torsdag 14 juni 2012

Söndag...Bloggat mest och massa regn. Måndag...Banker, Fynd och Tragedi. Tisdag...Utflykt med Kameran.


Söndag...Det är verkligen ganska lugn dag med...Småduggat hela dagen...Suttit med bloggen, facebook och qruiser hela morgonen och förmiddagen in på eftermiddagen. Var en hel del att skriva om kan jag säga.
 
Tagit och ätit lite. Kanske inte det nyttigaste, men vart Chips med Creme Cheese och ostbågar...(Ostakrokar eller vad ni säger??)
 
Ösregnat ute, så det rann ner som i Niagarafallen eller kanske ett monsunregn.

Rain 
The rain falling softly upon his face,
Takes him to a magical place.
The rain falling softly in his hair,
Lets his soul float upon the air.
The rain touching his lips,
Gives him the breath of life in little sips.
The rain falling softly from the sky,
Lets him know that heaven,
Is where good souls fly.
 
Det vart som tur dock lite sol på eftermiddagen Jag har idag haft tur när jag varit ute med hundarna att jag inte hamnat mitt i allt regn utan alltid hunnit in innan det vart att ösa ner igen och kvällens promenad senare ska komma att bli väldigt lugn och skön...Har suttit på qruiser...och kollat lite...
 
Kollat på matlagnings och tävlingsprogrammet "Masterchef" Denna från Australien. Final i först säsongen.
 
Ätit lite...mackor...med lite olika pålägg. Sharonfrukt och mangojuice. Känner mig riktigt off dock idag. Sitter på internet...qruiser och facebook.
 
Suttit på den underbara sidan Alternativ.nu. Där jag kollat på lite bilder som folk lagt in och även kollat på om naturhagar, olika hönssorter, min kompis Acela fina skapelser som denna tavla nedan. Ankor, gäss och ja mest dock på olika hönssorter.
 
Efter att ha kollat klart på datorn och varit ut med hundarna vart det dags att ta och sova då jag har min kurs i morgon. ZzZZzz...
 
Måndag...Cyklar till kursen efter att jag varit ute med hundarna på morgonen. Jag är på kursen...idag och njuter av det fina vädret verkligen...Solen skiner för fullt, men var lite småkallt i morse faktiskt. Jag är nu klar med den stövel som ska säljas i butiken. En betongstövel som funkar som en kruka. Lite nedan jag håller på med också till butiken. Fast teburken ska jag ha till mig själv. Kanske måla Koikarpar, insekter eller liknande på den.


Ätit en hyfsat god lunch där på kursen i solen. En chilikasslersgryta med ris till och en del grönsaker med och bröd. Kaffe att dricka på det med.


Men sedan efter ett tag och tur att vi kommmit tillbaka till lokalen så...Regn, regn, regn, regn...

Jag fick stanna kvar extra länge då det regnade sjukt mycket idag, men efter några timmar där så kunde jag cykla in till stan då solen sedan strålade igen. Nordea, Swedbank, Nordea för att fixa med en överföring som inte funkat. Jag fick springa emellan och hon som hjälpte mig på Nordea hjälpte mig precis efter att dom stängt, hon släppte in mig fast dom låst. Så himla snäll och vill verkligen ge Dagens ros till henne och Tack, Tack och åter Tack!!
 
Cyklade ner till Röda Korset...Ska möte upp Lia där. Jag stod och kollade på en stor guldfärgad kakburk, men bestämde att inte köpa den för gud vilken fin burk jag sedan hittade på Myrorna. (Kan ni se ovan) Den ska jag ha skorpor i. Var dock på Willy:s innan vi åkte till Myrorna för att köpa något att dricka, höll på att svimma ,så mycket vätskebrist och sockerblodfall kände jag pga värmen.

Efter Myrorna cyklade vi till en Loppis på väster, köpte inget, men hon hade en massa GRATIS saker utanför och jag plockade på mig det andra ni ser på bilden. På Lidl där jag hittade 3 st. olika sorter av sorbet...för 10 kr styck. Så köpte 4 st. 1 med banansmak, en med jordgubbssmak och 2 st. med bärblandning.
 
Sedan hem till Lia för att ta en Norrlands Guld öl...3,5 på hennes balkong och snacka lite om lite olika saker. Men Lia hade glömt att köpa det hon egentigen skulle köpa. Vilket var mjölk så vi cyklade till Willy:s där jag köpte med lite bröd, skorpor, ruccolasallad, gurka, mozarella, laktosfri risgrynsgröt m.m.

Hemma nu varit och hämtat hundarna efter att jag varit hemma och lämnat av allt som jag hade köpt idag. Nu sedan hemma och softar, kollar datorn och bara degar...facebook, helgongayromeo och qruiser.
 
Kollar på den sjukt underbara komedi och sjukhusserien "Scrubs". Där kan man alltid skratta om man är lite off och man skrattar verkligen ibland så att glädjetårar rinner från ens kinder. Kollar på internet....samtidigt, mest på qruiser...
 
Jag fick idag reda på en hemsk sak att den underbara och söte killen Samuel Gidlöf har dött vid en ålder av bara 26 år. Han var ihop med kändisfrisören Bobby Oduncu. Jag har haft kontakt med honom på qruiser och även träffat honom i verkigheten. Han var verkigen en fantastisk kille och han förtjänade inte att dö. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14964575.ab

Du kommer att bli Saknad Älskade vän!! Puss och Kram...
 
Jag har ätit en laktosfri risgrynsgröt.med laktosfri grädde, kanel och socker...Ut med hundarna och sedan ta och sova...ZzzzZzzZzz...
 
Tisdag...Jag började dagen lugnt. Kameron ska komma på besök. Vi satt och pratade en massa. Han har separerat från sin fru som han tvingades in i ett äktenskap med. Han har nu brytit då han inte vill leva längre i en lögn utan som en homosexuell man som han är.

Så efter att vi suttit hos mig så ville han bjuda på mat och jag föreslog att vi skulle äta på Pizza Hut där dom har en pizzabuffé på dagarna och han hade bestämt sig för att han ville bjuda mig. på maten så det var ju bara snällt och trevligt av honom.

Var till kursen min och visade runt honom runt där. Vi gick även upp till Sommarro Herrgård. Hästar...innan man kommer upp dit och hästar när vi gick tillbaka. Hade tyvärr ingen kamera med mig, men Kameran fotade lite grann, så lite av bilderna ni ser är hans nu denna dag. Vi var en sväng tillbaka till min kursbyggnad innan vi åker vidare.
 
Hästar....Här har vi tagit oss ut till Karlslunds Herrgård och ska promenera runt där omkring. Museumet och i dom olika byggnader i och utanför.
 
Karlslunds Herrgård och det är verkligen ett fantastiskt mysigt ställe verkligen. Här bli man lugn och harmonisk när man är och min största dröm skulle vara att ha något liknande.


Uppe vid Herrgården där ni kan se mig och sedan går vi en promenad i skogen runt. Vi var vid tekniska kvarnen där vi köpte isglass, vid Författarbostaden och gick även runt i skogen lite innan vi kom tillbaka igen vid nedre trädgården av herrgården.


Jag som klappar en av söta hästarna som finns där i hagarna. Jag saknar verkligen att hålla på med hästar. Folk brukar säga att ag blir en helt annan människa när jag är med hästar, så som hela min själ strålar och min själ verkligen får en samhörighet med hästar oavsett om jag träffat en häst tidigare eller verkligen känner hästen.
 
Vi åkte sedan och la oss och solade i solen i Mellringe på ena fotbollen där. Var ganska skönt att bara ligga och vila. Har bivit att gå väldigt mycket idag. Ca 2 mil. Efter att pratat en stund och så skjutsade han hem mig och han åkte sedan hemåt. Han är en snäll vän och vi hade det verkligen jätte trevligt.
 
Jag var ut med hundarna och sedan cyklade sedan en sväng till Lia som var på odlingslotten. Hjälpte henne att rensa ogräs i hennes odlingslott.
Sedan cyklade hem, men träffade under vägen. Den gullige tanten med Yorkiesarna, men hennes äldsta hund hade gått bort och hon var nu ute med sina ena Yorkie och hennes döttrars Chihuahua och Chihuahuablandning. Hon hade även en Chihuahua som fick stanna hemma en sväng, en unghund som inte orkar gå så långt.
 
Sedan hemma...ätit lite, en sallad med ruccolasallad, harsyra (surklöver), gurka, körbärstomater, en ingefäre och vitlökskorv, mangodressing och klippt gräslök. Sedan ta och se på datorn. Facebook som nu strulade så jag höll på att bli tokig. men till slut funkadet det.
 
Mango läsk och kebabchips och sedan även en sorbet med olika bär och frukt i. Supergod!


Kollar på Alternativ.nu på olika tamfågelsorter som gäss, änder, vaktlaroch duvor m.fl. Även på örter och olika blommor.
 
Röd grapefruktsläsk och softar...facebook och hastnet.se och kollar på hästar. Vill ännu mer efter att ha gosat med några hästar ute vid Karlslund. Kollar mest på Arabiska Fullblodshästar... Ston, hingstar, valacker, unghästar och föl. En underbart vacker herre jag blev intresserad av....
   
Ni går kolla in hans länk här:  http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=614297 en vacker unghingst och lite denna unghingst som ni kan se underbart vacker. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=610714


"America's Next Top Model All Stars" Amerikansk realityserie från 2011. Säsong 17. Avsnitt 12 av 13. Det står mellan fyra kvinnor och konkurrensen är hård. En modeblogg ska skrivas för Italiens Vogue-redaktör Franca Sozzani.. Den som gör bäst ifrån sig får en exlussiv resa tillbaka till Kreta igen. Dom ska välja ut kläder, en plats där det ska fotas och minst ett foto ska dom vara med i. och flickorna får även möjlighet att jobba med Tyra på en video för hennes bok Modelland i Eulonda. Michael Cienco har gjort alla kläderna. Dom är på Kreta fortfarande. Bloggvinnare vart Angelea. Modelland fortsätter...och dom ska fotas med Tyson Beckford och den som får åka hem vart Laura. Även 15/06.
 
"Project Runway All Stars" Amerikansk realityserie från 2012. Säsong 1. Avsnitt 3 av 12. Designa en praktfull cocktail-klänning åt Miss Piggy, som hon kan ha på sig när hon puffar för The Muppets nya film. Även 17/06. Programledare: Angela Lindvall. Gästdomare: Miss Piggy. Vinnare: Michael. Den som åkte vart...Gordana.

 
Från vänster till höger, översta raden osv.: Michael, April, Jerell, Kara, Kenley, Anthony, Rami, Mila, Gordana, Austin och Mondo.


"Project Runway All Stars" Amerikansk realityserie från 2012. Säsong 1. Avsnitt 4 av 12. Deltagarna får i uppgift att skapa en smakfull utstyrsel inspirerad av färg och form på italiensk "Gelato" glass. Miranda Kerr kommer att bära den vinnande designen på ett mode-jippo. Även 17/06. Gästdomare: Top modellen Miranda Kerr och modedrottningen Diane von Furstenberg. Den som åkte vart...April åkte ut, men jag tyckte Kara skulle åkt ut.
 
Från vänster till höger, övre raden och sedan nedan: Mondo, Anthony, Kenley, Rami, Mila, Jerell, Kara, Michael, April och Austin.

Även suttit och kollat på qruiser och facebook innan det vart dags att ta sig ut med hundarna mina och sedan ta och sova. ZzZZz...

1 kommentar:

  1. Kan du snälla kontakta mig anita5512@gmail.com
    ?
    Tack på förhand.
    Anita

    SvaraRadera