tisdag 19 juni 2012

Fredag...Jag fyller år!! Lördag...Överraskningsfest!!


Fredag...Det är min Födelsedag idag och jag blir 30 år. Jag tog en lång cykeltur på 1 1/2 mil innan jag cyklade till kursen min för att ha en skön dag på kursen min. 


Jag och dom andra som jag sa var okej bjöds på tårta av Angelique på fikan. Hon hade gjort den för min skull som en Födelsedagstårta då hon tyckte att jag skulle ha en tårta på min födelsedag.  
Fick med mig lite kläder som Helene hade tagit med sig. Tog bla. 2 st. rosa mössor, 1 svart halsduk, 2 st. tröjor och några saker till Lia.


Det här håller jag på med nu...En vindmobil av 2 st. olika skira tyger, men ska även sättas in vita pärlor, kristaller och vita fjädrar i den. Den kommer att bli riktigt snygg tror jag.


Vart att äta lunch, en en asiatisk gryta med ris till och grönsaker. En bit tårta till och kaffe på det.


Jag vart klar med tyget i vindmobilen och här kan ni se lite av den. 


Cykla upp på stan...efter kursen. Vart först på Nordea. Jag ska träffa upp Lia som jag ska tillbringa dagen med idag. Vi mötes vid BIO:n. Gick en sväng på stan. H&M,. New Yorker. Oscar C. Gallerian. Vi träffade Linda och hennes kompis inne i gallerian när Lia skulle äta på den lilla restaurangen där. Vi prata en stund och sedan skulle dom hemåt då dom båda tränat för att duscha.


Jag och Lia gick ner till Röda Korset, men hittade inget. Vi gick för att hämta ut biljetterna, gick sedan på Myrorna där jag hittade dessa böcker som är dom 2 st.sista böckerna i en serie som jag redan har dom 2 st. första böckerna av så vart glad att jag hittade dom 2 st. andra med.

Kom på att vi ville köpa lite vin till om vi ska ut på lördag kväll, så tillbaka till Systembolaget och jg köpte en JP Chenet. köpte jag en flaska av. Men det som var mest chockade Ja...OMG...jag fick inte visa legitimation för första gången. Börjar jag bli gammal??


Kollade efter fjädrar på Panduro, men dom hade inga, men tjejen i kassan tog och beställde fjädrar till mig. Dom kommer i nästa vecka.


Skulle äta på Creperiet...men dom hade stängt. Vart att fika på lilla Caféet som ligger på sidan av St. Nickolaikyrkan på andra sida av vad Creperiet ligger. Vart en krusbär och äpplekräms bulle för mig och en biskvie för Lia. Med en varsin Coca Cola till. Lia bjöd på det!!


Gick till BIO:n. Vi ska se "Snow white & the Huntsman". I reklamen innan filmen började, så visade det sig att min kompis Jonas var med där i en cirkusreklamfilm. Han är så himla vacker verkligen!! Lia köpte mellanstora popcorn och coca cola läsk åt oss. och även en liten burk med smaksättning för popcornen. En med cheddar och vitlök. Jag fick välja smaken. Gott gott!!!


"Snow white & the Huntsman" och jag måste säga att det var en jätte bra film!!


Efter filmen träffade vi på Arek som vi hade varit på efterfest hos för någon vecka sedan. Jag och Lia bestämmer oss för att ta någon öl och cyklar ner till Rock Bar där vi blir att sitta och dricka några öl och snacka med lite folk och bla kom Linda och hennes kompis dit.

Sötnosen Philip skickade först sms, men ringde sedan upp och sjöng för mig. Vi satt ett tag, men ville inte dricka mig dirrekt full då jag ska träffa min far, hans fru Helena och min älskade farmor på lördag och vill inte vara bakis då.

Under vägen cyklingen hemåt så sjöng vi Disney och Musikalfilm sånger...Följde Lia henne till hennes lott och höll henne sällskap tills hon skulle åka hem, ut med hundarna och sedan sova. ZzZZz...


Lördag...sitter på datorn. Ätit lite av den choklad som jag fått at Erika. En vit choklad med honung och mandel i.
 

Jag ska träffa min pappa, hans fru och min älskade farmor dom ska fira mig lite att jag fyllt 30 år. Jag fick ögonbindel i bilen då vi skulle åka till en hemlig plats.

Efter att ha åkt bil ett tag, så fick jag gå med pappas hjälp som ledde mig och kommer in i en byggnad. Där hör jag hur folk brister ut i full födelsedagssång och jag får av mig ögonbindeln.


Snacka om att jag vart chockad. Dom hade ordnat en Överrasknings 30 års födelsedagsfest med flera av mina kära vänner. Jag kunde inte låta bli att brista i grått, så lycklig och chockad vart jag. Jag var helt hög på energierna och det faktum att jag var så himla chockad.


Här var dom flesta som kom, men det kom även senare fler under kvällen och några som åkte hemåt. Dom hade bjudit in över 300 personer, men vet att det var många som tyvärr inte kunde komma då dom hade skolavlslutningar, skola, jobb och långt att åka som hindrade dom från att komma. Men under helgen har jag fått över 300 st. GRATTIS Hälsningar...Jag slutade räkna efter att jag fått 300 st. Så var många fler än så.  

Det ska komma att bli en underbar dag och kväll med god mat, grillar och en härlig fest och helt underbart sällskap. Fanns välkomstbål, minipajer m.m. 

Presenter och fint uppdukat. GRATTIS...

Jag och min älskade kompis Camilo. Älskar dig oerhört min älskade vän.

Det blir grillat under kvällen. Pappa var "grillmaster" och det fanns en massa god plockmat att äta.
  
Maten jag ätit. Fast vart 3 st. portioner och Italienskt vin "mauro" Primitive del Salanto. Ett Italienskt och ett fylligt rödvin.
 
Bilden tagit hemma, men här ser ni vad jag fick i present...Portabel Hårddisk på 1 TB. som jag ska kunn ha med mig när jag reser. Presentkort på netonnet, pengar, sängkläder, skärp, badlakan, kylväska, blommor, champagne och massa annat.  

Födelsedagstårta...som min älskade vän Angelique har bakat. Den var fantastiskt god och det tyckte dom andra som åt den med.


Det ska komma att bli en härlig kväll med vin, bål och öl att dricka och verkligen en supertrevlig kväll med massor av trevliga vänner. Jag älskar Er Allihopa som hjälpte till att ordna detta och kom på festen, men även till Er som bidrog till presenter fast ni inte kunde komma och ni som ringde mig och grattade mig under kvällen och berättade lite varför ni inte kunde komma. Jag hade en fantastisk kväll verkligen. 
Puss och Kram...xoxo...Jonas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar