med riven mozarellaost i och äppeljuice att dricka till. Har inte så mycket matlust när det är så här varmt ute, men något måste man ju äta. Blir dessto mer vatten. Dricker minst 1 1/2 liter per dag med vatten, men nu när det är så här varmt blir det oftast det dubbla. Vanligt vatten som mineralvatten med lite smak på.

Kollat på en av mina favoritsidor Alternativ.nu och lagt in lite bilder där på saker ag skapar och fler kommer det bli i framtiden, men även kollar på mycket om olika hönssorter.

Kollat på TV på det mysiga antikvitetsprogrammet "Antiques Roadtrip". Antikprogram från Englands landsbyggd.

Även suttti på facebook nästan hela dagen och vad har pratats om där. Jo det har varit mest hundar så klart, men även en helt underbar kattsort: Sphynxkatter. Har nog insett att även om "Kattmänniskor" är lite galna så är dom mycket mer öppna för personer med olika åsikter om vad som är bra och inte inom en ras. Där tar man kritiken som något konstruktivt, men i hundvärlden om man säger något, blir man ju nästa halshuggen och det visar bara på hur många hundmänniskor det är som egentligen INTE alls borde ha hund eller något annat djur heller för den delen.

"Bukowskis". Vintage auktionen med många kända klädmärken/skor/hattar/väskor/smycken m.m. som Chanel, Louis Vuitton, Christian Dior, Lanvin, Emanuel Ungaro, Hermès och Yves Saint Laurent m.fl. skapat.

Mer facebook. Kännt mig off hela helgen och trött, men det trötta tror jag att det beror mycket på att jag är ovan att gå på något som en kurs då jag varit sjukskriven så länge. Kan säga att jag där trivs dock jätte mycket och det är en typ av arbetsrehabiliterin på Miljövårdscentrum. http://www.miljovardscentrum.se/

Dock däremot så behöver dom uppdatera sidan och det ska jag och Agneta påpeka när jag är där igen.

Sms:at med Jesper. Han behöver tänka över sitt liv och det blir ingen kärleksrelation utan en vänskapsrelation i stället. Trodde verkligen att det fanns något djupare på kärleksplanet med även om vänskap är en underbar kärlek den med, men ja, jag är mest ledsen över att behöva vara ensam och att dom killar jag blir intresserade av vill bara vara mina vänner och dom som blir sjukt intresserade av mig känner jag inget mer än vänskap för. Nej, jag säger bara fy fasiken i helvet vad besviken jag blir på kärleken och killar hela tiden.

Kanske är det meningen att man ska var ensam resten av sitt liv. Jag blir ju för fasiken 30 år snart och jag vill ha en man, familj, djur och ja vem vet kanske även barn om båda vill det.

Lia, Karin och Karins son Josef kom förrbi en sväng utanför. Lia lämnade över en planta med pepparmynta. Vi pratade lite även om kursen min och att jag ska göra ett stort blad i betong som kan funka som fågelbad. Jag diskuterade även lite andra saker jag ska göra på kursen och jag har en hel del idéer på saker man kan göra upp till butiken där dom även säljer en hel del av dom saker vi gör. Jag ska göra en hel del till mig själv, men även en hel del till butiken som dom kan sälja för mer material till oss kursare.

Facebook igen när jag kommit in. testat en sak med mitt hår om jag ska ha det lockigt. Kanske ska permanenta det senare. Ja alltså Hundvärlden måste vara den mest trångsynta och konstigaste släkte av människor på denna jord, men ja tyvärr kan man ju inte få folk att släppa sina tankar om det ända dom tänker på är sig själva och inte alls på hundens bästa.

Funderar på en sak som jag hade väldigt höga betyg i i skolan och som jag kunnat mycket mer än vad dom flesta av mina naturvetenskapslärare har kunnat. Ja, just det Naturvetenskap där jag kunnat mer om djur än mina lärare. Kunnat djursorter som mina lärare inte ens haft en aning om att dom finns. Typ som Genett, Okapi, Fossa, Linsang och Tayra m.fl. djur. Folk ifrågasätter hela tiden ens kunskap om djur och djurs beteenden på internet. Irriterande!! Avsluta, ut med hundar och sedan sova. ZzZZzZz....

Måndag...Utt med hundarna och sedan ännu en ny dag och en dag på kursen. Fantastiskt väder ute och självklart cyklar jag till kursen när jag ska ditt. Är nog ca 5 kilometer enkel väg från mig. Jag fick lite Lapsang te av Angelique, men måste köpa mera av det då det är så gott. Rökigt te, men det får jag göra när jag får mer pengar. Ska bli en skön och mysig dag på kursen och jag håller mest på med min tupp och min höna som jag ska ha. Här nedan kan ni se lite vad Agneta och andra Agneta håller på med.

Satt kvar en stund på kursen efter att jag slutat i ca 40 minuter innan jag ska ta och cykla in till stan för jag ska lämna mina papper till Försörjningsstöd för att få mina pengar. Det var ju stängt under halva veckan förra veckan. Så irriterande!! Efter att jag kopierat, skrivit i mina papper och lagt papprena på deras brevlåda så ska jag träffa upp min kompis Lia som är i Vivalla för att hon kollat lite olika saker där och ätit på MAX.
Jag cyklade ditåt genom den fantastikt varma, men vackra vädret ute. Jag cyklade till Plantagen för att möta upp Lia där. Hon ska bla. köpa bambupinnar som hon ska ha till sin odlingslott. Jag ville gå där för att inspirears av lite olika saker som finns där bland krukor, trädgårdsaker och inredningsprodukter. Detta för att söka inspiritaion till kursen så vi kan skapa saker som dom ska sälja uppe i butiken som finns där.

Kollar efter lite inspiration på saker man kan skapa ute på Miljövårdscentrum, så dom kan sälja liknande saker där ute. fanns en del kul lådor, krukor och annat som man kunde göra liknande saker med.

Blommor. Finns en hel del fina blommor där och jag skulle ju kunna tänka att varför säljer man inte även blommor där ute på kursen för?? Jag vet ju att dom säljer olika plantor som folk kan använda och fortsätta odla på som paprika, tomater, gurka, olika örter m.m. Då borde man ju kunna även sälja typ Penséer och liknande blommor som är enkla att odla, finns i en massa olika färger och som folk alltid köper.

Finns även massor av fina Buddhor och ännu fler än dom jag fotat här. Såna som jag skulle vilja ha inne eller i en trädgård. Verkligen jätte fina är dom!

Ännu lite fler idéer på vad man kanske kan göra lite liknande. Decopage är ju något man skulle kunna göra mycket mer av.

Vi tog oss sedan vidare efter att Lia köpt sina bambupinnar och vi kollat klart på allt. Jag fick även med mig lite gratis hund och kattfoder. Dom har börjat sälja olika djurprodukter på Plantagen med. Vi cyklade till City Gross där Lia bjöd på fika. Åt en del laktos, men äter jag bara någon gång så ska det inte vara något större fara. Min är bananbakelsen, sedan drack vi kaffe. Jag en dubbel espresso och Lia vanligt kaffe och delade på en Coca Cola.

Efter att vi fikat klart så cyklade vi vidare och vi ska ta och cykla till Lia's odlingslott för att jag ska hjälpa henne rensa lite ogräs, fullt med söta sorter av olika spindlar som rörde sig när vi rensade. Vet att folk oftast tycker spindlar är otäcka, men jag tycker dom är vackra faktiskt. jag cyklade sedan hemåt ut och med hundarna på en promenad. Jag är riktigt trött känner jag i kroppen min av allt som händer nu i mitt liv.

Äta något....Det vart ostfylldtortillini med rökig barbequesås. Softar och ska nu kolla på facebook, men bloggen min och mina läsare får vänta lite orkar inte fixa med den som det är just nu. Jag är verkligen så himla trött, men det är för att jag inte är van att ha saker att gör på rutin. Kollat mycket på facebook, men även chatat lite på MSN och kollat även kollat min mail på qruiser.

Kollat lite på den sjukt roliga sjukhuskomediserien "Scrubs" för att skingra mina negativa tankar i huvudet som tyvärr snurrar runt där inne.

Även en annan sjukt rolig komediserie jag kollade på är "Keeping up Appearances".

Sitter på MSN med Hovslagare och Häst Christoffer och en kille Undersköterske Pontus. Ville även tipsa om detta trevliga recept som jag såg att en vän på facebook lagt upp. Ska sedan ta en skön dusch. Men först var jag tvungen att släppa ut en liten spindel som satt i badrummet vid min vädringsventil. Ska gå ut med hundarna på kvällspromenad och sedan ta och sova gott i min sköna säng. ZzZzz...

Tisdag...Ännu en dag med sol. Ska hjälpa Lia med hennes Odlingslott idag...Suttit med bloggen, qruiser och facebook under förmiddagen. Väntar på Lia's samtal, men ingen som ringt trodde jag. Men då hade inte telefonen ställt om på ljud igen fast jag sagt åt den att göra det, men till sist när jag kollade på mobilen då hade hon ringt flera gånger. Hon ska höra av sig sedan igen då jag pratat med henne då hon skulle äta lunch i stan med en kompis, visade sig vara mitt ex. Krister.

Jag ska sitta lite på internet innan jag ska ta en sväng till Lia när hon ringer för att hjälpa henne med att ta med tomatplantor, paprikaplantor, örter och en del annat.

Sitter på internet, så länge tills hon ringer igen då vis ka mötas upp hemma hos henne. Jag kollar på Alternativ.nu och kollar mest in på olika hönssorter. Alltid kul att läsa om olika sorter av djur och folks olika uppfattning om hur dom är som hönssorter och funkar med tillväxt, ägg, kycklingar, kött, bara som sällskap, prydnadsfjäderfän m.m.

Kollat mest om en av mina absoluta favorithöns som jag vill ha. Silkeshöns. Andra sorter som jag är väldigt intresserad av är Dvärgkochin, Chabo,, Holländsk Vithätta, Faverolle,Sebright, Mille Fleur, Sultanhöns, Skånska Blommehöns och Hedemorahöns m.fl.

Bl a. även kollar på min kompis fina fjäderpennor. Här kan ni se två ny kreaktion av henne och hon har även en hemsida på Facebook för sina vackra pennor om ni vill kolla eller beställa en egen penna av henne. http://www.facebook.com/media/set/?set=a.127111550691249.21898.100001772138313&type=3#!/pages/Vileria/357044464309667

Efter att hon ringt så har jag cykla till Lia och tog mina cykelkorgar med mig. Vi skulle ta med tomatplantor och lite annat amaterial och sånt för att vi ska fixa med hennes odlingslott resten av dagen som är. Vi fick gå med cyklarna ditåt då vi hade så mycket med oss. Vi ska komma att vända hela jorden i lotten, kratta den sedan efterråt. Kan säga att jag gjorde mesta jobbet. Under tiden som jag han 3 st. fjärdedelar av lotten så hann Lia 1 st. fjärdedel då det är tyngre för henne att skyffla upp jorden och vända den. Sedan har jag även tagit och skyfflat på och kört en massa jord till lotten och sten som ska vara till prydnad, så jag lär få träningsvärk kan jag säga.

Lia's idé men vi ska tillsammans bygga upp en spalje som hennes tomater ska kunna klättra på den. Ni kan se hur fint det blivit efter en hel dags slit i flera timmar och en massa svettande, sjukt mycket svett, smuts och slit.

Några som frågade om vi jobbade med trädgård och trädgårdsdesign. Hihihhii...sånt är alltid kul att höra att man gör ett verkligen snyggt jobb.

Cykla och lämna lite hos Lia och vi ska sedan till Willy:s för att handlar lite. Glömde bort tiden och vi var kvar till stängningsdags. Cyklade sedan hemåt. Packat in mina matvaror och hämta hundarna mina. Tror ni inte att när jag kom hem kom på att jag glömt att köpa smör, men det får jag väl göra i morgon då efter kursen min.

Snabbis in på Alternativ.nu, men sedan in på facebook igen för att kolla på lite olika saker som händer i livet hos olika människor: familj, vänner, bekanta och annat lössläppt folk i stora vida världen. Dricker sjukt mycket vatten idag. Har druckit 3 liter bara på odlingslotten när jag hjälpte Lia och satte i mig undefär 1 1/2 liter till när jag kom hem, ska även försöka att hitta på något att äta.

Det vart att göra ravioli i en tomatsås att äta och en bit av en stor baguette med sista av smöret jag hade i kartongen jag hade hemma och några ostskivor i. Detta är det ända jag ätit på hela dagen och med denna värme så gör det att jag får oerhört liten aptit utan dricker mest bara vätska. Så himla varmt och skönt ute Jag har även kolla klart på facebook och ska efter jag varit ute sedan ta och sova. ZzZzZz...

Onsdag...Som vanligt ut med hundarna på morgonen, men vaknade klockan 06.00 idag och cyklade sedan till kursen. Var kvar 2 1/2 timme extra idag efter att jag slutat för att fixa med en del av dom saker som jag håller på med till mig och butiken som saker ska säljas. Ena hönan och tuppen är mina egna privata som jag ska ha och skålarna nedan med, men annars så skapar jag det mesta andra till butiken.

Mina träskålar som målats igen. Jag ska komma att börja måla på en av mina träskålar inuti med. Ena av dom svarta ska vara ljus turkos inuti. Den andra funderade jag på gul inuti, men kanske gör den lila eller någon annan färg, får se?!

Här ser ni en hel del. Ska ta sällskap med Angelique en bit på en varsin cykel. Jag kom på att jag glömt min termosmugg, så cyklade snabbt tillbaka för att hämta den och vi cyklade sedan vidare.

Jag cyklade in en sväng till Erikshjälpen Second Hand medans Angelique cyklade vidare. Jag tänkte om man skulle hitta något trevligt att måla och göra om till kursen jag går på, men jag hittade tyvärr inget sånt alls som inte var för dyrt då jag inte fått mina pengar än, men jag hittade denna inredningsbok och en bok om drömmar för 32 kr tillsammans. Jag får se om jag behållaer dom eller ger bort dom i framtiden.

Jag cyklade sedan vidare för att jag skulle gå in Willy:s. Jag ska ta och köpa påläggssmör som jag glömde köpa under gårdagen då jag handlade allt möjligt som pålägg som ost, kaviar, sill m.m., men stod även vid kyldisken och köpte laktosfri yoghurt och mjölk, men glömde då smöret. Men idag så köpte jag mitt påläggssmör och mineralvatten med jordgubb och limesmak. En kvinna; Anna på Willy:s hälsade till Lia. Jag cyklade sedan förrbi Lia då hon ville ha sällskap att cykla mestadelen av vägen till lotten och eftersom det var på vägen hem hade vi sällskap en bit.

Hemåt...Hämt hundarna och sedan hemåt för att ta lite mat att äta. Samoayoghurt med blandad müsli och en 3:e dels baguette med smör, ost, tomater, gurka, barbequesås med rökig smak, olivolja och hackade svarta oliver. Internet.....Facebook. lättsaltade chips och flädersaft. Helgon, gayromeo och MSN och chattar med folk. Djur Tobias, Patric, Blondin Peter m.fl. Min Yahoo email och rensat en massa i inkorgen. Typ 300 något av spammail och över 400 i inkorgen, mesta skräp dock och även kollat tagged och svarat på mail där med. MSN med...Då med lite olika folk. Även facebook sedan igen....MSN fortfarande och ska logga in på qruiser.

Kollat på "Scrubs" på TV. 2 st. avsnitt av denna underbarat roliga sjukhusserien. Sedan tagit och suttit på MSN resten av kvällen. Chatat med Tonårsvännen och hästkillen Patric, Jonte från Örebro, Snygg Jesper, Hovslagar och Hästkillen Christoffer m.m. Jag ska sedan ta och sova gott i min säng efter jag varit ut med hundarna mina på sista kvällsturen. ZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar